lockdog Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Laser brukes også til sveising, og det står blant annet hvilke bølgelengder som brukes her: http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_beam_welding Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Er det sant at chilli er "negative" kalorier? Altså, spiser man en chilli forbrenner man kalorier i steden for å ta til seg? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvor mange volt og Ampere går det gjennom en tennplugg for mopeder? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Er det sant at chilli er "negative" kalorier? Altså, spiser man en chilli forbrenner man kalorier i steden for å ta til seg? Nå vet jeg ikke med chili, men det er mye mat som har denne egenskapen. Det er jo ganske enkelt fordi det inneholder så få kalorier at man bruker flere kalorier på å fordøye maten enn det er kalorier i matvaren. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hvor mange volt og Ampere går det gjennom en tennplugg for mopeder? Det varierer nok fra plug til plugg, men det er vel ca 20,000V som er vanlig. Strømmen vet jeg ikke, men den må vel være tilnærmet lik 0, hvis ikke måtte man ha vært tilkoblet det lokale kraftverket for å holde mopeden i gang.. Lenke til kommentar
MadnL Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Hva er den hvite tingen som følger med ipoder? Dette har plaget meg siden jeg fikk min første ipod Bilde Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) iPoden passer på den ene siden, iPod tilbehøret passer på den andre. Slik passer utstyret med flere versjoner av iPod. Et av svarene et googlesøk på "chili metabolism" ga meg: http://www.news-medical.net/?id=40568 Endret 13. august 2008 av Superslask Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Her har du et rart spørsmål: Du drikker en haug med vann, for så å gå deg en tur i ørkenen. Du går deg vill, og begynner å dehydrere. Så klart går alt vannet, men så, vil kroppen begynne å ta opp urinen? Og så, til spørsmålet. Kan du/vil du da få urinsmak i munn? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Flasser svarte mennesker svart? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Her har du et rart spørsmål: Du drikker en haug med vann, for så å gå deg en tur i ørkenen. Du går deg vill, og begynner å dehydrere. Så klart går alt vannet, men så, vil kroppen begynne å ta opp urinen? Og så, til spørsmålet. Kan du/vil du da få urinsmak i munn? Det du lurer på er om vi kan ha full blære samtidig som vi er tørste? Tror nok det, utskilling av urin i blære er såvidt jeg vet en enveis-prosess. I en ekstrem situasjon kan du jo forsåvidt *drikke* den urinen. Det er normalt ikke noen god idé å drikke piss(fullt av avfallstoffer) men hvis blæra er full av urin som ble utskilt mens kroppen hadde et pent væskeoverskudd burde konsentrasjonen av avfallstoffer være lav nok til at kroppen kan trekke ut mer vann hvis du bare orker å gi pisset en runde til i systemet. MEN DA VIL DU TIL GJENGJELD FÅ URINSMAK I MUNNEN, HELT GARANTERT! (urk) Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Det er normalt ikke noen god idé å drikke piss(fullt av avfallstoffer) Ikke..? Spørs hvem du spør "- SKÅL! Adam Bonet stilte villig opp i FaluKuriren og oppfordret leserne til å drikke sin egen urin. Selv hevder han at han ble kvitt både prostatabetennelse, magesår og vonde visdomstenner etter bare kort tids urinterapi." - Dårlig helse? Drikk din egen urin! Flere og flere oppdager urinterapi. Hva tror du? Endret 14. august 2008 av toth Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er helt trygt å drikke urinen sin, gitt at en er frisk. Yes, urine is considered sterile in the sense that it normally should not contain bacteria. Bacteriuria is the presence of bacteria in the urine, that is not attributed to contamination from the skin, foreskin, or vagina. Although urine produced freshly by the kidneys is sterile (unless the individual has a kidney infection), it can become infected with bacteria or yeast in the presence of a urinary tract infection. Sometimes an individual may have bacteria in the urine in the absence of symptoms of a urinary tract infection (asymptomatic bacteriuria). I hope this answers your question regarding the sterility of urine. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det er helt trygt å drikke urinen sin, gitt at en er frisk. Yes, urine is considered sterile in the sense that it normally should not contain bacteria. Bacteriuria is the presence of bacteria in the urine, that is not attributed to contamination from the skin, foreskin, or vagina. Although urine produced freshly by the kidneys is sterile (unless the individual has a kidney infection), it can become infected with bacteria or yeast in the presence of a urinary tract infection. Sometimes an individual may have bacteria in the urine in the absence of symptoms of a urinary tract infection (asymptomatic bacteriuria). I hope this answers your question regarding the sterility of urine. Men det er ikke nødvendigvis hensiktsmessig, dehydrerringsmessig. Men er det ikek slik at man tar opp vann fra blæra om man er tørst? Jeg innbiller meg ihvertfall jeg blir mindre pissetrengt om jeg blir ordentlig tørst, men det er kanskje bare at tørsten distraherer? AtW Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du blir mindre pissetrengt hvis du bare venter uansett, så det er sikkert det du har merket. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Du blir mindre pissetrengt hvis du bare venter uansett, så det er sikkert det du har merket. Jeg snakker om relativt pisstrengthet, ikke absolutt AtW Lenke til kommentar
pululf Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvorfor bruker ikke 3d-programmer (dem man bruker til å modellere og lage animasjoner med) den utrolige kraften i GPUen? De bruker kun CPUen Lenke til kommentar
Essem Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Er ikke urin for salt til å hjelpe mot dehydrering? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvorfor bruker ikke 3d-programmer (dem man bruker til å modellere og lage animasjoner med) den utrolige kraften i GPUen? De bruker kun CPUen Fordi en GPU er ikke programmert til å utføre regningen på alle punktene i en gitt modell. Du får derimot spesialgrafikkort til å hanske f.eks. 3DSM, men dette mener jeg kun er med på å øke maskinens ytelse under modellering/animering, og ikke i rendring - selv om jeg selvfølgelig kan ta grundig feil! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvorfor bruker ikke 3d-programmer (dem man bruker til å modellere og lage animasjoner med) den utrolige kraften i GPUen? De bruker kun CPUen Sikkert fordi at pixar og andre som bruker 3d-animeringsprogrammer ikke trenger laptoper med ekstreme G9x-GPUer, og fordi at 3d-animering ikke har direkte redering, de render etterpå, noe som vil si at bruk av GPU (direkte rendering) ville ført til mye mer CPU-krav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå