L4r5 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 I dag er det 48 år siden den første laseren ble demonstrert. Gå på wikipedia sin side for laser og sjekk selv. Regner med det er derfor. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Er det her sant? http://www.whitetreeaz.com/gibber/faeries_...death_waltz.jpg Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Den er garantert tull, "remove cattle from stage", "release the penguins", "sing hey hey, lets go" og "moonwalk" :!:. Endret 16. mai 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Sant? Hva mener du med sant? Det er sant i at det er et stykke, da forfatteren har komponert det, men det er ikke et anerkjent stykke, det er bare laget til på kjempegøy. Notene er jo fulle av feil og sånt, men man kan spille det (digitalt, i hvert fall) med litt velvilje. Endret 16. mai 2008 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Phew. Endret 16. mai 2008 av Underpants Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hei, har noen spørsmål til dere.. Er det mulig å kjøre en slik langs vannet etter en båt - som alternativ til wakeboard og vannski? Hvor fort må man kjøre tror dere? Og vil det fungere å bruke to vanlige vannski, spikre en stol fra bunnen og opp gjennom skiene og inn i stolbeina - og trekke den etter en båt? Jeg anntar at skiene må festes i akkurat riktig posisjon, ikke pekende minimalt mot / fra hverandre. Hvor fort må man kjøre for å få en slik til å "flyte"? Og hvor fort må man kjøre hvis man skal stå på vannski med beina? Har hørt at det er rundt 40 knop - men er det noen som vet et nøyaktig tall? Og det avhenger vel også av beinstørrelse, vil jeg tro.. Takker for alle svar.. Jada.. En slik stigakjelke fungerer fint etter båt. Problemet vi fikk var å få opp farten. Endte med å starte fra ei 5 meter lang brygge som bare var noen cm over vannflaten. Ellers er det ikke mange knop som trengs for å klare å holde seg oppe på vanlig vannski, men det er mest behaglig i 25-30 knop. Noe saktere er best til wakeboard/kneeboard. Og den stolen er nok mulig å få til, men det er viktig å få tyngdepunktet riktig slik at skituppene peker opp. Endret 16. mai 2008 av OgnOmm Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Sant er det jo. Dette er et eksperimentelt stykke, altså klassisk musikk. Du ser jo at det står under komponistens navn "Arranged by Accident". Det kuleste stykket som noensinne er laget er John Cages 4'33, som består av absolutt stillhet! Red.: My bad: Although commonly perceived as "four minutes thirty-three seconds of silence",[3][4] the piece actually consists of the sounds of the environment that the listeners hear while it is performed. Endret 16. mai 2008 av Xecuter88 Lenke til kommentar
GeO Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) "Faerie's Aire and Death Waltz" er det mest hysteriske jeg har sett i dag. Tusen takk til Underpants. Light explosives now ... and ... now. Cresc. or not Gradually slide from 12 bar blues to a more Vivaldi-like cadenza intonation Helt utrolig. Red.: Litt mer interessant er det kanskje å spørre seg hva man faktisk får ut av dette hvis man prøver å oppføre stykket (eller, det er sikkert ikke mer enn dette ene arket, men uansett). Jeg går da ut i fra at alle instrukser om å "release penguins" etc. ignoreres. Er dette blitt (forsøkt) gjort, mon tro? Endret 16. mai 2008 av TwinMOS Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 "Filipine" er et hukommelsesspill, som bare kan spilles deresom du åpner ei nøtt som inneholder to nøtter (såkalt filipine eller dobbeltnøtt om du vil). Du velger så en dato mange måneder fram i tid, og den som sier ordet "filipine" først på den datoen, vinner. Premien bestemmes på forhånd, ofte småting som ei sjokoladeplate. Jeg vant nylig et slikt spill (datoen satt var 17.mai ), nå skulle jeg til å google dette, men finner ingen kominasjoner av "filipine (hukommelsesspill OR hukommelse spill)" på google. Er dette spilet et lokalt fenomen, eller har andre spilt/hørt om det? Kanskje under et annet navn? