Xecuter Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Nei aluminiumstrallene eller grindene har ikke kontakt med jord, med mindre det går strøm igjennom gummihjulene og ned i betonggulvet. Og der har du forklaringen (sannsynligvis). Om ikke trallene har kontakt med jord, kan det umulig gå strøm fra deg, igjennom tralla og til jord. Derimot jerngrindene har antageligvis kontakt med jord på et eller annet vis, og da vil evt. ladninger som ligger i deg gå fra deg, gjennom jerngrinda og rett til jord. *bzzt* Må man ha jord? Får jeg ikke støt så lenge jeg og jerngrinda har forskjellig spenning? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hvilken fokale lengde har øyet til mennesket? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Hvis alle mennesker hadde sluttet å jobbe i løpet av den dag, sånn ca. hvor lang tid hadde det gått før mobiltelefonene hadde sluttet å fungere? Endret 4. juli 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 er sinne en del av gener, eller former den seg etter oppveksten? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre? Jeg har vansklig for å tro de har noe svar på et så vagt spørsmål, hvor sor risiko blir det før noe ikke er trygt? Trygt avhenger jo helt av situasjonen i trafikken. Eller mener du hvilke friksjonskoeffisient bilen oppnår? AtW Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Må man ha jord? Vel, ladningene som er lagret i eller på kroppen/klærne din(e) må nødvendigvis ha en plass å gå. Om jerngrinda er isolert fra jord vil ikke dette være tilfellet. Når det er sagt, så er jeg litt usikker på om ladningsmengden vil fordele seg mellom deg og grinda om den ikke er jordet, men jeg vil tro at jerngrinda sin kapasitet for å holde på ladninger er så ubetydelig liten at du derfor må ha en jordet grind for å få støt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre?Jeg har vansklig for å tro de har noe svar på et så vagt spørsmål, hvor sor risiko blir det før noe ikke er trygt? Trygt avhenger jo helt av situasjonen i trafikken. Eller mener du hvilke friksjonskoeffisient bilen oppnår? AtW Forskjellige dekk er sertifisert for forskjellige hastigheter. For å finne ut hva ditt dekk er sertifisert for så sjekk koden på siden av dekket og sammenligne med denne siden:http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code#Speed_rating sertifiseringene varierer fra 5km/t til over 300km/t Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvor fort mener de forskjellige bilprodusentene at det er trygt å kjøre de forskjellige bilene sine på sommerføre?Jeg har vansklig for å tro de har noe svar på et så vagt spørsmål, hvor sor risiko blir det før noe ikke er trygt? Trygt avhenger jo helt av situasjonen i trafikken. Eller mener du hvilke friksjonskoeffisient bilen oppnår? AtW Forskjellige dekk er sertifisert for forskjellige hastigheter. For å finne ut hva ditt dekk er sertifisert for så sjekk koden på siden av dekket og sammenligne med denne siden:http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_code#Speed_rating sertifiseringene varierer fra 5km/t til over 300km/t Jojo, men det sier ingentng om hvlken hastghet det er trygt å kjøre i, ei heller noe om frksjonskoeffsienten. Dekkene min er sertifisert for 275 eller 295 km/t (husker ikke helt), men det betyr jo ikke akkurat det er trygt å dundre igjennom et boligområde i den hastigheten AtW Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jojo, men det sier ingentng om hvlken hastghet det er trygt å kjøre i, ei heller noe om frksjonskoeffsienten. Dekkene min er sertifisert for 275 eller 295 km/t (husker ikke helt), men det betyr jo ikke akkurat det er trygt å dundre igjennom et boligområde i den hastigheten AtW Det er jeg enig i. Men sier f.eks Mercedes at det er trygt å kjøre deres biler i f.eks 250km/t på Autobahn om en har de rette dekkene? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hvor mye liter drivstoff bruker en vanlig buss per mil? http://gfx.dagbladet.no/kunnskap/2002/06/1...olebuss_sak.jpg Lenke til kommentar
isbit Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hva betyr tallet som står i venstre hjørne etter "P" i Tour de France-sendingene? (For øyeblikket står det 4'45'') Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hva betyr tallet som står i venstre hjørne etter "P" i Tour de France-sendingene? (For øyeblikket står det 4'45'') kan det være P for pace 4,45 meter/s ikke "? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Hva betyr tallet som står i venstre hjørne etter "P" i Tour de France-sendingene? (For øyeblikket står det 4'45'') ' og '' angir hhv. minutter og sekunder. Mao. 4'45'' betyr 4 minutter og 45 sekunder. Hva P står for, det aner jeg ikke desverre, men kanskje dette kan gi deg noen ideer. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 får man over 0,2 promille av en 0,33L øl ? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jojo, men det sier ingentng om hvlken hastghet det er trygt å kjøre i, ei heller noe om frksjonskoeffsienten. Dekkene min er sertifisert for 275 eller 295 km/t (husker ikke helt), men det betyr jo ikke akkurat det er trygt å dundre igjennom et boligområde i den hastigheten AtW Det er jeg enig i. Men sier f.eks Mercedes at det er trygt å kjøre deres biler i f.eks 250km/t på Autobahn om en har de rette dekkene? Det er forsåvidt aldri trygt å kjøre bil, så jeg tviler sterkt på at noen bilprodusenter oppgir noe slikt. Derimot er vel biler dimensjonert for å kunne kjøre i sin egen toppfart (bremser ol.) men trygt vil vet nå aldri være. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 får man over 0,2 promille av en 0,33L øl ? Spørs på flere ting. Din vekt f.eks. Men en vanlig person vil nok tippe over den lovlige grensa ja. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Jeg synes det er greit med nulltoleranse når det gjelder alkohol og bilkjøring. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Adam i Mythbusters blåste 0,3 etter ei flaske. Det vil vel egentlig si at han kan ta ei øl til maten, vente en time, og så kunne kjøre. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 får man over 0,2 promille av en 0,33L øl ? det er inviduelt, men ta aldri kjangsen straffer seg fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå