Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gir best resultat?

Bruker til vanlig fluorskyll, men denne har gått tom på seg. Så da er altså, for en med forferdelige, horribelt dårlig i stand-tenner, er det best å;

PUSSE MYKT - lenge, skylle munnen med vann etter puss

PUSSE MYKT - lenge, ikke skylle etter puss

Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva gir best resultat?

Bruker til vanlig fluorskyll, men denne har gått tom på seg. Så da er altså, for en med forferdelige, horribelt dårlig i stand-tenner, er det best å;

PUSSE MYKT - lenge, skylle munnen med vann etter puss

PUSSE MYKT - lenge, ikke skylle etter puss

Hva syntes dere?

Ikkje skylje med vatn. Då skyl du bort fluoren frå munnhola før han har rekt og reagere med emaljen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kan vere noko så enkelt som at du leder merksomheita di til handa istaden for til sida.

Akupunktur og akupressur fungerer så fysisk i allefall :p

Lenke til kommentar
Hva er hold? Har hørt at det er milten, men jeg får jo hold overalt. Fra nede ved blæren til oppi skulderne.

Det jeg har hørt at det er er at det er for mye luft i lungene, men det er lenge siden jeg hørte det så det kan godt hente at jeg blander med noe annet :)

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til å gjenskape en oppgave jeg leste i Illustrert Vitenskap for ørten år siden.

Oppgaven går ut på at vi får et regnestykke som i utgangspunktet ser ut til å være helt på jordet. Vi får så vite at det er et romvesen som har skrevet oppgaven. De baserer sitt tallsystem på antal fingre slik som vi gjør. Vi får også vite at de har like mange fingre på hver hand. Oppgaven går ut på å finne ut hvor mange hender og hvor mange fingre på hver hand. Cluet er at regnestykket bare går opp om man benytter seg av et tall system basert på 9 i stedet for 10. Altså 3 hender med tre fingre på hver. Kan noen hjelpe meg å sette opp gåten?

Lenke til kommentar
Trenger hjelp til å gjenskape en oppgave jeg leste i Illustrert Vitenskap for ørten år siden.

Oppgaven går ut på at vi får et regnestykke som i utgangspunktet ser ut til å være helt på jordet. Vi får så vite at det er et romvesen som har skrevet oppgaven. De baserer sitt tallsystem på antal fingre slik som vi gjør. Vi får også vite at de har like mange fingre på hver hand. Oppgaven går ut på å finne ut hvor mange hender og hvor mange fingre på hver hand. Cluet er at regnestykket bare går opp om man benytter seg av et tall system basert på 9 i stedet for 10. Altså 3 hender med tre fingre på hver. Kan noen hjelpe meg å sette opp gåten?

Jeg har alle IllVit fra en gang i 2004 til nå. Hvis du vet sånn ca. når det ble publisert (helst årstall eller enda mer nøyaktig), så kan jeg se om jeg finner den.

Lenke til kommentar
hvis en sykler med gjenomsnitts fart på 20km/t hvor lang tid vil det da ta å komme seg fra trondheim til lofoten vist en sykler konstant ?

Nå antar jeg vi bare snakker om å nå Lofoten og ikke bryr oss om hvor i Lofoten vi havner. Lofoten er faktisk ganske stort, vet du :)

Det raskeste alternativet er med ferge fra Bodø. Da tar det ifølge Google Maps cirka 36 timer fra Trondheim Torg til fergekaia i Bodø, og derfra er det cirka 3-4 timer med båt til Moskenes i Lofoten.

Det finnes ingen alternativ hvor man ikke tar ferge, uten å måtte ta veien om Sverige (noe som blir mye, mye lengre). Så en eller annen båt må du ta uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...