CCola Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Ingen kan svare i fotballtrådene, så jeg prøver her: Om Romania taper 3-0. Frankrike og Italia spiller 2-2. Da ender alle opp på 0(pluss-minus mål) og 2 poeng. Veldig usikkert at dette skjer, men om det hadde hendt. Hvordan hadde dette blitt avgjort? Jeg konkluderer det som ett snedig spørsmål. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Og kommer man til å få vekk delayen på websendinger? I teorien kan man tenke seg uendelig rask elektronikk og at signalene går med lysets hastighet rundt jorda i "rett" linje. I så fall vil man kunne få ned forsinkelsen helt ned til 0,0667 sekunder hvis man sender signalet en halv gang rundt jorda. I praksis må signalet innom en rekke "buffere" for signalbehandling, overføringsbuffere, mottagerbuffere osv. Dermed øker forsinkelsen til et ganske høyt nivå. På den andre siden, hva skal man med mindre forsinkelse på TV-sendinger? Det spiller jo strengt tatt ikke noen rolle for seeren om det man ser skjer i øyeblikket eller for 30 sekunder siden når det er enveiskommunikasjon. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg får det hvis jeg spiser eple med skrellet på, hvis jeg tar det av merker jeg ingenting. Så jeg ville nesten tippe at det er noe med det de sprøyter på frukten? Hvis du er allergisk mot bjørk da kan du kryssreagere mot følgende stoffer og fødeemner: Hasselnøtter Valnøtter Paranøtter Peanøtter Gulrot(rå) Poteter Selleri Erter Nøtter Mandler Bønner Paprika Sjokolade Stenfrukter Epler (Tror det gjelder spesielt skallet) Pærer Kiwi Banan Druer Fersken Kirsebær Krydder Moreller Muskat Nektarin Plomme Tomat Potet(skall) Pære - Lateks-allergi er en kryssallergi med allergi mot tropiske frukter. Det vil si at dersom du er allergisk mot frukter som kiwi, mango, banan, ananas eller andre tropiske frukter, er du sannsynligvis også allergisk mot lateks. Men det kan jo være noe helt annet som gjør at dere reagerer på disse tingene. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Hvordan er det med strålingen fra kina mobiler ? Finner ikke noe tall Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Det er ikke sikkert de har målt det, men siden høy SAR betyr lav batteritid og de også prøver å få god batteritid ut av telefonene så er det nok ikke særlig forskjellig fra europeiske mobiltelefoner. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Ingen kan svare i fotballtrådene, så jeg prøver her: Om Romania taper 3-0. Frankrike og Italia spiller 2-2. Da ender alle opp på 0(pluss-minus mål) og 2 poeng. Veldig usikkert at dette skjer, men om det hadde hendt. Hvordan hadde dette blitt avgjort? Jeg konkluderer det som ett snedig spørsmål. Satt faktisk og diskuterte dette med pappa under kampen i går. Det første man ser på da er antall scorede mål. siden Frankrike og Italia begge har scoret 3 mål mens Romania bare har scoret 1 ville hvertfall Romania havne nederst i gruppa. Videre tror jeg at det avgjøres på hvem som har fått færrest cornere, kort eller hvilke mål som ble scoret i hvilke kamper. Men jeg er usikker på hva utfallet egentlig hadde blitt. Hadde egentlig vært mer spennende om Frankrike - Italia hadde blitt 0-0, for da hadde jo alle de tre lagene hatt 1-4 i målforskjell, og Romania hadde også vært med i kampen om andreplass. Endret 18. juni 2008 av Xsquirrel Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Cornere har fint lite med saken å gjøre. Italia hadde gått videre uansett om det ble 0-0 eller 2-2. Det man ser på er a) innbyrdes oppgjør (altså poeng, målforskjell, antall scorede mål i de innbyrdes oppgjørene). Her hadde det vært likt (bortsett fra at Romania hadde vært ute hvis FRA-ITA spilte 2-2). Da ser man på b) den totale målforskjellen til lagene og deretter på antall scorede mål i gruppespillet. Her hadde det også vært likt. Da ser man på: c) kvalifiseringen til EM samt kvalifiseringen til VM i 2006. Antall poeng per kamp. Usikker på om disse to kvalifiseringene vektes likt, men uansett hadde Italia gått foran Romania med Frankrike på "tredje-plass". Reglene er gitt her. Endret 18. juni 2008 av