Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Må huske at dagens kraftverksystem har et stort problem. Alle er koblet på samme nettverk og faset inn så de går likt, går det nok kraftverk får de kraftverka som står igjen større last da forbruket på nettet er den samme. Er man riktig uheldig blir noen overbelastet, og de må kobles ut. Dette fører til enda større last på de resterende kraftverka og alle kraftverka kobles ut en etter en. Dette har skjedd i USA to ganger hvis jeg ikke tar helt feil.

 

For å hindre dette må det opprettes et system som kan koble ut trafobokser rundt omkring hvis nettet blir overbelastet så bare noen må lide for det, og ikke hele strømnettet går ned.

Joda jeg tenkte på det. Men hvis strømnettet kollapser slik som det gjorde i USA vil det sannsynligvis være et midlertidig problem. Ikke et kollaps av samfunnet. De første døgnet/døgna så vil det antagelig være regioner uten strøm, men etter hvert så vil man innføre strømrasjonering og få fordelt "lasten" utover slik at man kan løse problemet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Eg veit ikkje i grunn. Sjå for deg ei madrass med relativt dovne fjører. Om du hopper i ho vil du lande meir behageleg, men få ei heller laber "oppdrift".

 

Om du hopper på ei madrass med stivare fjører vil du ikkje då få betre "oppdrift"?

 

I botn og grunn anar eg ikkje om dette har noko å seie i det vide og store, merkar du verkeleg så ekstremt stor forskjell når det har regna og når det er tørrver ute? :)

Lenke til kommentar
I botn og grunn anar eg ikkje om dette har noko å seie i det vide og store, merkar du verkeleg så ekstremt stor forskjell når det har regna og når det er tørrver ute? :)
Noen ganger merker man dette veldig lett ja :)

Såå: i praksis er det nok å bare "vanne" fjerene, eller vente til det er kaldt ute, så vil det ha den samme effekten? :hmm:

Lenke til kommentar

Om det er tilfelle at dette er grunnen er det nok berre å vente til det er litt kaldare ute, ja. Om du vatnar fjærene derimot, vil dette fungere litt, til du byrjar å hoppe. Då vil jo vatnet naturlegvis renne av fjærene. Evt. kan du kjøre ein slange med nitrogen (eller om det er mangel på dette, kaldt vatn) inn i sjølve trampolineskjelettet (hulrom, right?). Men dette verkar som masse stress i forhold til den vesle ekstra spretten du evt. vil få :)

Lenke til kommentar
Evt. kan du kjøre ein slange med nitrogen (eller om det er mangel på dette, kaldt vatn) inn i sjølve trampolineskjelettet (hulrom, right?).
Hvis ikke slangen knekker og spruter nitrogen over alt, så knekker ihvertfall trampolinen når du begynner å hoppe på den. Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om av dere kan svare på det, men here goes.

 

Hvorfor har jeg mer hår på høyre side av kroppen enn venstre ?

Har mer hår på høyre bein en venstre når jeg ser etter. Samme under arma. Og veiviseren kryper litt mer opp på høyre side enn på venstre side av navelen.

Samme med kinnskjegget også.

 

Ikke så mye, men nok til at det syns når jeg ser etter.

Motsatt her, har mer hår på venstre side enn på høyre.

 

Hvorfor er det sånn at noen blir lei seg når de blir fulle?

Jeg har venner som blir helt i ekstase og som bryter ut i latterkrampe av den minste ting. Har også venner som blir lei seg når de blir fulle.

Har dette noe med hva en blir full på, eller hvilken steming man er i når man blir full?

Har 'hva man blir full på' også mye å si? Om man blir full på øl eller på ren sprit?

Har en huskeregel som sier at alkoholet kun forsterker de følelsene man har når man drikker.

Er man glad før man drikker blir man dritglad i fylla, er man lei seg blir man enda mer lei seg. Grei tommelfinger regel, men den kan forandres alt etter hvilken påvirkning man får fra andre.

Lenke til kommentar
Går det bra å bruke håndkrem i tryne? Hva er det som egentlig er den store forskjellen på håndkrem og ansiktskrem?

De aller fleste fuktighetskremer er nettopp det. Fuktighetskremer.

Men, man omsetter plutselig mye mer om man har en egen for hender, ører og tær.

 

Blir du anbefalt en krem av en hudlege, kan du banne på at det er en som kan brukes over hele kroppen(kanskje med unntak av kjønnsorganer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...