Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva skjer hvis en ustoppelig gjenstand møter en urørlig vegg? :)

Den ustoppelige gjenstanden går i gjennom veggen.

Er du sikker på det? Om den går gjennom veggen vil det tilsi at veggen rører på seg. Når det blir hull i veggen er dette på grunn av at man får veggen til å bevege seg lenger enn den tåler.

Det er uansett umulig å svare spørsmålet fordi det ganske enkelt ikke finnes noen slike ting.

Lenke til kommentar
Aner jeg en liten WoW-referanse her? :p
Nei det gjør du ikke. At WoW har stjålet uttrykket fra andre betyr ikke at dette er en WoW-referanse.

Uansett så blir det mest logiske at hvis ikke den urørlige veggen flytter seg så må hele verden flytte seg i stedet.

Les mer om paradokset her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Irresistible_force_paradox

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Den ustoppelige gjenstanden går i gjennom veggen.

Er du sikker på det? Om den går gjennom veggen vil det tilsi at veggen rører på seg. Når det blir hull i veggen er dette på grunn av at man får veggen til å bevege seg lenger enn den tåler.

Det er uansett umulig å svare spørsmålet fordi det ganske enkelt ikke finnes noen slike ting.

Det sies ikke hvilken massetetthet veggen har. Det sies heller ikke noe om størrelsen til gjenstanden.

La oss si at gjenstanden ikke er større enn en atom, da kommer den seg lett gjennom en vegg uten at veggen rører seg.

Lenke til kommentar

Fra hvor høye klipper (og ned i vann) kan man hoppe fra uten å ha professorgrad i landingsteknikk?

Hoppe her om dagen fra en 20 meter høy klippe, og landa i normal spikern. Fikk litt vondt i beina og rumpa rett etter landinga, men det gikk over etter et par minutter.

Og en litt annen ting. En pakke som blir sendt fra bergen i ettermiddag, når vil jeg få den i Oslo?

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar
Kødder du? 20 J**** meter?! :mellow:

Niks! Overraska meg selv også. På starten av dagen hadde jeg kun hoppet fra 5-metern i svømmehallen, men så ble jeg trua opp på en 10 meter høy klippe. Og så var det så vanskelig å komme ned, så da måtte jeg hoppe! Og da det gikk greit, eskalerte vi til 13 meter, så 17, før vi så stoppa på 20 meter. Var høyere klipper også, men da begynner vel sjansen for å brekke noe uansett hvordan du lander å bli stor?

Lenke til kommentar
[...] Var høyere klipper også, men da begynner vel sjansen for å brekke noe uansett hvordan du lander å bli stor?

Et hopp fra 20 meter gir deg en fart på 70 km/h når du treffer vannflaten.

Et hopp fra 25 meter -> 80 km/h.

på 52 meter -> 115 km/h.

EDIT: luftfriksjon vil gjøre at hastighetene blir noe lavere, spesielt når farten er veldig høy.

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...