Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hvorfor får ikke feks gifttelefonen et 3 sifret nummer? Eller firesifret?

Er ikke bare å 1881-e giftelefonen hvis noe plutselig skulle skje.

Fordi det er like teit som at Ambulanse, Brannstasjoner og Politiet har forskjellige nr (Burde vel holde å ringe et nr og si hva som skjer så burde de skjønne hva slags bil de skal sende). Dersom du svelger noe giftig så gidder du selvfølgelig ikke ringe "gifttelefonen", det hadde nå ihvertfall ikke jeg giddi. Hadde ringt 113 jeg!

Mitt snedige spørsmål: Hva i all verden er det Eric (?) roper på slutten av introen til "That 70's Show" da de zoomer inn på det gule bil-skiltet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor får ikke feks gifttelefonen et 3 sifret nummer? Eller firesifret?

Er ikke bare å 1881-e giftelefonen hvis noe plutselig skulle skje.

Fordi det er like teit som at Ambulanse, Brannstasjoner og Politiet har forskjellige nr (Burde vel holde å ringe et nr og si hva som skjer så burde de skjønne hva slags bil de skal sende). Dersom du svelger noe giftig så gidder du selvfølgelig ikke ringe "gifttelefonen", det hadde nå ihvertfall ikke jeg giddi. Hadde ringt 113 jeg!

Mitt snedige spørsmål: Hva i all verden er det Eric (?) roper på slutten av introen til "That 70's Show" da de zoomer inn på det gule bil-skiltet?

"Hello wisconsin"

første sesongene var det Kelso som ropte det

så ble det hyde

Lenke til kommentar

Hvis man går gatelangs i Oslo en sommerdag ser man mye turister. Spesielt i Karl Johan og andre turisttiltrekkende gater ser man ofte asiatiske turister, og jeg undrer over en greie med disse. De tar svært ofte bilder av slike menyer som henger utenfor spisesteder.

Jeg tenker at det jo kan være forståelig at de gjør det hvis det er bilde av Smalahove eller lutefisk, men jeg ser de som oftest ta bilde av f.eks McDonalds menyene.

Why da hell?

Lenke til kommentar
Hvor mange 0.5 liter brus flasker kan en lage av plasten fra en 1.5 liter brusflaske?

Hvordan går lyd gjennom vegger uten at veggen forandrer seg ?

Hva legger du i at veggen "ikke forandrer seg", veggen settes i svingninger om det var det du tenkte på.

AtW

Lenke til kommentar
Hvis man går gatelangs i Oslo en sommerdag ser man mye turister. Spesielt i Karl Johan og andre turisttiltrekkende gater ser man ofte asiatiske turister, og jeg undrer over en greie med disse. De tar svært ofte bilder av slike menyer som henger utenfor spisesteder.

Jeg tenker at det jo kan være forståelig at de gjør det hvis det er bilde av Smalahove eller lutefisk, men jeg ser de som oftest ta bilde av f.eks McDonalds menyene.

Why da hell?

hehe - hadde nettopp en kineser på besøk på jobben. Var ute og spiste med ham en kveld. Jeg spurte hva han hadde gjort tidligere på kvelden. Han hadde labbet rundt i byen og tatt litt bilder. Så viste han meg en drøss med bilder på kameraet sitt. De fleste bildene var av sånne boligannonser som meglerne henger opp i vinduene. Han ville vite hva ord som "boligareal", "grunnflate", "selveier" og sånt betydde. Da jeg spurte ham om hvorfor han tok bilder av det forklarte han at han var veldig fascinert over prisnivået i Norge. Kanskje det samme med de som tar bilder av menyer?

Lenke til kommentar

Det er nok fordi de vil kunne sammenligne med japanske priser på f.eks. McDonalds-burgere, ja. Regner med at en Big Mac er en Big Mac også i Japan, mens lutefisk derimot er vanskelig å sammenligne direkte med noe der hjemme.

Red.: Nå skrev jeg Japan, men Kina eller andre asiatiske land går vel mye for det samme i denne sammenhengen :D

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
hvorfor står det på masse ting som man ikke bør drikke "ved drikking.... Fremkall ikke brekning. Tilkall lege"

hvorfor skal man ikke gjøre det?

Med f.eks. bensin skal man ikke spy, for da er sjansen stor for å få det i lungene ;)

Det er også mange ting som skader mer når man fremkaller brekningen fordi man da fører vesken opp og ned ikke bare ned. Det vil da si at veksen gjør dobbelt så mye skade i spiserøret osv

man skal da ta kontakt med lege for å pumpe det ut istedenfor å spy det ut :)

Lenke til kommentar
Regner med at en Big Mac er en Big Mac også i Japan

Grunnen til at man internasjonalt ofte bruker en BigMac som indikator på prisnivået i landet er at kjøttet stort sett over alt i verden kommer fra det samme stedet: Brasil. Dette gjelder imidlertid ikke i Norge og de andre nordiske landene, her kommer kjøttet i BigMac fra innenlandsk storfe. Derfor gir ikke BigMac-prisene i Norden et korrekt bilde av prisnivået. En annen prisindikator som ofte brukes internasjonalt er Levi's 501.

Lenke til kommentar
Hva slags brannfarlig væske brukes av flamme"slukere"?

Smaker det stygt?

Er det farlig å svelge restene som blir igjen i munnen?

Det brukes parafin i både flammesluking og flammespruting meg bekjent. Det smaker forferdelig og kan være potensielt livsfarlig å svelge på grunn av bla. kjemisk lungebetennelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...