Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sant at chilli er "negative" kalorier? Altså, spiser man en chilli forbrenner man kalorier i steden for å ta til seg?

Nå vet jeg ikke med chili, men det er mye mat som har denne egenskapen. Det er jo ganske enkelt fordi det inneholder så få kalorier at man bruker flere kalorier på å fordøye maten enn det er kalorier i matvaren.

Lenke til kommentar

Her har du et rart spørsmål:

 

Du drikker en haug med vann, for så å gå deg en tur i ørkenen. Du går deg vill, og begynner å dehydrere. Så klart går alt vannet, men så, vil kroppen begynne å ta opp urinen?

 

Og så, til spørsmålet. Kan du/vil du da få urinsmak i munn?

Lenke til kommentar
Her har du et rart spørsmål:

 

Du drikker en haug med vann, for så å gå deg en tur i ørkenen. Du går deg vill, og begynner å dehydrere. Så klart går alt vannet, men så, vil kroppen begynne å ta opp urinen?

 

Og så, til spørsmålet. Kan du/vil du da få urinsmak i munn?

Det du lurer på er om vi kan ha full blære samtidig som vi er tørste? Tror nok det, utskilling av urin i blære er såvidt jeg vet en enveis-prosess. I en ekstrem situasjon kan du jo forsåvidt *drikke* den urinen. Det er normalt ikke noen god idé å drikke piss(fullt av avfallstoffer) men hvis blæra er full av urin som ble utskilt mens kroppen hadde et pent væskeoverskudd burde konsentrasjonen av avfallstoffer være lav nok til at kroppen kan trekke ut mer vann hvis du bare orker å gi pisset en runde til i systemet. :p

 

 

MEN DA VIL DU TIL GJENGJELD FÅ URINSMAK I MUNNEN, HELT GARANTERT!

(urk)

Lenke til kommentar
Det er normalt ikke noen god idé å drikke piss(fullt av avfallstoffer)

Ikke..?

Spørs hvem du spør ;)

 

"- SKÅL! Adam Bonet stilte villig opp i FaluKuriren og oppfordret leserne til å drikke sin egen urin. Selv hevder han at han ble kvitt både prostatabetennelse, magesår og vonde visdomstenner etter bare kort tids urinterapi."

 

- Dårlig helse? Drikk din egen urin!

Flere og flere oppdager urinterapi. Hva tror du?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det er helt trygt å drikke urinen sin, gitt at en er frisk.

 

Yes, urine is considered sterile in the sense that it normally should not contain bacteria. Bacteriuria is the presence of bacteria in the urine, that is not attributed to contamination from the skin, foreskin, or vagina. Although urine produced freshly by the kidneys is sterile (unless the individual has a kidney infection), it can become infected with bacteria or yeast in the presence of a urinary tract infection. Sometimes an individual may have bacteria in the urine in the absence of symptoms of a urinary tract infection (asymptomatic bacteriuria). I hope this answers your question regarding the sterility of urine.
Lenke til kommentar
Det er helt trygt å drikke urinen sin, gitt at en er frisk.

 

Yes, urine is considered sterile in the sense that it normally should not contain bacteria. Bacteriuria is the presence of bacteria in the urine, that is not attributed to contamination from the skin, foreskin, or vagina. Although urine produced freshly by the kidneys is sterile (unless the individual has a kidney infection), it can become infected with bacteria or yeast in the presence of a urinary tract infection. Sometimes an individual may have bacteria in the urine in the absence of symptoms of a urinary tract infection (asymptomatic bacteriuria). I hope this answers your question regarding the sterility of urine.

 

Men det er ikke nødvendigvis hensiktsmessig, dehydrerringsmessig.

 

Men er det ikek slik at man tar opp vann fra blæra om man er tørst? Jeg innbiller meg ihvertfall jeg blir mindre pissetrengt om jeg blir ordentlig tørst, men det er kanskje bare at tørsten distraherer?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker ikke 3d-programmer (dem man bruker til å modellere og lage animasjoner med) den utrolige kraften i GPUen? De bruker kun CPUen :(

 

Fordi en GPU er ikke programmert til å utføre regningen på alle punktene i en gitt modell.

 

Du får derimot spesialgrafikkort til å hanske f.eks. 3DSM, men dette mener jeg kun er med på å øke maskinens ytelse under modellering/animering, og ikke i rendring - selv om jeg selvfølgelig kan ta grundig feil!

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker ikke 3d-programmer (dem man bruker til å modellere og lage animasjoner med) den utrolige kraften i GPUen? De bruker kun CPUen :(

 

Sikkert fordi at pixar og andre som bruker 3d-animeringsprogrammer ikke trenger laptoper med ekstreme G9x-GPUer, og fordi at 3d-animering ikke har direkte redering, de render etterpå, noe som vil si at bruk av GPU (direkte rendering) ville ført til mye mer CPU-krav. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...