Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Finnes det noe fiskeavstøtende middel som tåler vann?

Moren min liker å fiske, men jeg liker ikke fisk :p

Må gå vekk etter en stund da, kan jo ikke være så alt for slem.

Altså noe du smører inn på sluket som gjør at fisken ikke biter? Om noe slik finnes, så hadde vært en glimrende idé.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gjør en pilot hvis han heter Roger?

Veit da søren hva de gjør i USA, men når jeg var i forsvaret ble vi ikke kalt opp med fornavnet over samband uansett, så isåfall skal det vel litt til at man tror folk henviser til navnet ditt. Bruker man "roger" fortsatt forresten? Burde man ikke bruke "Romeo" i disse dager? Er det ikke det som er R i det "offisielle nato-alfabetet"?

AtW

Lenke til kommentar
Jo, men roger ble vel brukt fordi det stå for "R" og i disse dager er det jo Romeo som står for "R"

AtW

"Roger" = "Jeg har forstått beskjeden din."

"Romeo" = "R", bokstaven R

Men det er for R står for recieved. Defor ble roger brukt. Jeg sjekket det på wikipedia for å sjekke om jeg ikke husket feil: "In voice procedures, "Roger" means "GUM" (got your message) in both military- and civilian aviation radio communications. This usage comes from the initial R of received: R was called Roger in then-current radio alphabets such as the Joint Army/Navy Phonetic Alphabet."

FOrøvrig kan det virke som romeo er tingen i dag: "R is Romeo in the modern NATO phonetic alphabet; the updated phrases now in use are, for example, "I'll Romeo that" or "Romeo and Out".[citation needed]"

Phonetisk alfabet er tydligvis begrepet jeg burde brukt litt i innleggene mine :)

AtW

Lenke til kommentar

Har datamus med innebygd minnepinne blitt lansert? Eller kom eg nettopp på ein genial foretningsidè?

Sjå dette for deg då, ei lita hendig datamus for bærbare pc'ar, i tillegg til ein 8 GB innebygd flashbrikke. Kople opp musa, og bang, så har du alle dokumenta osv du treng.

Lenke til kommentar
Har datamus med innebygd minnepinne blitt lansert? Eller kom eg nettopp på ein genial foretningsidè?

Sjå dette for deg då, ei lita hendig datamus for bærbare pc'ar, i tillegg til ein 8 GB innebygd flashbrikke. Kople opp musa, og bang, så har du alle dokumenta osv du treng.

It's been done ;) har ingen link, men så det i en butikk en gang

Lenke til kommentar

"... in the areas underlain by Tertiary sedimentary rocks, pre-Tertiary metamorphic rocks, and hydrothermal alteration zones around Quaternary volcanoes."

Hva betyr dette? områder lagt under av sedimentære bergarter osv.? men hva betyr det at et område er lagt under av noe? :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...