Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke begge kjønnsorganene kan fungere på tvekjønnede.

 

Hvis det gjør det så vil nok blandingen av gener gi ekstrem sannsynlighet for misdannelser. Mye større enn om en bror gjør en søster gravid.

 

Jeg tror også at tvekjønnede kan ha hormonforstyrrelser som gjør graviditet umulig.

Lenke til kommentar
Vingeformen kan endres ganske drastisk ved å bruke flaps til å forlenge vingen og endre krumningen på vingen.

Teoretisk går vinge alene og Slots og Slats har egene utregninger da de også øker motstanden.

 

---------

Hvordan skriver man bokstaver oppe og nede på dette forumet?

HL² den er liten men ikke over linjen

 

formud8.jpg

Lenke til kommentar

når vi snakker om kloning, hvis jeg hadde blitt klonet feilfritt, så ville jo klonen min vært min min alder yngre enn meg. men ville han blitt helt lik meg? like smart/dumm, samme interesser og ganske/helt likt utseende? *Kanskje ingen som vet*

 

men miljøet ville vel ha påvirket han til å kunne få en helt annen oppførsel/høflighet etc...?

Lenke til kommentar
når vi snakker om kloning, hvis jeg hadde blitt klonet feilfritt, så ville jo klonen min vært min min alder yngre enn meg. men ville han blitt helt lik meg? like smart/dumm, samme interesser og ganske/helt likt utseende? *Kanskje ingen som vet*

 

men miljøet ville vel ha påvirket han til å kunne få en helt annen oppførsel/høflighet etc...?

En klone vil være en fysisk kopi av deg. Og død, siden liv er værre å få i gang på unaturlige måter.

Lenke til kommentar
når vi snakker om kloning, hvis jeg hadde blitt klonet feilfritt, så ville jo klonen min vært min min alder yngre enn meg. men ville han blitt helt lik meg? like smart/dumm, samme interesser og ganske/helt likt utseende? *Kanskje ingen som vet*

 

men miljøet ville vel ha påvirket han til å kunne få en helt annen oppførsel/høflighet etc...?

En klone vil være en fysisk kopi av deg. Og død, siden liv er værre å få i gang på unaturlige måter.

Næmen jeg tenker ikke på en slags frankenstein kloning. hvordan klonet de den sauen som er så kjent? må man ikke tukle med en eggcelle, og legge inn mitt dna i den cellen, så blir jeg gjenfødt?

Lenke til kommentar
når vi snakker om kloning, hvis jeg hadde blitt klonet feilfritt, så ville jo klonen min vært min min alder yngre enn meg. men ville han blitt helt lik meg? like smart/dumm, samme interesser og ganske/helt likt utseende? *Kanskje ingen som vet*

 

men miljøet ville vel ha påvirket han til å kunne få en helt annen oppførsel/høflighet etc...?

En klone vil være en fysisk kopi av deg. Og død, siden liv er værre å få i gang på unaturlige måter.

Næmen jeg tenker ikke på en slags frankenstein kloning. hvordan klonet de den sauen som er så kjent? må man ikke tukle med en eggcelle, og legge inn mitt dna i den cellen, så blir jeg gjenfødt?

Nei du blir ikke gjenfødt. Det blir som om du får en tvilling som er noen år yngre enn deg. Det er mer enn arv som avgjør ting som interreser og sånn. Ofte kan tvillinger ha vidt forskjellige interresser og like helt forskjellige ting.

Selv om de deler DNA så er de ikke prikk like heller. F.eks. fingeravtrykk er forskjellige.

Lenke til kommentar
når vi snakker om kloning, hvis jeg hadde blitt klonet feilfritt, så ville jo klonen min vært min min alder yngre enn meg. men ville han blitt helt lik meg? like smart/dumm, samme interesser og ganske/helt likt utseende? *Kanskje ingen som vet*

 

men miljøet ville vel ha påvirket han til å kunne få en helt annen oppførsel/høflighet etc...?

 

En kloning er det samme som en enegget tvilling, det er ikke noe magisk med kloninger som gjør de til supersoldater, replikaer eller noe annet. Se på hvordan eneggede tvillinger som vokser opp sammen, og eneggede tvillinger som vokser opp hver for seg utvikler seg, og der har du et godt bilde på hvordan det blir.

 

AtW

Lenke til kommentar
En klone vil være en fysisk kopi av deg. Og død, siden liv er værre å få i gang på unaturlige måter....

 

Du vil ikke bli gjenfødt, for DU er ikke bestemt av DNA. Ikke sikkert at det ble samme kjønn engang, siden kjønn bestemmes under graviditeten (hormoner og alt det der).

DNA bestemmer selvfølgelig mye. HVis et individ klones får det også samme kjønn.

Vi snakker nå om mennesker og pattedyr. I andre dyregrupper kan det være slik at f eks T i en fase av fosterstadiet bestemmer kjønnet. Andre kan skifte kjønn i løpet av livet.

 

Det er isåfall hormonene til fosteret du mener og siden det er en klon vil den ha de samme hormonbalansene (altså DNA-bestemt). X og Y kromosomene bestemmer kjønn hos pattedyr. Ett par med X betyr hun, XogY han. Ved kloningen vil de forskjellene bestå.

 

Til det innlegget ditt om død klon. Da har du nok misforstått. Den klonede sauen levde og det samme vil selvfølgelig klonede mennesker kunne gjøre (hvor lenge er et annet spørsmål).

Kloning er faktisk nye brukt i naturen, det er ikke noe som kun mennesker har funnet på i moderne tid. Det er jo av naturen vi lærer. Kloning brukes jo også mye i landbruket.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Som en digresjon kan jeg nevne at man også kan få fartsbot ved å kjøre i fartsgrensa. I veitrafikkloven står det at man skal kjøre etter forholdene (for å unngå farlige situasjoner). Hvis det f.eks blir dårlig sikt (tåke) eller så mye is/regn at det blir farlig å kjøre i fartsgrensa så kan man få bot for det. Andre situasjoner er å kjøre i 60 km/t i 60-sone forbi en barneskole hvis det er fullt av unger som går langs veien (uten fortau/gangvei).

 

Ellers så fjernet jeg noen innlegg om hvor man kan kjøpe bøker. Det har ikke noe i denne tråde å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...