Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tviler på at det er verdens største, men Metallica hadde 500.000 tilskuere i Moskva på nittitallet :hmm:

"Monsters of Rock" elns?

Det var ingen "aleinekonsert"; AC/DC, Pantera og fleire var med på same konserten som forøvrig var i russland. Og dessuten var vel tilskodartalet oppunder 1,5 mill. menneske. :)

Lenke til kommentar

Jeg mener A-ha fortsatt har rekorden i antall betalende tilskuere, men hvem som har flest totalt vet jeg ikke.

Fra Wikipedia:

Waters later recreated the Wall show in Berlin in 1990, amid the ruins of the Berlin Wall, joined by a number of guest artists (including Bryan Adams, Scorpions, Van Morrison, The Band, Tim Curry, Cyndi Lauper, Sinéad O'Connor, Marianne Faithfull, Joni Mitchell, Ute Lemper and Thomas Dolby). This concert was even bigger than the previous ones, as Waters built a 550-foot long and 82-foot high wall.[26] The theatrical features of The Wall concert were increased to gather the attention of a sold-out audience of 200,000 people and of another estimated 500 million, in 35 countries, to whom the show would be broadcast. After the concert began, the gates were opened and an estimated 300,000 to 500,000 people were able to watch the concert. This show is documented by The Wall Live in Berlin album and DVD.

Edit; qouten er om pink floyds konsertopptredener.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Tviler på at det er verdens største, men Metallica hadde 500.000 tilskuere i Moskva på nittitallet :hmm:

"Monsters of Rock" elns?

Det var ingen "aleinekonsert"; AC/DC, Pantera og fleire var med på same konserten som forøvrig var i russland. Og dessuten var vel tilskodartalet oppunder 1,5 mill. menneske. :)

Jeg har alltid trodd at Monsters of Rock var i Donigton park , england jeg, med Mötley Crüe og Motorhead jeg, I have been missimformed :(

Lenke til kommentar

"Monsters of Rock" elns?

Jeg har alltid trodd at Monsters of Rock var i Donigton park , england jeg, med Mötley Crüe og Motorhead jeg, I have been missimformed :(

Hmm, saksa litt frå wikipedia.

Attendance at the first festival in 1980 was 35,000, and this continued to grow to 107,000 at the 1988 show when 2 fans died in a crowd surge during the Guns N' Roses slot. The festival was cancelled in 1989 because of this. When it was held in 1990, the attendance was capped at 72,500. In 1991, Metallica, AC/DC, Pantera and some other artists, played in Russia one of the biggest gig in Rock history and the biggest in a Monsters of Rock Festival, in front of 1.6 million people in the Tushino Airfield.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...