Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

[... Stort innlegg ...]

9115290[/snapback]

Takker for svar.

Det jeg undrer på er om cellene må oppnå en slags "kritisk masse" for at "jeget" skal oppstå?

Abstrakthet er tøfft. :tease:

Jeg så forresten en artikkel hvor det var en type kriger-maur som ble dirigert over en planke med små hull i når de skulle til krig.

Dette førte til at de maurene som gikk fremst la seg i hullet med andre ord ofret seg og laget - av mangel på et bedre ord - en menneskelig bro for at angrepet skulle gå fortere.

Hive mind er rart. :tease:

What is a drop of rain, compared to the storm? What is a thought, compared to the mind? Our unity is full of wonder, which your tiny individualism cannot even conceive.
Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er neon trær mer Co2-effektiv enn andre? Puster grantrær inn noe særlig, med tanke på at de ikke har blader?

9084296[/snapback]

9110592[/snapback]

Jo raskere et tre vokser, jo raske binder det CO2, og jo mer CO2-effektivt er det om du definerer effektivitet som CO2 pr. tidsenhet.

Gran og furu står i mange ti-år før de er hugstklare, det er nok mange typer trevirke som er mer effektive.

Om du derimot definerer effektiviteten som det prosentvise karboninnholdet i trevirket, så er effektiviteten muligens lik brennverdien.

9114103[/snapback]

Jeg kan bekrefte en nær korrelasjon mellom de to faktorene. Helt tørt trevirke (eucalyptus) består av omtrent 96 vt% karbon og resten nitrogen, hydrogen, mineraler og sporstoffer. Men så er jo vanligvis ikke trevirke fullstendig tørt heller. I det de hogges er ca 2/3 av vekta vann. Når det selges som ved skal det være maksimalt 20% fuktighet i trevirket.

9114552[/snapback]

Jeg skrev mangrove tidligere, men det er nok eucalyptus som er det korrekte.
Lenke til kommentar

kan man lukte gull?

Tror det er bare Onkel Skrue som kan det. :hmm:

Og Kaptein Sabeltann. Langemann kan også lukt gull såvidt det er. ;)

Men litt seriøst så er det vel teoretisk mulig. For som med alt annet, så må det jo lukte noe.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir man tett i nesen? Og hva er meningen med snørr?

9116976[/snapback]

Ettersom jeg har blitt fortalt av legen er meningen med snørr å regulere fuktighet på luften som kommer inn.

Altså, har man mye snørr, har man enten vært ute i kaldt vær(eller er), og så kommer det snørr sånn at luften ikke skal komme så fort igjennom nesen, slik at noen organer skal få mer tid til å tilpasse fuktigheten på luften før den kommer dit den skal.

Lenke til kommentar

Er det mulig å lure en Løgndetektor eller hva nå det heter?

eller er det som alle sier "Maskiner lyver ALDIR/ snakker sant)"

Hvis jeg f.eks får et spørsmål og jeg prøver å fake det med å beveger øynene,begynner å riste, puste fortere med VILJE(for det er jo det den søker etter? Hjerte, pupilene, blodstrømningen etc) vill den da skrive opp at jeg lyver? snakke sant eller at jeg bare rett og slett gjør det med vilje?

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Er det mulig å lure en Løgndetektor eller hva nå det heter?

eller er det som alle sier "Maskiner lyver ALDIR/ snakker sant)"

Hvis jeg f.eks får et spørsmål og jeg prøver å fake det med å beveger øynene,begynner å riste, puste fortere med VILJE(for det er jo det den søker etter? Hjerte, pupilene, blodstrømningen etc) vill den da skrive opp at jeg lyver? snakke sant eller at jeg bare rett og slett gjør det med vilje?

9117569[/snapback]

Det finnes folk som har klart å lure en løyndetektor ja, hvordan er det vel ingen fasit på.

Lenke til kommentar

Nei, for når du svarer feil så vet du inni deg at du gjør det og det slår ut.

Den er sensitiv, jeg holdt i en måler og den slo ut når jeg tenkte på berg og dalbane og var stille når jeg tenkte på en kake.

Tankene dine avslører deg og de kan du ikke lure.

Lenke til kommentar
Nei, for når du svarer feil så vet du inni deg at du gjør det og det slår ut.

Den er sensitiv, jeg holdt i en måler og den slo ut når jeg tenkte på berg og dalbane og var stille når jeg tenkte på en kake.

Tankene dine avslører deg og de kan du ikke lure.

9117600[/snapback]

Seriøst, den leser jo ikke tankene da, den leser temperatur, sensivitet, bevelgelser, puls, pust, og blodtrykk osv!

Lenke til kommentar

Han mente ikke at løgndetektoren leser tankene våres, men at kroppen blir oppspilt når vi lyver, og det er dette detektoren fanger opp.

Noen har lurt løgndetektoren på den måten at de har klart å være rolig gjennom hele testen.

Lenke til kommentar
Han mente ikke at løgndetektoren leser tankene våres, men at kroppen blir oppspilt når vi lyver, og det er dette detektoren fanger opp.

Noen har lurt løgndetektoren på den måten at de har klart å være rolig gjennom hele testen.

9117636[/snapback]

Det jeg mente.

De klarte å kontrolere kroppen så godt, at ingenting slo ut.

Men kun de færreste få klarer å "trene" seg opp til dette.

Ellers har man jo metoden på Ocean's Thirteenth! :p

Husker ikke helt hvordan det fungerte men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...