vi3t Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 de sier det for å forebygge, ikke alle reagerer likt. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 No er det berre 15 minuttar att, men eg ser ikkje månen nokon plass! På vestlandet forøvrig Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg tror de mener at det er total solformørkelse på svaldbard ol., ikke så mye på fastlandet som vi kanskje tenker oss. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Skulle vera 50% på fastland i sør-noreg Lenke til kommentar
Prebsor Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Overskyet i Trondheim, ser ikke en dritt. Første dagen på 2-3uker det ikke er sol. Bombe. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg ser formørkelsen i Molde. Den delen av sola som er "øverst til venstre" er litt dekt av månen. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 (endret) En kompis sa at det funket bra å se gjennom blanke cd-plater, gjerne to stk. Noen som har erfaring? Hørtes litt sketchy ut egentlig.. Endret 1. august 2008 av empatiy Lenke til kommentar
Minus Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg prøvde med DVD-R, så ingenting. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg så det godt jeg. Ikke så mye av sola som var dekket her i Langesund da. Og jeg brukte ingenting. Sett i gang å kjefte på meg. Men det er MITT syn og jeg mener det er min rett til å bestemme hvordan jeg skal ødelegge det. Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hvorfor vises ikke formørkelsen engang her i harstad? Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ekspertane overdriver uansett vil eg påstå. Er vel forskjellig frå person til person Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Jeg prøvde med DVD-R, så ingenting. Prøvde med ei cd-r plate nå. Kan ikke si jeg ble overveldet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Ble litt kaldere, men solen så ut som den alltid har gjort... Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Det funket fint å se direkte på solen gjennom ett par gamle sveisebriller + 3 par solbriller. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Overskyet i Trondheim, ser ikke en dritt. Første dagen på 2-3uker det ikke er sol. Bombe. Men akkurat i minuttene rundt halvtolv, da formørkelsen var størst, så var skydekket såpass tynt at det var mulig å skimte formørkelsen gjennom skydekket. Jeg så det, og det så også Adresseavisens fotograf som tok dette bildet: Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hvorfor heter det solformørkelse når det er jorda som blir formørket? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Fordi det ser ut som sola blir mørklagt. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 En rakett blåser ut energien i en viss hastighet, og den hastigheten vil være makshastigheten til romfartøyet. Dette er ikke korrekt. En rakettmotor blåser ut stoff i en gitt hastighet relativt til romskipet, ikke relativt til "stillestående rom". Det som hindrer en rakett i å nå lyshastigheten er at energiforbruket for akselerasjon øker eksponensielt (eller lignende) med hastigheten, og for å nå lysets hastighet trengs uendelig mye energi. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Hva menes med "Viewer discretion is advised" på starten av filmer og serierepisoder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå