Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vil vel i grunn virke logisk trur eg. Ettersom bakteriar vil utvikle seg seinare, enn i romtemperatur. Men då må du i alle fall hugse å pakke brødet inn i pose eller noko, slik at det ikkje opptar lukter frå diverse matvarer/grønsaker o.l.

med plast pose vill det vell bli litt fukt i posen?dette kan jo umulig være bra?

papirpose?

Lenke til kommentar
Det vil vel i grunn virke logisk trur eg. Ettersom bakteriar vil utvikle seg seinare, enn i romtemperatur. Men då må du i alle fall hugse å pakke brødet inn i pose eller noko, slik at det ikkje opptar lukter frå diverse matvarer/grønsaker o.l.

med plast pose vill det vell bli litt fukt i posen?dette kan jo umulig være bra?

papirpose?

Papirpose OG plastpose er tingen. Papir først, og plast utenpå. Dette er iallfall det jeg bruker selv, men da oppbevarer jeg brødet ved romtemperatur. Imidlertid har jeg prøvd oppbevaring i kjøleskap også, og det går meget fint.

 

Red.: Gjorde posten forståelig.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

Papirpose OG plastpose er tingen. Papir ytterst, og plast utenpå.

wtf? papir utpå plast? ell innerst?eller ytterst mot brødet? lol,ikke helt med hær nu.ka e vits me papir utpå plast?

Klarte du ikke å skjønne at han mente papir rundt brødet, og plast utenpå papiret?

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Har aldri hatt et muggent brød etter jeg begynte å kjøpe brød fra forretninger med brødskjæremaskin, og så putte brødet i frysere når jeg kommer hjem. Jeg tar ønsket antall skiver fra fryseren, putter de noen sekunder i mikroen, og så vips: ferskt, varmt, velduftende brød. Men pass på å ikke ha de for lenge i mikroen, da blir de først bløte og så tørker de inn og blir knallharde. 2-5 sek på max er nok.

Lenke til kommentar
Finnes det insekter som føder levende avkom? Hadde et flyvende vesen i hagen som tilsynelatende gjorde det, men fikk det ikke helt til å stemme.

 

Tror ikke det bare var skifte av skall e.l. Så ut som et levende insekt som opphavet fløy avgårde med, hengende fast.

Det du så var en hann og en hunn som paret seg i lufta. Et insektssamleie altså. Her er et eksempel:

800px-Hoverflies_mating_midair.jpg

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Papirpose OG plastpose er tingen. Papir ytterst, og plast utenpå.

wtf? papir utpå plast? ell innerst?eller ytterst mot brødet? lol,ikke helt med hær nu.ka e vits me papir utpå plast?

Klarte du ikke å skjønne at han mente papir rundt brødet, og plast utenpå papiret?

mener utenpå og ytterst har samme betydnig,beklager at jeg muligens ikke er like smart som deg.har skjønt det nå.

 

til resten:takk får gode tips!

Lenke til kommentar

 

Kan dyr bli deprimerte? Syns bikkja mi virker litt deppa for tiden, hvertfall når jeg ikke er rundt henne. Men hun nekter å følge etter meg opp(hun liker ikke trapper) og jeg kan jo ikke være nede hele tiden liksom :)

 

Bump :)

 

Dyr kan nok ikke bli lei/deprimert av de samme rutinene, dype instinkter hjelper på. Men dyr kan brukes mot depresjon hos mennesker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...