Abnegation Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Finnes det noe fiskeavstøtende middel som tåler vann? Moren min liker å fiske, men jeg liker ikke fisk Må gå vekk etter en stund da, kan jo ikke være så alt for slem. Altså noe du smører inn på sluket som gjør at fisken ikke biter? Om noe slik finnes, så hadde vært en glimrende idé. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Hva gjør en pilot hvis han heter Roger? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Hva mener du med at han hter Roger? Er ikke noe problemer med det Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Hva gjør en pilot hvis han heter Roger? Veit da søren hva de gjør i USA, men når jeg var i forsvaret ble vi ikke kalt opp med fornavnet over samband uansett, så isåfall skal det vel litt til at man tror folk henviser til navnet ditt. Bruker man "roger" fortsatt forresten? Burde man ikke bruke "Romeo" i disse dager? Er det ikke det som er R i det "offisielle nato-alfabetet"? AtW Lenke til kommentar
CFM Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Roger er et "uttrykk" for "Jepp, jeg fikk det med meg". an tenke med det var det han skulle frem til.. Uansett brukes ikke navn i sambandet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Han får sikkert velge seg et snasent kallenavn. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Roger er et "uttrykk" for "Jepp, jeg fikk det med meg". an tenke med det var det han skulle frem til.. Uansett brukes ikke navn i sambandet. Jo, men roger ble vel brukt fordi det stå for "R" og i disse dager er det jo Romeo som står for "R" AtW Lenke til kommentar
CFM Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Romeo har da alltid vært "R"? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Jo, men roger ble vel brukt fordi det stå for "R" og i disse dager er det jo Romeo som står for "R" AtW "Roger" = "Jeg har forstått beskjeden din." "Romeo" = "R", bokstaven R Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Jo, men roger ble vel brukt fordi det stå for "R" og i disse dager er det jo Romeo som står for "R" AtW "Roger" = "Jeg har forstått beskjeden din." "Romeo" = "R", bokstaven R Men det er for R står for recieved. Defor ble roger brukt. Jeg sjekket det på wikipedia for å sjekke om jeg ikke husket feil: "In voice procedures, "Roger" means "GUM" (got your message) in both military- and civilian aviation radio communications. This usage comes from the initial R of received: R was called Roger in then-current radio alphabets such as the Joint Army/Navy Phonetic Alphabet." FOrøvrig kan det virke som romeo er tingen i dag: "R is Romeo in the modern NATO phonetic alphabet; the updated phrases now in use are, for example, "I'll Romeo that" or "Romeo and Out".[citation needed]" Phonetisk alfabet er tydligvis begrepet jeg burde brukt litt i innleggene mine AtW Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Hva slags hardware(data) er det NASA kjører? Jeg vet de bruker Windows til noe og litt linux. Begge deler er nok skreddersydd for å passe deres behov, spesiellt linux. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hva slags hardware(data) er det NASA kjører? Det er en Mac-brukergruppe innen NASA hovedkvarter: http://ranier.hq.nasa.gov/NHMUG_page/NHMUG.shtm Pluss, se hva NASA brukte ved Phoenix-landingen her forleden dag: http://weblogs.mozillazine.org/asa/archive...shows_firs.html Endret 30. mai 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hvem har skrevet det lengste innlegget på diskusjon.no, og er det å finne noen plass? Endret 30. mai 2008 av Tinmar Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Får denne tråden en tredje verson når den når ca side 1000? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Har datamus med innebygd minnepinne blitt lansert? Eller kom eg nettopp på ein genial foretningsidè? Sjå dette for deg då, ei lita hendig datamus for bærbare pc'ar, i tillegg til ein 8 GB innebygd flashbrikke. Kople opp musa, og bang, så har du alle dokumenta osv du treng. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Hvem har skrevet det lengste innlegget på diskusjon.no, og er det å finne noen plass? Det fins en maksgrense på antall tegn i ett innlegg. Dermed måtte f.eks denne guiden splittes i to innlegg. Men det kan godt være at andre innlegg har nådd maksgrensen også. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Har datamus med innebygd minnepinne blitt lansert? Eller kom eg nettopp på ein genial foretningsidè? Sjå dette for deg då, ei lita hendig datamus for bærbare pc'ar, i tillegg til ein 8 GB innebygd flashbrikke. Kople opp musa, og bang, så har du alle dokumenta osv du treng. It's been done har ingen link, men så det i en butikk en gang Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 Men det er jo bare teit å dra med seg musen rundt om kring. Alt for stor, og det er vel bare en laptopmus, og ikke en stor god ordentlig mus. Eller så blir den som sagt for stor. Lenke til kommentar
KolonP Skrevet 30. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2008 "... in the areas underlain by Tertiary sedimentary rocks, pre-Tertiary metamorphic rocks, and hydrothermal alteration zones around Quaternary volcanoes." Hva betyr dette? områder lagt under av sedimentære bergarter osv.? men hva betyr det at et område er lagt under av noe? :s Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 "underliggende bergarter" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå