Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Omkamp? Overtid? Stråtrekking? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Min paintball flaske er på 0.8L 200bar, er det plass til 160L luft i den flaska da? Jepp, det er korrekt utregnet Tilleggsopplysninger: 0,8 liter luft med 200 bar veier 192 gram 0,8 liter CO2 med 200 bar veier 317 gram Til paintball er det CO2 som brukes Begge deler brukes. Noen tanker er beregnet for luft, mens noen er beregnet for CO2. Hvordan de er laget forskjellig (om de er det) vet jeg ikke, men min lillebror, som spiller mye paintball har begge deler, og de fylles hver for seg, en med CO2, og en med vanlig luft. Nytt spørsmål. Hvor mange liter luft går det i en sånn stor dykkertank? (eller det er vel varierende størelse, men la oss si en gjennomsnittlig tank) Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Nytt spørsmål. Hvor mange liter luft går det i en sånn stor dykkertank? (eller det er vel varierende størelse, men la oss si en gjennomsnittlig tank) De mest vanlige tankene er 10L 300bar 12L 232bar 15L 232bar Finnes også løsninger med 2x5L 300bar 2x7L 300bar Edit: Nå var vel spørsmålet liter, så da blir vel svaret ca. 3 000liter. Endret 27. mai 2008 av lockdog Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 1: Hvor mange kalorier mister man når man runker? 2: Hvis en homofil mann skifter kjønn til kvinne og en lesbisk kvinne skifter kjønn til å bli mann, og de to gifter seg.. Kan det da kalles for et homofilt ekteskap? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg ville kalt det et seriøst freakshow Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvor mye koster en full om lakkering av en normal størrelse bil? Hvor mange lag er det de bruker da for å få den blanke lakken? Hvor mange 240'er ifra 91` finns det fortsatt idag? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 1: Hvor mange kalorier mister man når man runker? 2: Hvis en homofil mann skifter kjønn til kvinne og en lesbisk kvinne skifter kjønn til å bli mann, og de to gifter seg.. Kan det da kalles for et homofilt ekteskap? 1: Kommer an på hvor lenge du holder på. 2: Nei. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvor mye koster en full om lakkering av en normal størrelse bil? Hvor mange lag er det de bruker da for å få den blanke lakken?Hvor mange 240'er ifra 91` finns det fortsatt idag? Ikke sneidig. Prøv på bilforumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=150 Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Heiter det sneidig på nynorsk? Eg fekk feil i min "nynorskretter" då eg skreiv inn ordet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det heiter "snedig" på nynorsk. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg skrev sneidig bare fordi jeg syntes det hørtes fett ut Jeg skrev mitt siste nynorske ord noensinne i går (nynorskeksamen). Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hormonene får kroppen til å lukte anderledes ved mentruasjonen. Selv om vi mennesker ikke (lengre) merker slike relativt ubetydelige luktforskjeller bevisst, så reagerer kroppen vår på dem. Fra en kvinne som hadde deltatt på et eksperiment ved et universitet, fikk jeg høre at det er noen som merker denne lukten, og ikke bare reagerer ubevisst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Smakar blod forskjelleg frå person til person? Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 kommer vel ann på folkets oppfatning av smaken Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er vel jernet som lager mesteparten av smaken i blodet, og jern har de aller fleste et relativt stabilt nivå av. Men det spørs kanskje på hvordan folk oppfatter smaken av jern. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvorfor smaker kalde ting gjerne mindre enn varme, eller romtempererte? F.eks whisky med isbiter. Som smaker langt mindre enn riktig temperert whisky. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvorfor smaker kalde ting gjerne mindre enn varme, eller romtempererte? F.eks whisky med isbiter. Som smaker langt mindre enn riktig temperert whisky. Fordi kulden slår smaksløkene dine i svime, og dermed mister man mye av smaken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Kanskje ikke så snedig, men jeg har lett opp og ned etter en god oversettelse av ordet "teppefall" om til engelsk. Noen som vet? Curtain fall? Endret 27. mai 2008 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hvorfor smaker kalde ting gjerne mindre enn varme, eller romtempererte? F.eks whisky med isbiter. Som smaker langt mindre enn riktig temperert whisky.Fordi kulden slår smaksløkene dine i svime, og dermed mister man mye av smaken. Lave temperaturer får nervene til å sende svakere signaler. Det er også grunnen til at man mister følelsen i beina når man fryser skikkelig på de. Smaksreseptorene på tunga fungerer best ved kroppstemperatur. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Vil det si at man må romtemperere cola før den smaker riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå