aspic Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ellers er det slik at de som går på drypp ikke får avføring, naturlig nok. Når ein går på drypp får ein også dei nødvendige næringsstoffa? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva er forskjellen på en eksplosjon og en detonasjon? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Eksplosjon ( selve utløsningen ) Detonasjon ( å utløse noe ) ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva er et godt norsk ord for "demented"? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva er et godt norsk ord for "demented"? Sinnsyk. Feil tråd Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Takk! Synes dette var en fin tråd til det spørsmålet jeg. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Takk! Synes dette var en fin tråd til det spørsmålet jeg. Oversettelsestråden - spør og få svar Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Eksplosjon ( selve utløsningen )Detonasjon ( å utløse noe ) ? Nope. Mener å ha hørt det har noe med trykkforskjeller og forkompresjon å gjøre. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Om et menneske puster ren oksygen, klarer da kroppen å utnytte mér enn 20-21%? I så fall, vil dette han noen innvirkning på kroppen? Et googlesøk på "ren oksygen" sender deg rett inn på denne linken... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=483554 Kanskje du finner noe av interesse der.. Jeg vet i hvertfall at verdensrekorden i å holde pusten under vann er på under 10 minutter med vanlig luft, men på over 16-17 minutter med 15 minutter med ren oksygen før forsøkene. Så ren oksygen fører nok både til bedre opptak, i tillegg til at du selvsagt kan holde pusten lengre, ettersom du har mer ren oksygen å utnytte, og CO2-nivået vil være lavt i forhold til oksygennivået lengre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva i huleste gamperæva er dette? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Edderkoppbarn! Og hvor mange giftet seg idag, og hvor mange gjorde det borgelig? Endret 8. august 2008 av chokke Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er 2x 600mg Ibux og en slurk konjak farlig sammen? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Hvor mye smerte føler en fisk når jeg prøver å dra en krok ut av munnen dens? Hvordan reagerer nervesystemet deres på smerte i forhold til vårt? (Jeg vil gjerne vite om jeg er en torturist når jeg er ute å fisker. ) Endret 8. august 2008 av Emomilol Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Fisker føler mest sannsynlig ikke smerte. Det er derfor de kjemper imot når de har en krok i munnen, som ellers ville gjort svært vondt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Hva med de gangene fisken faktisk sluker hele kroken, og den har festet seg i magen? De kjemper fortsatt imot Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Nettop. Men litt harde fakta fra wikipedia: In 2003, Scottish scientists at the University of Edinburgh performing research on rainbow trout concluded that fish exhibit behaviors often associated with pain.[20] Professor James D. Rose of the University of Wyoming critiqued the study, claiming it was flawed.[21] Rose had published his own study a year earlier arguing that fish cannot feel pain as they lack the appropriate neocortex in the brain. Lenke til kommentar
kns Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er 2x 600mg Ibux og en slurk konjak farlig sammen? Nei. Det er, såvidt jeg vet ingen kjente tilfeller hvor selve kombinasjonen av alkohol/etanol og ibuprofen (virkestoffet i Ibux) har medført noen fare. I hvert fall ikke i så liten dose som du angir. Dersom denne dosen og kombinasjonen imidlertid gjentas hyppigere, kan det oppstå farlige tilstander. Den mest kjente bivirkningen ved Ibuprofen, er som ved andre såkalte NSAIDS (Non-Steroid Anti Inflammatory Drugs) fare for utvikling av blødende magesår. Bruken av alkohol kan i seg selv øke faren, da alkohol også kan bidra til irritasjon og skade på slimhinner i spiserør og magesekk. Ved høyt inntak av alkohol er det også mulig at leverens evne til å bryte ned stoffene i Ibux svekkes. Selv om det dermed isolert sett ikke er farlig å ta 2x600mg Ibux og en slurk konjakk er farlig, er det imidlertid ikke en vane man bør tillegge seg. Håper det var greit svar på spørsmålet ditt :-) Mvh, akuttsykepleier Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Består augesteinar av det samme som snørr? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Er 2x 600mg Ibux og en slurk konjak farlig sammen? Nei. Det er, såvidt jeg vet ingen kjente tilfeller hvor selve kombinasjonen av alkohol/etanol og ibuprofen (virkestoffet i Ibux) har medført noen fare. I hvert fall ikke i så liten dose som du angir. Dersom denne dosen og kombinasjonen imidlertid gjentas hyppigere, kan det oppstå farlige tilstander. Den mest kjente bivirkningen ved Ibuprofen, er som ved andre såkalte NSAIDS (Non-Steroid Anti Inflammatory Drugs) fare for utvikling av blødende magesår. Bruken av alkohol kan i seg selv øke faren, da alkohol også kan bidra til irritasjon og skade på slimhinner i spiserør og magesekk. Ved høyt inntak av alkohol er det også mulig at leverens evne til å bryte ned stoffene i Ibux svekkes. Selv om det dermed isolert sett ikke er farlig å ta 2x600mg Ibux og en slurk konjakk er farlig, er det imidlertid ikke en vane man bør tillegge seg. Håper det var greit svar på spørsmålet ditt :-) Mvh, akuttsykepleier Takk skal du ha da våkner jeg i morgen også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå