Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her om dagen var det en venninne som fikk astma anfall, og hun hadde glemt inhalatoren.

Nå trodde jeg at astmatikere hadde tyng pust ved anfall, men hun pustet raskt og med kort inn/utpust, nærmest hyperventilerte. Hvordan har dette seg?

Og hvordan kan man behandle dette uten medisiner og det å puste inn varm luft?

Bump, skulle helst hatt svar på dette :dontgetit:

Lenke til kommentar
Når men knekker ett rått egg så får man eggeviten, plommen og noe hvit greier.

Men denne gangen var det også noe rød gugge. Hva kan det være?

Hønsemensen :ermm:

O_O

Ok fant dette:

Small spots of blood (sometimes called "meat" spots) are occasionally found in an egg yolk. These do not indicate a fertile egg; they are caused by the rupture of a blood vessel on the yolk surface during formation of the egg. Most eggs with blood spots are removed during the grading process but a few may escape detection. As an egg ages, water moves from the albumen into the yolk, diluting the blood spot. Thus, a visible blood spot actually indicates a fresh egg. Such eggs are suitable for consumption. The spot can be removed with the tip of a knife, if you wish.

yes it is safe, it is just a little blood. All that that means is rhe egg was taken firom the hen a little later than the others, and the chick had begun to form. ther is nothing wrong with it i promise. Blessings!

Men egg i butikken skal vel ikke være befruktet? :/

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Er det noe bedre å game på en server med 2 xeon-cpuer, 32 gig ram og et grafikkort i toppklassen, enn en vanlig gamer i toppklassen?

*Bumpy*

Kom igjen, Diskusjon.no kryr jo av nerder!

For det første, så trenger du ikke godt skjermkort når du skal kjøre en såkalt "dedicated" server. For det andre, så er det en viktig forskjell på serverminne og vanlig minne. De fleste minnetyper for servere, kommer med noe som heter "ECC", som står for "Error Correcting Code", som betyr at før minnet sender dataen videre, så sjekker den at alt er korrekt, og at det ikke er noen feil. Dette gir økt stabilitet.

Så ja, det er bedre å game på en server som er satt opp på en god server, enn en server som er satt opp på en god gamer-pc.

Lenke til kommentar
Ja, det man trenger er en masse (for eksempel seg selv). Samtidig som massen blir dratt mot det sorte hullet blir det sorte hullet dratt mot massen. Altså flytter man på det sorte hullet.

I teorien er det riktig ja. Men det spørs om en person på 75 kg kan flytte et svart hull med en masse på noe sånt som 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 kg noe særlig langt. :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Her om dagen var det en venninne som fikk astma anfall, og hun hadde glemt inhalatoren.

Nå trodde jeg at astmatikere hadde tyng pust ved anfall, men hun pustet raskt og med kort inn/utpust, nærmest hyperventilerte. Hvordan har dette seg?

Og hvordan kan man behandle dette uten medisiner og det å puste inn varm luft?

Nå er ikke jeg noen ekspert på området, men litt "skolelærdom" hadde vi nå i Røde Kors i hine hårde dager..

Astma er vel en krampetilstand i lungene som (kan) resultere i at lungene forblir utspilt og full av luft. Astmatikeren må da tvinge seg til å puste ut (ikke inn). Men lungene har ikke nevneverdig lyst til å klappe sammen, så refleksbevegelsen i lungemusklene utvider lungene igjen så snart en prøver å trekke sammen lungemusklene kontrollert.

Tungpustethet er ofte også astmarelatert, men da er det bronkiene og luftrøret som innsnevres slik at passasjen blir trangere ned til lungene.

http://no.wikipedia.org/wiki/Astma

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...amp;mode=search

Ser etter rask skumlesing at det ikke er nevnt så mye om min øverste forklaring, men det var nå det vi lærte da..

Lenke til kommentar

Du trenger grafikkort om du skal selv spille på serveren din fra samme PC i samme applikasjon. Dedicated server er noe annet, da serveren ikke kan spilles på av den som har laget den, men andre kan gå inn på den. Dedicated er langt bedre enn en slik server du snakker om, hvor du spiller på din egen server mens du hoster den.

Lenke til kommentar
Du trenger grafikkort om du skal selv spille på serveren din fra samme PC i samme applikasjon. Dedicated server er noe annet, da serveren ikke kan spilles på av den som har laget den, men andre kan gå inn på den. Dedicated er langt bedre enn en slik server du snakker om, hvor du spiller på din egen server mens du hoster den.

Men nå tenker du litt lengere enn meg, jeg tenkte mer om det er 16 ganger så bra med 32gb med ram, dobbelt så bra med 2 xeon CPUer, og hvis du i tillegg installerer et Pci-ex 2.0/x16 (f.eks 9800gtx), vil du da få en super-pc som f.eks klarer to instanser med crysis?

Ta det teoretisk eller bokstavlig med hva som er tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar

Men nå tenker du litt lengere enn meg, jeg tenkte mer om det er 16 ganger så bra med 32gb med ram, dobbelt så bra med 2 xeon CPUer, og hvis du i tillegg installerer et Pci-ex 2.0/x16 (f.eks 9800gtx), vil du da få en super-pc som f.eks klarer to instanser med crysis?

Dette blir rotete. Når du sier server, tenker du hardwaremessig eller at du kobler til en server ingame og spiller på den?

Det enkle svaret er nei. Få spill vil ha en merkbar ytelsesendring med mer enn 4GB ram, da er det heller hastighet det går på. Xeon vil ikke gi deg bedre ytelse da de stort sett er veldig like, om ikke identiske, til alternativet til Intel. I høyere prisklasse og dermed ytelse krever Xeon andre sokler, og dermed hovedkort, som ikke er beregnet til å spille på. Når det gjelder antall prosessorer er det slik at få spill klarer å utnytte flere kjerner veldig bra, til den grad at forskjellen på 2 og 4 kjerner veldig liten. Å legge til en ekstra prosessor vil ikke ha en positiv effekt.

Hardware beregnet på serverbruk er ikke bare en bedre versjon av det man har i hjemmePCn. Det er laget for andre oppgaver.

Lenke til kommentar

Dette blir rotete. Når du sier server, tenker du hardwaremessig eller at du kobler til en server ingame og spiller på den?

Det enkle svaret er nei. Få spill vil ha en merkbar ytelsesendring med mer enn 4GB ram, da er det heller hastighet det går på. Xeon vil ikke gi deg bedre ytelse da de stort sett er veldig like, om ikke identiske, til alternativet til Intel. I høyere prisklasse og dermed ytelse krever Xeon andre sokler, og dermed hovedkort, som ikke er beregnet til å spille på. Når det gjelder antall prosessorer er det slik at få spill klarer å utnytte flere kjerner veldig bra, til den grad at forskjellen på 2 og 4 kjerner veldig liten. Å legge til en ekstra prosessor vil ikke ha en positiv effekt.

Hardware beregnet på serverbruk er ikke bare en bedre versjon av det man har i hjemmePCn. Det er laget for andre oppgaver.

Takk, det var det jeg ville vite. :)

Beklager at jeg rota det opp.

Lenke til kommentar

Kom på en litt morsom situasjon. Tenk at en kriminell hendelse har skjedd, det er en mistenkt men ingen solide bevis mot han. Så viser det seg at Kongen selv har vært vitne til at den mistenkte utførte den kriminelle handlingen. Vil de da følge loven og sette den mistenkte fri siden de ikke har noen solide beviser eller vil de høre på selveste kongen å arrestere mannen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...