mikaragua Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvor er det man finner innlegg fordelt på måneder? Her. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvorfor finnes det ikke automatiske funksjoner som fjerner ulyder som kommer fra mikrofoner og høytalere når man får dem nærme hverandre? Burde ikke det vær mulig? Det er fullt mulig, og det gjøres hver eneste dag, bl.a i mange mobiltelefoner og bluetoothsett til å henge på øret. Man legger inn et filter som filtrerer bort alle innlyder som er lik utlyden. Før man fikk slike filtre måtte enten mikrofon og høyttaler i mobiltelefonen stå laaangt fra hverandre for å unngå tilbakekobling (som i tradisjonelle telefonrør), eller man brukte såkalt halv dupleks, det vil si at høyttaler og mikrofon ble slått av når volumet/lydnivået falt under et visst minimumsnivå og at høyttaler og mikrofon aldri kunne være påslått samtidig (fortsatt vanlig på mange høyttalende telefoner). Prøvde noen å skrike i munnen til hverandre samtidig i halv dupleks ble lyden delt opp i stakkato bruddstykker. Vanlige telefoner og moderne mobiltelefoner har full dupleks, noe som gjør det mulig å kranle så busta fyker hele tiden uten avbrudd. Og liklydfilteret fjerner alle mulighetene for tilbakekoblingslyd. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvor i husstanden kan man finne et par kvadratcentimeter gjennomsiktig farget glass/plast? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvor i husstanden kan man finne et par kvadratcentimeter gjennomsiktig farget glass/plast? Kommer vel litt ann på fargen. Ei Imsdalflaske er kanskje ikke bra nok? Noen cd-cover kommer med farger, spesiellt brennecdr. En linjal kanskje? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 På kjøkkenet. Finn noe farget gjennomsiktig plastemballasje for matprodukter og klipp ut en passende bit. Hvis du har unger i huset er det sikkert noe plastleketøy som er gjennomsiktig. Eller du kan gå på boden og se om du har en sluk-eske som er gjennomsiktig og farget. Noen CD-cover er også farget og gjennomsiktige. Eller plasten til en vinduspuss-flaske, eller en plastpose fra en fancy butikk, en penn, eller blant julepynten. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg vil ha en sterk farge alá grønn, rød, oransje osv. Jeg vil sette tingen foran blitzen på kameraet, vil se om jeg får noe brukbart resultat. Det beste ville hvert noe flatt. 3D-briller ville kanskje vært perfekt, men har ingen her. Flere tips? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 Hvorfor finnes det ikke automatiske funksjoner som fjerner ulyder som kommer fra mikrofoner og høytalere når man får dem nærme hverandre? Burde ikke det vær mulig? Det er fullt mulig, og det gjøres hver eneste dag, bl.a i mange mobiltelefoner og bluetoothsett til å henge på øret. Man legger inn et filter som filtrerer bort alle innlyder som er lik utlyden. Før man fikk slike filtre måtte enten mikrofon og høyttaler i mobiltelefonen stå laaangt fra hverandre for å unngå tilbakekobling (som i tradisjonelle telefonrør), eller man brukte såkalt halv dupleks, det vil si at høyttaler og mikrofon ble slått av når volumet/lydnivået falt under et visst minimumsnivå og at høyttaler og mikrofon aldri kunne være påslått samtidig (fortsatt vanlig på mange høyttalende telefoner). Prøvde noen å skrike i munnen til hverandre samtidig i halv dupleks ble lyden delt opp i stakkato bruddstykker. Vanlige telefoner og moderne mobiltelefoner har full dupleks, noe som gjør det mulig å kranle så busta fyker hele tiden uten avbrudd. Og liklydfilteret fjerner alle mulighetene for tilbakekoblingslyd. Det er ikke min erfaring, jekker du opp lyden på en mobil eller et handsfree-sett tilstrekkelig så får man lett metallisk klang eller ekko i den andre siden. Og det er er hårsbredden før feedback. Jeg ha sågar klart å framprovosere feedback i en videotelefonisamtale. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 - Detaljer på en brødpose (bare bruk strikk for å feste den rundt blitsen.) - En prix-pose eller detaljer på en annen butikkpose. Selv om den har hvit grunnfarge så kan du lyse gjennom fargede områder og få en farge. Vær obs på at en del av lyset forsvinner så du må kanskje overeksponere bildet for å få riktig lysmengde. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg prøvde nettopp en blå skibrille, fungerte dårlig. Skal prøve Bærepose nå Edit: Det funka og resultatet er vedlagt Endret 19. juni 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Hvilken av The Beatles' sanger er den største? Salgsmessig sett? Holder en knapp på Yellow Submarine, selv. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Ser ut som "I want to hold your hand" gikk av med seieren. http://www.classicbands.com/bestsellers.html Edit: Kom over denne og http://www.riaa.com/goldandplatinumdata.php?table=tblTopArt Endret 20. juni 2008 av lockdog Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Hva er galt med meg? Det knaker i alle mulige ledd. Kan lage knekkelyder i tær, ankler, knær, hofte, korsrygg, rygg, skuldre, albue, håndledd, alle ledd i fingrene og nakken. Kjeven er det eneste stedet hvor knaking ikke forekommer.. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Ser ut som "I want to hold your hand" gikk av med seieren. http://www.classicbands.com/bestsellers.html Edit: Kom over denne og http://www.riaa.com/goldandplatinumdata.php?table=tblTopArt Jøss, den var uventet. Takk, takk! Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Sikkert blitt spurt før, men hva er definisjonen av "snedig spørsmål"? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Ser at det er mentol i Adidas nye dusjgele, er dette egentlig så bra for kroppen/huden? Endret 20. juni 2008 av Jokko88 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Hvor mange personer har sex på flyreiser hvert år? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Ser at det er mentol i Adidas nye dusjgele, er dette egentlig så bra for kroppen/huden? Det brukes i en rekke matvarer og kremer så jeg tror ikke det skal være særlig skadelig. I så fall ville det nok raskt blitt forbudt i både mat og kremer. Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor sier man "ulemper" og "fordeler"? Burde ikke disse ordene være litt linket til hverandre? Hvor er det man finner innlegg fordelt på måneder? Her. Og forresten, jeg har nå linken, men finner fortsatt ikke hvordan jeg skal finne den fra startsiden. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Fordi bakdelen er der bæsjen ferdes. Hvor er det man finner innlegg fordelt på måneder? Her. Og forresten, jeg har nå linken, men finner fortsatt ikke hvordan jeg skal finne den fra startsiden. Hidden secret. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2008 Du finner den ved å skrive inn -drugiS- i medlemslista og gå i signaturen hans Det heter ulempe fordi bakdel er noe helt annet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå