Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Hørtes ikke ut som den værste fyllekula akkurat :p

Du vil bli overrasket over hvor full man blir.

Hehe. Har mere trua på pling-leiken, men :p

Liten kommentar til signaturen din.

Er det ikke litt motstridende å ha et sitat som "oppfordrer" til bruk av dop, alkohol, vold og galskap, da det er dette som fører til voldtekt, for så å ha en link til tråden din for voldtektsoffere?

Mulig jeg tolket den feil :p

Beklager off-topic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liten kommentar til signaturen din.

Er det ikke litt motstridende å ha et sitat som "oppfordrer" til bruk av dop, alkohol, vold og galskap, da det er dette som fører til voldtekt, for så å ha en link til tråden din for voldtektsoffere?

Mulig jeg tolket den feil :p

Beklager off-topic.

Det blir jo ikke offtopic for akkurat det VAR jo et snedig spørsmål.

Vel det har seg slik at det sitatet ikke er/var ment som en oppfordring. Det var en selvironisk komentar fra en i mine øyne stor mann. Og en kommentar til at grensen mellom genialitet og galskap er en hårfin linje som kan være vanskelig å finne. Videre fordømmer samfunnet slike ting, men faktum er at store deler av musikkhistorien/litteraturhistorien er laget av folk som både har vært rusmisbrukere og til dels psykisk ustabile. Det er en påminnelse om at verden ikke er sort/hvit men det er et uendelig spekter av grått. Og EN side av en person trenger ikke bety at denne personen er uhelbredelig ond. Tenk på det neste gang du går forbi en "taper" som sitter med koppen sin og håper på vekslepenger. Tenk på all den livserfaring denne personen innehar. Alle de gode råd denne personen kan gi DEG.

Det med voldtektstråden er der fordi jeg har et genuint ønske om å hjelpe de som har opplevd slike vonde ting og derfor opprettet den tråden.

edit: Men du har rett derfor la jeg nå inn et mellomrom for å skille dem fra hverandre bedre

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Hvordan får de slike mønster på fotballbaner? Slik som det var på CL finalen igår f.eks.

Nå ser jeg veldig lite på fotball, men om det er reklamen og ikke 16metern du mener, så er det "dataanimer".

Samme som du ser på håndballkamper på tv. Ville vært litt rart om det kun var norske sponsorer på gulvet under VM-finalen, ikke sant? ;)

Helt hvordan teknikken fungerer vet jeg ikke, men de erstatter vel kanskje grønnfargen der reklamen skal være, slik at folka som løper over ikke blir fjerna (såfremt de ikke spiller for Brasil).

Edit:

Litt offopic, men det håper jeg folk tåler. Jeg har en drikkelek som jeg kaller "product placement game". Man må ta en øl/slurk/shot hver gang de åpenbart zoomer inn på et produkt som åpenbart er plassert i en film eller en serie som reklame.

Det er mer moro enn det høres ut som.

Hørtes ikke ut som den værste fyllekula akkurat :p

Var kanskje litt dårlig forklart hva jeg mente.

Men det jeg mente er følgende.

Gresset på de store og flotte stadioner er det ofte et slags mønster, hvor det ser ut som om det er brukt forskjellig gress. Noen baner er gresset stripete over hele banen, annenhver stripe er lik. Noen baner krysser stripene loddrett og vannrett.

Her er det ganske store mellomrom mellom stripene men det bør være forklarende hva jeg mener.

800px-Old_Trafford_inside_20060726_1.jpg

Lenke til kommentar
Var kanskje litt dårlig forklart hva jeg mente.

Men det jeg mente er følgende.

Gresset på de store og flotte stadioner er det ofte et slags mønster, hvor det ser ut som om det er brukt forskjellig gress. Noen baner er gresset stripete over hele banen, annenhver stripe er lik. Noen baner krysser stripene loddrett og vannrett.

Her er det ganske store mellomrom mellom stripene men det bør være forklarende hva jeg mener.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._20060726_1.jpg

Nå bare spekulerer jeg, men å klippe gresset i en litt forskejllig lengde kan gi denne effekten. Fordelen er at det er lettere å beregne avstand.

Det er ikke snakk om store forskjellen i lengde i tilfelle. Men som sagt nå spekulerer jeg.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt skyldes effekten at gresset er klipt i forskjellig retning. Jfr at persiske tepper har forskjellig fargenyanse avhengig av hvilken side man ser de fra. Gresset "legger seg" i den retningen det blir klippet.

Har hørt det samme før, men det var selvfølgelig også bare spekulasjoner men det virker jo logisk.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt skyldes effekten at gresset er klipt i forskjellig retning. Jfr at persiske tepper har forskjellig fargenyanse avhengig av hvilken side man ser de fra. Gresset "legger seg" i den retningen det blir klippet.

Det høres mer riktig ut en min teori om lengden. Men jeg står fast med det jeg sa om at det er for å gjøre det lettere å beregne avstand.

Lenke til kommentar

Det høres mer riktig ut en min teori om lengden. Men jeg står fast med det jeg sa om at det er for å gjøre det lettere å beregne avstand.

Det kan ikke være store forskjellen det er prat om her da, for ballen vil jo i så tilfelle reagert på det da.

Lenke til kommentar

Det er bare å klippe gresset i forskjellig retning. Prøv det hjemme, kjør fram og tilbake (ikke "rundt og rundt" som mange gjør) så vil dere også få sånne striper i hagen.

Her har dem kjørt samme vei noen ganger for å få bredere striper.

Lenke til kommentar

Og så kan man puste det inn og få monsterstemme (motsatt av hvordan helium virker, med andre ord). I det hele tatt en litt festlig gass, men en seriøs versting klimamessig, har jeg forstått.

Forresten - skal man ha tak i SF6, så er det vel enklest å bare ta kontakt med AGA. De leverer slikt.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
I filmer har jeg lagt merke til at de bruker selvlagde operativsystemer på deres datamaskiner, jeg tror ikke jeg har sett Windows, linux eller mac på en datamaskin i hele mitt liv. Hvorfor bruker de ikke kjente operativsystem?

Pga reklame? Ford og Sony Eriksson fikk _en del_ reklame i den siste James Bond filmen..

Lenke til kommentar
I filmer har jeg lagt merke til at de bruker selvlagde operativsystemer på deres datamaskiner, jeg tror ikke jeg har sett Windows, linux eller mac på en datamaskin i hele mitt liv. Hvorfor bruker de ikke kjente operativsystem?

Pga reklame? Ford og Sony Eriksson fikk _en del_ reklame i den siste James Bond filmen..

Jeg tror også det har å gjøre med at de hyrer grafikere til å designe skjermbildene som vises (da det ofte er snakk om fiktive eller overforenklede programmer), og disse grafikerne vil mye heller designe hele skjermbildet fra skratch av enn å måtte simulere et program på et vanlig operativsystem. Men jeg er nokså sikker på at jeg har sett realistiske operativsystem i flere amerikanske TV-serier, ihvertfall i West Wing. (men skyt meg om jeg tar feil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...