Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Takker for alle svar på spørsmålet mitt, og her kommer det et heeeelt annet: Slik ser huset mitt ut. Jeg bor i rom 1 og skal pusse opp. Er det, fra et profesjonellt perspektiv, vanskelig/umulig å fjerne det røde taket/gulvet slik at rom 1 og 2 blir et stort rom?

Rom.bmp

Endret av Pétur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for alle svar på spørsmålet mitt, og her kommer det et heeeelt annet: Slik ser huset mitt ut. Jeg bor i rom 1 og skal pusse opp. Er det, fra et profesjonellt perspektiv, vanskelig/umulig å fjerne det røde taket/gulvet slik at rom 1 og 2 blir et stort rom?

nei, du skal ikke fjerne ''gulvet'' eller ''taket'' der. Det er støttende bjelker der som skaper balanse i hele strukturen.

Lenke til kommentar

Ikke alle bomber gjør det, men de som gjør det gjør det på grunn av luftstrømmen i bakre del av bomben som lager suselyd.

 

Koreger meg om jeg tar feil, men jeg tror noen bomber under andre verdenskrig var utstyrt med fløyte for å lage lyd og så skremme folk. Det samme var noen tyske fly, samt v1 raketter.

 

rett og slett skremsel.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på en EP og et album?

EP = Extended Play

LP = Long Play

 

EP-plater er fysisk av samme størrelse som LP-plater, men spilles på 45rpm i motsetning til LP-platens 33rpm.

 

EP er vel regnet for "singles" men inneholder litt mere musikk, derfor EP "Extended Play".

 

 

Deilige lune varme koselige vinyler.. Jeg får dra en liknelse av Øystein Sunde: Hei, musikkbransjen, hva har dere gjordt, bytta ut varm analog med kald digital...

Originalt: Hei, Henry Ford, hva har du gjordt, bytta til deg bileksos mot hestelort..

 

Jeg er ennå den stolte eier av en Rega Planar II, 110% manuell, hvor en må løfte av tallerken og fysisk legge om reima for å bytte hastighet. Jeg bruker den jevnlig for å spille av utvalget mitt på ca 200 vinyler.. :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan man lage en side som denne?

 

 

 

ADVARER mot å trykke på den. Den er ikke farlig, men irriterende, samtidig som den er morsom. Den tar også litt tid å lukke, ettersom man må trykke "Ok" på rundt 50 vinduer, men holder man inne enter, er det vekke på noen sekunder.

http://smouch.net/lol/

 

 

Jeg skulle tro at en oppdatert nettleser som nyeste Firefox ville hindret slikt.

 

EDIT: Lurer også på hvem som er i musikkvideoen man får se! :D

 

Uten at jeg har sett på linken så vil jeg gjette på at det er standard sprettoppvinduer laget i javascript. Veldig enkelt å lage, bare søk og les bittelitt om javascript og du er good to go hvis du har noen form for erfaring med html.

 

Firefox kan selvfølgelig hindre slikt, bare slå av javascript det.

Lenke til kommentar
Takker for alle svar på spørsmålet mitt, og her kommer det et heeeelt annet: Slik ser huset mitt ut. Jeg bor i rom 1 og skal pusse opp. Er det, fra et profesjonellt perspektiv, vanskelig/umulig å fjerne det røde taket/gulvet slik at rom 1 og 2 blir et stort rom?

Det er nok av hus som har blottlagte bære-/støttebjelker. Spesielt synlig er dette i trehus som er bygget med rom som har høy takhøyde.

 

Jeg ville funnet tegningene, og fått en fagmann til å sett på det, og merket hvilke bjelker som ikke måtte rives.

 

Altså; det er fullt mulig å rive taket/gulvet, men du bør regne med at du må ha bærebjelkene blottlagt. Men hvorfor vil du rive mellom de rommene? Du vil jo få et tap i gulvareal, og alle som bor i hus vet at gulvareal kommer alltid godt med :)

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Når man høyreklikker og ser på egenskapene til en mappe, hvorfor er "diskforbruken" og "størrelsen" forskjellige?

Nope, det er ikke noen sånn forskjell.

(Mac OSX 10.4.11)

 

SeaLion, det er det i XP.

Er dette kun et dedikert XP-forum da? :thumbdown:

Nei

Da er det snodig å få smekk på fingeren for et svar der jeg til og med poengterer for hvilket OS jeg svarer for. Hadde vedkommende poengtert at spørsmålet gjaldt Vista eller XP, eller stilt spørsmålet på et supportforum for XP, hadde jeg selvsagt latt være å svare, men spørsmålet slik det ble stilt var stilet helt nøytralt som om dette gjaldt alle datamaskiner.