tendilenz Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Det er ikke sikkert de har målt det, men siden høy SAR betyr lav batteritid og de også prøver å få god batteritid ut av telefonene så er det nok ikke særlig forskjellig fra europeiske mobiltelefoner. Ja, Men la oss sette det litt i perspektiv her nå Simen1 : Vi alle vet jo at stikkprøver fra mye importvarer fra kina , innholder for høye verdier av ymse giftige kjemikalier. Fks saken om giftig tannkrem http://www.fda.gov/bbs/topics/NEWS/2007/NEW01646.HTML Giftige Leker http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=56273 Giftig Mat http://www.therawfeed.com/2007/05/why-us-a...from-china.html Så da regner jeg nesten med at piratkopierte mobiler innholder gift i plastikken , for høyt desibelnivå på ringetonene og at strålingen er heelt syk ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Kopiene må faktisk konkurrere i hjemlandet. Er den for dårlig så selger den ikke nok til å tjene inn materialkostnadene. Har den f.eks dobbelt så høye SAR-verdier som europeiske telefoner så blir batteritiden elendig og de selger lite. Jeg regner med SAR-verdiene kan være litt høyere enn i Europa men ikke sykt mye høyere. Tilsetninger i plast som er ulovlig i Europa kan godt være lovlige i Kina. Det er ingen logisk sammenheng mellom tilsetninger i plast og SAR-verdier. Det virker som du har mye fordommer mot kinaprodukter generelt på bakgrunn av noen få stygge saker. Merk at det er mange bra kinaprodukter også. De stygge sakene er selvsagt ikke hovedregelen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Så da regner jeg nesten med at piratkopierte mobiler innholder gift i plastikken , for høyt desibelnivå på ringetonene og at strålingen er heelt syk ? "Kina-mobiler"? Du er klar over at godt over 50% av dine eiendeler er "made in china"? For det første har de også lover, regler og standarder. For det andre gjelder der som ellers i verden; Man får hva man betaler for. Du kan få crap uten like, og du kan få kvalitet du aldri har sett maken til. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Cornere har fint lite med saken å gjøre. Italia hadde gått videre uansett om det ble 0-0 eller 2-2. Det man ser på er a) innbyrdes oppgjør (altså poeng, målforskjell, antall scorede mål i de innbyrdes oppgjørene). Her hadde det vært likt (bortsett fra at Romania hadde vært ute hvis FRA-ITA spilte 2-2). Da ser man på b) den totale målforskjellen til lagene og deretter på antall scorede mål i gruppespillet. Her hadde det også vært likt. Da ser man på: c) kvalifiseringen til EM samt kvalifiseringen til VM i 2006. Antall poeng per kamp. Usikker på om disse to kvalifiseringene vektes likt, men uansett hadde Italia gått foran Romania med Frankrike på "tredje-plass". Reglene er gitt her. Wow. Dette var heavy shit:p Morsomt om det hadde blitt en 3vs3 straffekonk gjort på en eller annen måte Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Hva er de 5 gule stjernene bak emnettittelen i "Snedige ting du lurer på V.2"? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Tror det er noe nye greier, kan rangere tr[der. Er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=969954&st=0 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Hvorfor svømmer fisker nede i vannet på vinteren hvis varmen stiger og ikke synker? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Om vinteren synker det varme vannet til bunns. Vann har høyere tetthet ved 4°C enn ved 0°C. Dermed legger det tyngste vannet, det nærmest 4°C seg ved bunnen mens det kjøligste ved 0°C flyter opp. Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 På konserter og lignende ser man presse folk som tar bilder, og de har et pass som tillater dem dette. Hva må til for å få et slikt pass ? Koster det noe ? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Du må være journalist, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Rister folk fortsatt polaroidbilder? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 18. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg gjorde det sist jeg tok, for noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå