Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe grunn til at folk trekker alltid ut det første navnet når det kommer til en liste med fult av navn?

 

dårlig eksempel kanskje. Men hver gang det har vært eksamen, så har jeg alltid kommet opp(ungdomskolen, vgs 1,2 og 3. Er det fordi jeg er først på liste, eller at jeg har bare dårlig flaks? ;p

 

 

Mhm, jeg vet at de trekker tilfeldige.

VGS1 - (1fag) helt ok

VGS2 - (3fag) hm what?

VGS3(nå) - (3 fag) jaa, drit tøft!

 

Og det har alltid vært forskjellige folk som har kommet opp, ikke tt eneste person i klassen eller parallel klassen har kommet opp i 2 fag.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Er det mulig å lage en evighetskondensator? Altså to som er koblet sammen.

Nei. Det vil alltid være en viss resistans i lederne som kobler sammen de to kondensatorene, og i selve kondensatorene, så det vil alltid være et visst tap av spenning. I denne sammenhengen blir dette spenningstapet som "friksjon", og den vil da tape energi.

Lenke til kommentar
Husk at all sprit til og med 60% regnes i tollen som sprit og forholder seg kvoten på maksimalt 1 liter. Alt over 60% går inn under andre lover og regnes som narkotikasmugling.

 

http://www.reisenett.no/artikler/kvoter.html

Greit nok det, men jeg tenkte på å "nyte" det der hvis jeg skal dit i sommer.. Så jeg slipper å få et "nei" ved kassa hvis det er over 18 år :p

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Hvor gammen må man være for å kjøpe sprit i Estland? Snakker om 60%+ og ikke "par og 20"..

Er det 18år?

Jeg kjøpte 80% på Alkoholipol i Tallinn som 17-åring. Det kan godt være at damen i kassen spurte om legitimasjon/id, for hun mumlet ett eller annet. Men da jeg spurte "what?", så tok hun bare i mot pengene og puttet flaskene i poser.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...