Bytex Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Slipper ikke inn i taxfree-sonen på flyplasser hvis du ikke har utenlandsbillett, nei. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan klarer Drafonforce å spille så raskt? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvorfor bråker gamle kjøleskap så infernalsk mye? Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvorfor bråker gamle kjøleskap så infernalsk mye? Hvorfor klager eldre mennesker på at alt var bedre før i tida? Det er nok noe slikt med kjøleskap. Bråker mer jo eldre de blir. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Taxfree finnes vel bare i internasjonale soner. Så nei. Takk Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er det mulig å få ett kjøleskap til å bråke mindre? Kort avstand mellom kjøleskapet og sengen Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvordan klarer Drafonforce å spille så raskt? Mye trening. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er det mulig å få ett kjøleskap til å bråke mindre? Kort avstand mellom kjøleskapet og sengen Trekk ut kontakten om natten "If you can`t fix it with gaffa, you haven`t used enough" Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ligger planetene i solsystemet på linje? altså, jeg mener. På samme plan rundt sola, slik at ingen baner krysser hverandre ? Slik som det er vist på alle solsystemillustrasjoner. Og i såfall, hvorfor det ? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Her om dagen var det en venninne som fikk astma anfall, og hun hadde glemt inhalatoren. Nå trodde jeg at astmatikere hadde tyng pust ved anfall, men hun pustet raskt og med kort inn/utpust, nærmest hyperventilerte. Hvordan har dette seg? Og hvordan kan man behandle dette uten medisiner og det å puste inn varm luft? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Nå er ikke pluto lenger en planet, men pluto har en sterk elliptisk bane, som gjør at den av og til er nærmere solen enn den ytterste planeten i solsystemet, Neptun. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har gått og lurt på noe en lengre periode nå. Man kan pisse uten å drite, men kan man drite uten å pisse? Jeg føler at selv om jeg pisser først og så ikke har i meg noe og driter en halvtime etterpå, så pisser jeg likevel ... Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg driter hver dag uten å tisse, så det går fint Lenke til kommentar
Velkopopovicky Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hva er forskjellen på partydressing og hamburgerdressing? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Ligger planetene i solsystemet på linje?altså, jeg mener. På samme plan rundt sola, slik at ingen baner krysser hverandre ? Slik som det er vist på alle solsystemillustrasjoner. Og i såfall, hvorfor det ? Som _Zeke nevnte, så har dvergplaneten Pluto en bane som gjør at den tidvis er nærmere sola enn Neptun (dette var tilfelle i perioden januar 1979 - 11. februar 1999). Pluto roterer rundt egen akse i motsatt retning av de fleste andre planetene. Pluto er fastlåst i et 3:2 resonanse-forhold med Neptun; dvs. Plutos omløpstid er nøyaktig 1,5 ganger lenger enn Neptuns. Banens helningsvinkel er også mye større enn for de andre planetene, så selv om det ser ut som om Plutos og Neptuns baner krysser hverandre, vil de to planetene aldri kollidere (se her for en mer detaljert beskrivelse). Grunnen til at de andre planetene går i nesten samme plan og har omtrent like runde baner er at de har felles opphav. Hele solsystemet inkludert sola ble dannet fra en roterende støv- og gassky som var tykkest i sentrum, omtrent som et digert speilegg. Innerst samlet de tyngre stoffene seg, så de fire innerste planetene er det man kaller steinplaneter. Det som var av gass i dette området ble slukt av av den unge sola, mens lengre ute, fra Jupiter og utover samlet gassene seg rundt de digre gassplanetene. Pluto har antagelig et annet opphav, fra en rest av materiale som "hang" igjen utenfor den roterende skiva. Det er nå funnet et par andre dvergplaneter som antagelig har samme opphav som Pluto, og denne typen dvergplaneter kalles nå plutoider. Endret 7. august 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hvorfor klør det sånn av et myggstikk? Kroppen reagerer allergisk på proteiner i myggens spytt: http://www.forskning.no/artikler/2008/juli/189812 (artikkelen er oversatt fra dansk, det som kalles "kvegmygg" i artikkelen heter knott på norsk) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Er det noe bedre å game på en server med 2 xeon-cpuer, 32 gig ram og et grafikkort i toppklassen, enn en vanlig gamer i toppklassen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hvordan klarer Drafonforce å spille så raskt? Ved hjelp av det store mirakelet kalt: spoling. (Kilde: Youtube-skeptikere) Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Kan man flytte på et sort hull? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Når men knekker ett rått egg så får man eggeviten, plommen og noe hvit greier. Men denne gangen var det også noe rød gugge. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå