Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mennesket er ikke laget for å dyrke korn. Du ser jo hvilke helseproblemer vårt omfattende kornkonsum skaper i Vesten i dag.

1. Hva er mennesket laget for?

2. Opplys oss om disse helseproblemene – dette har iallfall ikke jeg fått med meg.

 

Du, bedre enn andre, burde jo vite at mennesket er laget for å reprodusere og evolvere ;)

Lenke til kommentar
Mennesket er ikke laget for å dyrke korn. Du ser jo hvilke helseproblemer vårt omfattende kornkonsum skaper i Vesten i dag.

1. Hva er mennesket laget for?

2. Opplys oss om disse helseproblemene – dette har iallfall ikke jeg fått med meg.

 

Faktisk, var det bare opprinnelig europeere som tålte gluten.

EDIT:

Det vil si, et melprotein.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Mennesket er ikke laget for å dyrke korn. Du ser jo hvilke helseproblemer vårt omfattende kornkonsum skaper i Vesten i dag.

1. Hva er mennesket laget for?

2. Opplys oss om disse helseproblemene – dette har iallfall ikke jeg fått med meg.

 

1. Reprodusere.

 

2. http://www.matoghelse.no/toppidrettsmann-p...0244-48965.html

http://www.forskning.no/Artikler/2003/oktober/1067519813.89

Endret av vitenskapen
Lenke til kommentar
Mennesket er ikke laget for å dyrke korn. Du ser jo hvilke helseproblemer vårt omfattende kornkonsum skaper i Vesten i dag.

1. Hva er mennesket laget for?

2. Opplys oss om disse helseproblemene – dette har iallfall ikke jeg fått med meg.

 

1. Reprodusere.

 

2. http://www.matoghelse.no/toppidrettsmann-p...0244-48965.html

http://www.forskning.no/Artikler/2003/oktober/1067519813.89

 

Det fantes ikke kreft, hjerte- og karsykdommer, type 2-diabetes eller tannråte. Dette er observert i tradisjonelle kulturer av forskere, oppdagelsesreisende og andre som opp gjennom tiden har hatt kontakt med folk med en tradisjonell livsstil. Disse livstilssykdommene kom trolig med et kornbasert kosthold, sier Mysterud.

 

Som et artig lite poeng, så kan man jo nevne at det finnes nesten ikke hjerte og karsykdommer i afrika heller. Men man kan jo kanskje tenke seg hvorfor...

Lenke til kommentar
Mennesket er ikke laget for å dyrke korn. Du ser jo hvilke helseproblemer vårt omfattende kornkonsum skaper i Vesten i dag.

1. Hva er mennesket laget for?

Vår evolusjonære arv, som ennå sitter sterkt i etter bare 10.000 år som bønder (svært kort tidsperspektiv i evolusjonær sammenheng), er skreddersydd for et liv som jeger og samler.

Lenke til kommentar

Hva kan være grunnen til at mopeden min gikk 5-10 km/h raskere idag enn ellers?

Fører og bagasje hadde samme vekt som alltid. Den eneste forskjellen var nyskrubba dekk&felger og at den sto ute i varm sol i ca 6 timer.

Husker ikke om jeg hadde medvind, men kan slikt ha noe å si? Hva kan være grunnen?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Mennesket er ikke laget for å dyrke korn. Du ser jo hvilke helseproblemer vårt omfattende kornkonsum skaper i Vesten i dag.

1. Hva er mennesket laget for?

Vår evolusjonære arv, som ennå sitter sterkt i etter bare 10.000 år som bønder (svært kort tidsperspektiv i evolusjonær sammenheng), er skreddersydd for et liv som jeger og samler.

 

Og til tross for det elver vi lengre enn noen sinne, og er mer suksessfulle enn noensinne. Det er liten grunn til å automatisk anta at det vi gjorde i gamle dager er best bar i kraft av at det er for en stund siden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er opprinnelsen til begrepet "forumtroll"
An Internet troll, or simply troll in Internet slang, is someone who posts controversial and usually irrelevant or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum or chat room, with the intention of baiting other users into an emotional response[1] or to generally disrupt normal on-topic discussion.[

 

Wiki. :)

Lenke til kommentar
Bly!?!?! Då hadde vi vel daua av blyforgiftning for lenge sida. Var vel meir et problem i romertida enn dagens tid :p

Nja, aldri si aldri.

 

Det er faktisk bare et par tiår siden blyrør ble forbudt, før den tid var det faktisk mest blyrør som ble brukt fordi de var så enkle å forme.

I tillegg til bly i rør er bly vanlig i loddinger mellom rør. Oppløsning skjer raskere ved høyere temperatur så varmvann i blyrør tar raskere opp bly enn kaldvann.

 

Du dør ikke med en gang av litt bly, blyforgiftning har mange symptomer før det er fatalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...