Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Tenkte meg det. Jeg vet ikke energieffektiviteten, men den bruker 12 V om det har noe å si. Kan dere ikke gi meg et omtrentlig estimat?

Omtrent mellom 1 og 1000 watt. Det er med andre ord svært mye annet som spiller inn. Den enkleste måten å finne det ut på i praksis på din 40 watter er å koble den til en effektmåler. Du kan trygt anta at over 99% av effekten utvikles i form av varme i forsterkeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden enkelte her inne er noen skikkelig racere når det gjelder googling så er det et par ting jeg lurte på om dere kan hjelpe meg med.

 

1: Hvordan er reglene OG praksis når det gjelder soning av lengere straffer. (les: over 1 år)

Tenker da på hvor lang straff man er idømt vs. hvor lenge man faktisk soner. Har hørt noen nevne 70%, men jeg mangler gode kilder.

2: Hvordan påvirkes dette av at man ikke møter til soning til når man skal?

Påvirkes det i det hele tatt?

3: Er det straffbart å ikke møte til rett tidspunkt?

Hva risikerer man av å ikke møte når man skal?

 

Og vær så snill å henvis til kilder. Det hjelper meg fint lite å bare kunne si "en jeg snakket med på nettet hadde hørt at det var sånn og sånn".

 

edit: Opprettet en egen tråd i stedet for å ta det her. Kan du svare så gå hit:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=983198&hl=

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Tenkte meg det. Jeg vet ikke energieffektiviteten, men den bruker 12 V om det har noe å si. Kan dere ikke gi meg et omtrentlig estimat?

 

Gitt at den faktisk leverer 40W ut, så vil den trekke mer enn 80W om den er klasse A, sikkert opp mot 400W om den er lite effektiv. Er den en klasse D-forsterker, så vil den trekke ett sted mellom 42W og 50W, såfremt den ikke er helt elendig.

Lenke til kommentar

jzono1: Ikke forveksle høyttaler med lyd ;)

 

Jeg tipper at ca 80% går til varme i forsterkeren, ca 20% til varme i høyttaleren og i underkant av 1% til lyd. Lyd er en energiform som har svært lavt energiinnhold i forhold til hvordan det oppfattes av oss. Så selv om man føler at lyden gir oss bakoversveis så behøver det ikke være mange wattene med lydenergi.

 

Batnobbit: Videokamera eller fotokamera? Digitalt eller analogt? Kompakt eller speilrefleks? osv

Lenke til kommentar
Edit: Hvorfor er ikke de fleste nettsider beregnet på høyere oppløsning enn 1280x1024 når hdmi begynner å bli en standard? Jeg må zoome 120% for å få nettsiden stor nok.

Jeg har selv en 24" skjerm (husker ikke nøyaktig oppløsning) og har merket det samme. Men jeg håper det aldri blir standard å lage nettsider for så høye skjermer, fordi jeg trives så godt med å ha vindu ved vindu på høyoppløselige sider, og det vil ødelegge for meg hvis de skulle begynne å bruke opp hele skjermen :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...