A-Jay Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hva gjør en transseksuell når h*n skal på badeland eller et annet sted der man skifter sammen med andre mennesker? Enten blir det pupper eller vagina å se i mannegarderoben eller penis i damegarderoben "Transseksuell" betyr at man er ett kjønn men vil helst være det andre kjønnet. Man har altså ikke pupper og penis samtidig om man er transseksuell. Men det vil vel være mest naturlig for en transvesitt å gå i garderoben for det biologiske kjønnet sitt, blir litt rart å dingle med penisen i kvinnegarderoben selv om man føler seg som kvinne... Endret 24. mai 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis man har begge deler er man hermafrotditt. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hvis man har begge deler er man hermafrotditt. Jeg har aldri hørt at det finnes noen "ekte" hermafroditt, i "verste" fall har man bittelitt av det andre kjønnet, og det fungerer ikke som det skal. Endret 24. mai 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Må man ikke ha begge deler samtidig da? Rekene tar vel bare et kjønnsskifte. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Den er hermafroditt på en måte. Kanskje ikke fullblods hermafroditt da, hmm. Vanskelig det her.. Brune snegler her hvertfall helt 100% hermafroditt, de befrukter hverandre tilogmed. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Såvidt jeg vet er alle snegler hermafroditter, men de må likevel ha en partner for befrukting. Men fordi snegler ikke kan ta sjangsen på at de treffer en av samme kjønn når de en sjelden gang møtes, så er det mest praktisk at de er tvekjønnede. Snegler er forøvrig et av få dyregrupper som faktisk har blått blod, de blågrønne blodcellene bruker kobber til å frakte oksygenet rundt i kroppen, ikke jern slik det er i rødt blod. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Er det noen fordel å bruke kobber framfor jern ? Lenke til kommentar
Swolebraham Lincoln Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Det ser mye kulere ut Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Er det påvist dyr som har bunsniglen som sitt naturlege bytte? Mange nemner pinsvin, ender og liknande, men eg har aldri sett noko kjelder på dette. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Også fikk man visstnok grønt blod av å ha for mye av et stoff i kroppen, (Svovel?), ifølge CSI på tirsdag. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 hva hadde skjedd om en hadde tomt en liter rød/hvitsprit i bensintanken på en bil ( med bensin, ikke tom tankt) Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 hva hadde skjedd om en hadde tomt en liter rød/hvitsprit i bensintanken på en bil ( med bensin, ikke tom tankt) Knapt noe som helst. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Hva er boten for å kjøre med avgiftsfri diesel, og hvor mange er det antatt som gjør dette? Altså som gjør det ulovlig. Er det noen gang kontroll på dette? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Minst 20-30.0000 kr. Jeg har møtt på minst to som gjør det, men jeg tror det er mest utbredt i desentraliserte strøk. Kontrollene er umulige å forutsi, men når de først er i gang står de der gjerne tre dager på rad. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Har to spørsmål: 1: Finnes det "speilrefleksgevær"? Et gevær som i prinsippet fungerer ved at man sikter gjennom løpet og vipper speilet opp får man skyter? Ville det gått an? 2: Om man hadde hatt et 2 meter langt rør med diameter på 50 cm, og materialet den er lagd av ikke leder varme i det hele tatt og røret er 100% isolert fra omverdenen, ville luften inni "delt" seg inn i forskjellige temperaturer? at det ville blitt kjempekaldt nede og glovarmt oppe? Hva må til for at det går an? Håper dette var ok forklart Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) 2: Om man hadde hatt et 2 meter langt rør med diameter på 50 cm, og materialet den er lagd av ikke leder varme i det hele tatt og røret er 100% isolert fra omverdenen, ville luften inni "delt" seg inn i forskjellige temperaturer? at det ville blitt kjempekaldt nede og glovarmt oppe? Hva må til for at det går an? Man kan teoretisk sett tenke seg at den er varmt ett sted og kaldt et annet sted på et bestemt tidspunkt (fremprovosere det på en eller annen måte), men i så fall vil det fort jevne seg ut, slik at luften etter en tid har lik temperatur i hele røret. Luften i røret vil hele tiden "arbeide" mot å ha lik temperatur overalt. EDIT: Hvis det du tenker på er temperaturforskjeller i atmosfæren, kommer det av mange faktorer, slik som vinder/bevegelser i luften, ulike gasser på ulike steder, ulikt trykk, ulik mengde sollys/varme som kommer inn på ulike steder, osv osv. Man kan ikke reprodusere de samme temperaturforskjellene med homogen luft i en relativt liten, lukket sylinder. Men hvis man har et fryyyyktelig langt rør som står loddrett, kan man tenke seg at tyngdekraften får luften nederst til å trekke seg sammen, slik at det blir trykkforskjell, og dermed en reell temperaturforskjell. Men hvor langt røret må være for å få til en merkbar temperaturforskjell gidder jeg ikke regne på nå. Kanskje noen andre vil gjøre jobben Endret 24. mai 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Med 2.5g og -1g og kanskje brudd ved 4g og med så liten kraft ville jeg ikke ha prøvd en "loop" med 737 hadde jo mistet løftet og med sånne pinglemotorer hadde det neppe gått^^ loop og roll er to forskjellige ting. Jeg sa roll, og det klarer de uten problemer. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 2: Om man hadde hatt et 2 meter langt rør med diameter på 50 cm, og materialet den er lagd av ikke leder varme i det hele tatt og røret er 100% isolert fra omverdenen, ville luften inni "delt" seg inn i forskjellige temperaturer? at det ville blitt kjempekaldt nede og glovarmt oppe? Hva må til for at det går an? Man kan teoretisk sett tenke seg at den er varmt ett sted og kaldt et annet sted på et bestemt tidspunkt (fremprovosere det på en eller annen måte), men i så fall vil det fort jevne seg ut, slik at luften etter en tid har lik temperatur i hele røret. Luften i røret vil hele tiden "arbeide" mot å ha lik temperatur overalt. EDIT: Hvis det du tenker på er temperaturforskjeller i atmosfæren, kommer det av mange faktorer, slik som vinder/bevegelser i luften, ulike gasser på ulike steder, ulikt trykk, ulik mengde sollys/varme som kommer inn på ulike steder, osv osv. Man kan ikke reprodusere de samme temperaturforskjellene med homogen luft i en relativt liten, lukket sylinder. Men hvis man har et fryyyyktelig langt rør som står loddrett, kan man tenke seg at tyngdekraften får luften nederst til å trekke seg sammen, slik at det blir trykkforskjell, og dermed en reell temperaturforskjell. Men hvor langt røret må være for å få til en merkbar temperaturforskjell gidder jeg ikke regne på nå. Kanskje noen andre vil gjøre jobben Jeg lurte pga en liten idé jeg hadde om å kjøle/varme luft uten tilførsel av energi, men det var nok en naiv tankegang Men hva med Speilrefleksgeværet? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 24. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2008 Hvorfor er det sånn at den øverste og den nederste kjeksen i en vanlig kjekspakke alltid er ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå