Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min paintball flaske er på 0.8L 200bar, er det plass til 160L luft i den flaska da?

Jepp, det er korrekt utregnet :)

 

Tilleggsopplysninger:

0,8 liter luft med 200 bar veier 192 gram

0,8 liter CO2 med 200 bar veier 317 gram

Til paintball er det CO2 som brukes

 

 

Begge deler brukes. Noen tanker er beregnet for luft, mens noen er beregnet for CO2. Hvordan de er laget forskjellig (om de er det) vet jeg ikke, men min lillebror, som spiller mye paintball har begge deler, og de fylles hver for seg, en med CO2, og en med vanlig luft.

 

Nytt spørsmål. Hvor mange liter luft går det i en sånn stor dykkertank? (eller det er vel varierende størelse, men la oss si en gjennomsnittlig tank)

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål. Hvor mange liter luft går det i en sånn stor dykkertank? (eller det er vel varierende størelse, men la oss si en gjennomsnittlig tank)

 

De mest vanlige tankene er

 

10L 300bar

12L 232bar

15L 232bar

 

Finnes også løsninger med

2x5L 300bar

2x7L 300bar

 

Edit:

 

Nå var vel spørsmålet liter, så da blir vel svaret ca. 3 000liter.

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
1: Hvor mange kalorier mister man når man runker?

 

2: Hvis en homofil mann skifter kjønn til kvinne og en lesbisk kvinne skifter kjønn til å bli mann, og de to gifter seg.. Kan det da kalles for et homofilt ekteskap?

1: Kommer an på hvor lenge du holder på.

2: Nei.

Lenke til kommentar
Hormonene får kroppen til å lukte anderledes ved mentruasjonen. Selv om vi mennesker ikke (lengre) merker slike relativt ubetydelige luktforskjeller bevisst, så reagerer kroppen vår på dem.

Fra en kvinne som hadde deltatt på et eksperiment ved et universitet, fikk jeg høre at det er noen som merker denne lukten, og ikke bare reagerer ubevisst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Kanskje ikke så snedig, men jeg har lett opp og ned etter en

god oversettelse av ordet "teppefall" om til engelsk.

Noen som vet? Curtain fall?

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Hvorfor smaker kalde ting gjerne mindre enn varme, eller romtempererte? F.eks whisky med isbiter. Som smaker langt mindre enn riktig temperert whisky.
Fordi kulden slår smaksløkene dine i svime, og dermed mister man mye av smaken.

Lave temperaturer får nervene til å sende svakere signaler. Det er også grunnen til at man mister følelsen i beina når man fryser skikkelig på de. Smaksreseptorene på tunga fungerer best ved kroppstemperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...