Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ingen spill som har tatt med lufttrykket som blåser på gresset i grøftene i bil/togspill?

 

Litt dår lig forklart, men dere skjønner sikkert :p

 

Jeg tror det skal komme noe slikt i FarCry 2. Hørte dem snakka om det i traileren dems, hvor dem viste flammekasteren og hvordan flammene ble spredt i grasset.

 

EDIT: flammene spredte seg altså med vindretningen.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det ingen spill som har tatt med lufttrykket som blåser på gresset i grøftene i bil/togspill?

 

Litt dår lig forklart, men dere skjønner sikkert :p

 

Jeg tror det skal komme noe slikt i FarCry 2. Hørte dem snakka om det i traileren dems, hvor dem viste flammekasteren og hvordan flammene ble spredt i grasset.

 

EDIT: flammene spredte seg altså med vindretningen.

ahh. GPU'n min gruer seg allerede til å gå igang med sånne oppgaver... :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen spill som har tatt med lufttrykket som blåser på gresset i grøftene i bil/togspill?

 

Litt dår lig forklart, men dere skjønner sikkert :p

Jeg tror det skal komme noe slikt i FarCry 2. Hørte dem snakka om det i traileren dems, hvor dem viste flammekasteren og hvordan flammene ble spredt i grasset.

EDIT: flammene spredte seg altså med vindretningen.

ahh. GPU'n min gruer seg allerede til å gå igang med sånne oppgaver... :)
GPU tar seg ikke av fysikken, den bare tegner det den får beskjed om, og lager myke linjer osv.

Beregningene av hvordan flammene skal spre seg, og hvordan gresset skal bevege seg, gjøres i CPU. Det var dette Ageia sin PhysX skulle forbedre (PPU, Physics Processing Unit), og demoene så svært lovende ut (svære gressletter som bølget nydelig i vinden). Nå er vel teknologien kjøpt av nVidia, og så får vi se hva som skjer.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
hvis en heroinist blir låst inne i et rom i et par måneder uten tilgang til heroin, vil avhengigheten etterhvert gå over eller er kroppen så avhengig av heroin at den tar skade av å ikke få det?

Vel... Du kan risikere at h*n er død innen en uke er omme. Grunnet abstinenser som gir hjerteatack eller kramper så h*n svelger tungen sin og dør etc. etc.

Lenke til kommentar
hvis en heroinist blir låst inne i et rom i et par måneder uten tilgang til heroin, vil avhengigheten etterhvert gå over eller er kroppen så avhengig av heroin at den tar skade av å ikke få det?

 

Den fysiske avhengigheten av heroin er i det store og det hele over etter relativt kort tid. Symptomene er heller ikke alt for ille, kanskje som en lit kjip influensa i de fleste tilfeller. Det er mye værre abstinenser av feks alkohol. Det er den psykiske avhengigheten som er problemet, hadde det bare vært fysiske hadde det vært kjempelett å kvitte seg med misbrukere.

 

AtW

Lenke til kommentar
hvis en heroinist blir låst inne i et rom i et par måneder uten tilgang til heroin, vil avhengigheten etterhvert gå over eller er kroppen så avhengig av heroin at den tar skade av å ikke få det?

Dette er vel det man kaller "cold turkey"( http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_turkey ). Det er vel en langt fra uvanlig metode, vil jeg tro. Antar det er det som brukes på klinikker rundt om, men da selvfølgelig under oppsyn.

Se den flotte filmen "Trainspotting" for en illustrasjon av cold turkey-konsekvenser.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen spill som har tatt med lufttrykket som blåser på gresset i grøftene i bil/togspill?

 

Litt dår lig forklart, men dere skjønner sikkert :p

Jeg tror det skal komme noe slikt i FarCry 2. Hørte dem snakka om det i traileren dems, hvor dem viste flammekasteren og hvordan flammene ble spredt i grasset.

EDIT: flammene spredte seg altså med vindretningen.

ahh. GPU'n min gruer seg allerede til å gå igang med sånne oppgaver... :)
GPU tar seg ikke av fysikken, den bare tegner det den får beskjed om, og lager myke linjer osv.

Beregningene av hvordan flammene skal spre seg, og hvordan gresset skal bevege seg, gjøres i CPU. Det var dette Ageia sin PhysX skulle forbedre (PPU, Physics Processing Unit), og demoene så svært lovende ut (svære gressletter som bølget nydelig i vinden). Nå er vel teknologien kjøpt av nVidia, og så får vi se hva som skjer.

 

PhysX blir jo implementert i GTX 260 og GTX 280, så det kan jo hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Hva er det med hårfønere som gjør at de popper sikringer støtt og stadig?

Vil anta at det er fordi de bruker skummelt mye strøm. Trodde det var allmennkunnskap i så fall, ingen som så Kykelikokos? :D

 

815 493 00.

Innringernummeret til kykkelikokos. Den sangen har hjemsøkt meg i mange år nå. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...