Lenke til kommentar
Pøh, en CD kan også være EP.

Muligvis, men EP, LP og SP var/er begreper som ble brukt på vinylplater.

EP var/er plater hvor det som regel er to spor pr side, mens en SP, Single Play, inneholder ett spor pr side.

 

CD-plater "overtok" litt av denne terminologien, både SP (2-3 spor) og EP (3-5 spor). Og ja, jeg har noen av de også, både 7cm og 11cm. Jeg tror ikke jeg har hørt om "LP" i CD-sammenheng, men det kan godt hende noen prøver seg på dette.

Personlig vil jeg aldri akseptere "Album" eller "LP" på en CD, dette tilhører vinylen og dens store cover. Dette kunne svært ofte "åpnes" som en bok, og derav er et "album".

Lenke til kommentar
Da er det snodig å få smekk på fingeren for et svar der jeg til og med poengterer for hvilket OS jeg svarer for. Hadde vedkommende poengtert at spørsmålet gjaldt Vista eller XP, eller stilt spørsmålet på et supportforum for XP, hadde jeg selvsagt latt være å svare, men spørsmålet slik det ble stilt var stilet helt nøytralt som om dette gjaldt alle datamaskiner.

Ja men dette er i utgangspunktet ikke et spørsmål om operativsystemer. Dette er et spørsmål om harddisker. Hvilket os du svarer for er irrelevant. Svaret er uansett feil. Det er forskjell mellom brukt harddiskplass og faktisk filstørrelse. Det har med oppbyggingen av filsystemer å gjøre. Og på så elementære ting rundt filsystemoppbygning er ikke MacOS så forskjellig fra WinXP.

 

Igjen, bare fordi du ikke ser det på ditt operativsystem, betyr ikke det at det ikke er det.

 

I tillegg, selv om vedkommende ikke spesifikt poengterte at han brukte Windows, så burde det ligge godt i kortene at han brukte det, da Windows, som kjent, har en latterlig stor markedsandel. 7-8 ganger større enn Toyota, som er en elendig sammenligning.

 

Dessuten, så snakket vedkommende om en observasjon han selv hadde gjort, at du ikke har observert det samme, annulerer ikke hans observasjon. Spesielt ikke når dere ikke har gjort handlingen under identiske forhold. I hovedsaken var det ordlyden i setningen din folk reagerte på. Dersom du hadde brukt en ordlyd som "Jeg har ikke noen slik forskjell når jeg høyreklikker på mappen", ville kommentaren vært helt greit.

 

Men nok lolling. Flere spørsmål.

Har "fanboyisme" en medisink terminologi?

Endret av Eremal
Lenke til kommentar
Altså; det er fullt mulig å rive taket/gulvet, men du bør regne med at du må ha bærebjelkene blottlagt. Men hvorfor vil du rive mellom de rommene? Du vil jo få et tap i gulvareal, og alle som bor i hus vet at gulvareal kommer alltid godt med :)

 

Okei. Takk. Tapet i gulvareal merkes nok bare av foreldrene mine. Jeg får større rom.

Lenke til kommentar
Når man høyreklikker og ser på egenskapene til en mappe, hvorfor er "diskforbruken" og "størrelsen" forskjellige?

Nope, det er ikke noen sånn forskjell.

(Mac OSX 10.4.11)

 

SeaLion, det er det i XP.

Er dette kun et dedikert XP-forum da? :thumbdown:

Nei

 

Da er det snodig å få smekk på fingeren for et svar der jeg til og med poengterer for hvilket OS jeg svarer for. Hadde vedkommende poengtert at spørsmålet gjaldt Vista eller XP, eller stilt spørsmålet på et supportforum for XP, hadde jeg selvsagt latt være å svare, men spørsmålet slik det ble stilt var stilet helt nøytralt som om dette gjaldt alle datamaskiner.

Han spør om høyreklikking..

Har du i det hele tatt høyre mustast på mac'n din?

Lenke til kommentar
Han spør om høyreklikking..

Har du i det hele tatt høyre mustast på mac'n din?

Jepp.

The Apple Mighty Mouse is a multi-button USB or Bluetooth mouse manufactured and sold by Apple Inc. It was announced and sold for the first time on August 2, 2005. Prior to the Mighty Mouse, Apple had sold only one-button mice with its computers, beginning with the Apple Lisa 22 years earlier.
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Mighty_Mouse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...