Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Ingen kan svare i fotballtrådene, så jeg prøver her:

 

Om Romania taper 3-0. Frankrike og Italia spiller 2-2. Da ender alle opp på 0(pluss-minus mål) og 2 poeng. Veldig usikkert at dette skjer, men om det hadde hendt. Hvordan hadde dette blitt avgjort?

 

Jeg konkluderer det som ett snedig spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og kommer man til å få vekk delayen på websendinger?

I teorien kan man tenke seg uendelig rask elektronikk og at signalene går med lysets hastighet rundt jorda i "rett" linje. I så fall vil man kunne få ned forsinkelsen helt ned til 0,0667 sekunder hvis man sender signalet en halv gang rundt jorda.

 

I praksis må signalet innom en rekke "buffere" for signalbehandling, overføringsbuffere, mottagerbuffere osv. Dermed øker forsinkelsen til et ganske høyt nivå.

 

På den andre siden, hva skal man med mindre forsinkelse på TV-sendinger? Det spiller jo strengt tatt ikke noen rolle for seeren om det man ser skjer i øyeblikket eller for 30 sekunder siden når det er enveiskommunikasjon.

Lenke til kommentar
Jeg får det hvis jeg spiser eple med skrellet på, hvis jeg tar det av merker jeg ingenting. Så jeg ville nesten tippe at det er noe med det de sprøyter på frukten?

 

 

Hvis du er allergisk mot bjørk da kan du kryssreagere

mot følgende stoffer og fødeemner:

 

Hasselnøtter

Valnøtter

Paranøtter

Peanøtter

Gulrot(rå)

Poteter

Selleri

Erter

Nøtter

Mandler

Bønner

Paprika

Sjokolade

Stenfrukter

Epler (Tror det gjelder spesielt skallet)

Pærer

Kiwi

Banan

Druer

Fersken

Kirsebær

Krydder

Moreller

Muskat

Nektarin

Plomme

Tomat

Potet(skall)

Pære

 

- Lateks-allergi er en kryssallergi med allergi mot tropiske frukter. Det vil si at dersom du er allergisk mot frukter som kiwi, mango, banan, ananas eller andre tropiske frukter, er du sannsynligvis også allergisk mot lateks.

 

Men det kan jo være noe helt annet som gjør at dere reagerer på disse tingene.

Lenke til kommentar
Ingen kan svare i fotballtrådene, så jeg prøver her:

 

Om Romania taper 3-0. Frankrike og Italia spiller 2-2. Da ender alle opp på 0(pluss-minus mål) og 2 poeng. Veldig usikkert at dette skjer, men om det hadde hendt. Hvordan hadde dette blitt avgjort?

 

Jeg konkluderer det som ett snedig spørsmål. :)

Satt faktisk og diskuterte dette med pappa under kampen i går.

 

Det første man ser på da er antall scorede mål. siden Frankrike og Italia begge har scoret 3 mål mens Romania bare har scoret 1 ville hvertfall Romania havne nederst i gruppa. Videre tror jeg at det avgjøres på hvem som har fått færrest cornere, kort eller hvilke mål som ble scoret i hvilke kamper. Men jeg er usikker på hva utfallet egentlig hadde blitt.

 

Hadde egentlig vært mer spennende om Frankrike - Italia hadde blitt 0-0, for da hadde jo alle de tre lagene hatt 1-4 i målforskjell, og Romania hadde også vært med i kampen om andreplass.

Endret av Xsquirrel
Lenke til kommentar

Cornere har fint lite med saken å gjøre. :D

 

Italia hadde gått videre uansett om det ble 0-0 eller 2-2. Det man ser på er

a) innbyrdes oppgjør (altså poeng, målforskjell, antall scorede mål i de innbyrdes oppgjørene). Her hadde det vært likt (bortsett fra at Romania hadde vært ute hvis FRA-ITA spilte 2-2). Da ser man på

b) den totale målforskjellen til lagene og deretter på antall scorede mål i gruppespillet. Her hadde det også vært likt.

Da ser man på:

c) kvalifiseringen til EM samt kvalifiseringen til VM i 2006. Antall poeng per kamp. Usikker på om disse to kvalifiseringene vektes likt, men uansett hadde Italia gått foran Romania med Frankrike på "tredje-plass".

 

Reglene er gitt her.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert de har målt det, men siden høy SAR betyr lav batteritid og de også prøver å få god batteritid ut av telefonene så er det nok ikke særlig forskjellig fra europeiske mobiltelefoner.

 

Ja, Men la oss sette det litt i perspektiv her nå Simen1 :

 

Vi alle vet jo at stikkprøver fra mye importvarer fra kina , innholder for høye verdier av ymse giftige kjemikalier.

 

Fks saken om giftig tannkrem http://www.fda.gov/bbs/topics/NEWS/2007/NEW01646.HTML

 

Giftige Leker http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=56273

 

Giftig Mat http://www.therawfeed.com/2007/05/why-us-a...from-china.html

 

 

 

Så da regner jeg nesten med at piratkopierte mobiler innholder gift i plastikken , for høyt desibelnivå på ringetonene og at strålingen er heelt syk ?

Lenke til kommentar

Kopiene må faktisk konkurrere i hjemlandet. Er den for dårlig så selger den ikke nok til å tjene inn materialkostnadene. Har den f.eks dobbelt så høye SAR-verdier som europeiske telefoner så blir batteritiden elendig og de selger lite. Jeg regner med SAR-verdiene kan være litt høyere enn i Europa men ikke sykt mye høyere.

 

Tilsetninger i plast som er ulovlig i Europa kan godt være lovlige i Kina. Det er ingen logisk sammenheng mellom tilsetninger i plast og SAR-verdier. Det virker som du har mye fordommer mot kinaprodukter generelt på bakgrunn av noen få stygge saker. Merk at det er mange bra kinaprodukter også. De stygge sakene er selvsagt ikke hovedregelen.

Lenke til kommentar
Så da regner jeg nesten med at piratkopierte mobiler innholder gift i plastikken , for høyt desibelnivå på ringetonene og at strålingen er heelt syk ?

"Kina-mobiler"? Du er klar over at godt over 50% av dine eiendeler er "made in china"?

For det første har de også lover, regler og standarder.

For det andre gjelder der som ellers i verden; Man får hva man betaler for. Du kan få crap uten like, og du kan få kvalitet du aldri har sett maken til.

Lenke til kommentar
Cornere har fint lite med saken å gjøre. :D

 

Italia hadde gått videre uansett om det ble 0-0 eller 2-2. Det man ser på er

a) innbyrdes oppgjør (altså poeng, målforskjell, antall scorede mål i de innbyrdes oppgjørene). Her hadde det vært likt (bortsett fra at Romania hadde vært ute hvis FRA-ITA spilte 2-2). Da ser man på

b) den totale målforskjellen til lagene og deretter på antall scorede mål i gruppespillet. Her hadde det også vært likt.

Da ser man på:

c) kvalifiseringen til EM samt kvalifiseringen til VM i 2006. Antall poeng per kamp. Usikker på om disse to kvalifiseringene vektes likt, men uansett hadde Italia gått foran Romania med Frankrike på "tredje-plass".

 

Reglene er gitt her.

Wow. Dette var heavy shit:p Morsomt om det hadde blitt en 3vs3 straffekonk gjort på en eller annen måte :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...