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 "Filipine" er et hukommelsesspill, som bare kan spilles deresom du åpner ei nøtt som inneholder to nøtter (såkalt filipine eller dobbeltnøtt om du vil). Du velger så en dato mange måneder fram i tid, og den som sier ordet "filipine" først på den datoen, vinner. Premien bestemmes på forhånd, ofte småting som ei sjokoladeplate. Jeg vant nylig et slikt spill (datoen satt var 17.mai ), nå skulle jeg til å google dette, men finner ingen kominasjoner av "filipine (hukommelsesspill OR hukommelse spill)" på google. Er dette spilet et lokalt fenomen, eller har andre spilt/hørt om det? Kanskje under et annet navn? Har hørt om det ja, så det er neppe eit lokalt opplegg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har spilt filipine. Det var bestemor fra Bærum som lærte meg det. Vi var ikke så avanserte at vi satte det flere måneder frem i tid. Det holdt med dagen etterpå på et visst klokkeslett. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Vi spiller dette på bygda på vestlandet også. Hvor lenge det skal gå mellom konkurransestart og -slutt varierer, alt fra neste dag til opp mot et drøyt år har vært prøvd. Hvis det skal gå lang tid er det en fordel å spille med noen som har ok hukommelse, har erfart at motstanderen har glemt hele konkurransen. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Kan jeg endre navnet mitt lovig til eIvind? Sånn som iPod, med liten bokstav først? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Eller hvorfor ikke bytte til et navn på i, f.eks iVar, iNgar, iDar, iNgmar eller lignende? Eller hva med å ta navnet www.illiam? Det går neppe, men du kan jo prøve. Endret 17. mai 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Kan jeg endre navnet mitt lovig til eIvind? Sånn som iPod, med liten bokstav først? iVind i så fall. Uttalen blir nesten den samme som Eivind Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Sideruter på biler er som oftest laget av herdet glass, som blir til småbiter ved knusing. Frontruta på moderne biler er imidlertid laget av to tynnere lag glass som er limt sammen med et lag plast (polykarbonat) i midten, såkalt laminert glass. Ved knusing (f.eks steinsprut) hindrer plastlaget spredning av spenningene, slik at resten av ruta er inntakt og gjennomsiktig. Skuddsikkert glass består av flere lag glass laminert med polykarbonat i mellom. Dess flere lag, dess kraftigere blir ruta. Dette minner meg om en historie min far fortalte en gang. Han og noen kompiser skulle kjoere hjem til jul tror jeg det var. Dette var vel paa 70-tallet og ruten var ikke saann du beskriver. Det som skjedde var at de fikk steinsprut paa frontruta og den ble pulverisert og totalt ugjennomsiktig. Det var bare en ting aa gjoere om man ville kjoere videre, og det var aa presse ut frontruta og fortsette uten. Dette var da om vinteren paa Vestlandet, og det var slaps paa veiene. Saa hver gang det kom en lastebil imot fikk de seg en slapsdusj i fanget. Sikkert en hyggelig tur... Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Laminert glass er vel for å øke mengden energi ruten kan absorbere, samtidig som man eliminerer store glassbiter som kutter opp folkene inni bilen? Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvor lang tid tar det å kjøle ned en 0,5 l boks med øl i en fryser på - 18 grader ? Samt en flaske med 0,275ml smirnoff ice ? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvor lang tid tar det å kjøle ned en 0,5 l boks med øl i en fryser på - 18 grader ? Samt en flaske med 0,275ml smirnoff ice ? Sett inn og ta tiden Vi hadde om det i fysikken, men om jeg husker det er en annen sak Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Hvor lang tid tar det å kjøle ned en 0,5 l boks med øl i en fryser på - 18 grader ? Samt en flaske med 0,275ml smirnoff ice ? Jeg testa ufrivillig i natt. Jeg la to øl i fryseren kl 19:15, sovna kl 19:30, våkna kl 02:57 og gikk til fryseren. Box #1 hadde flat bunn men var tilnærmet helt fryst Box #2 hadde en bunn som bulet utover, ganske spennende En 0.5 blir god og kald etter 1-1.5 time i fryseren. En smirnoff blir kald fortere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå