Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvis jeg monterte to jet motorer på en Tempo Corvette med 16kg skyvekraft på hver..

Hvor fort ville den ha gått i løpet av 30 sekunder?

 

Jeg har kommet fram til ca 65km/t hvis samlet vekt med mopeden er 150kg og arealet når man regner luftmotstand er 1.7m^2..

 

Jeg lurer da på de riktige formlene på denne oppgaven.. For jeg vet jeg har feil :wee:

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det varierer fra person til person. Jeg syntes dem var lett, men jeg har hørt mange mene det motsatte. Mange mener også det samme som meg. Det som er sikkert er at resultatet kommer ikke an på hvor mye du har fulgt med i matten, men snarere hvor smart du er og hvor mange baller du kan holde i luften samtidig.

 

EDIT: Med teknisk test regner jeg med at du snakker om prøvene som kan sammenlignes med IQ-tester.

Testen kjem an på kor god du er på akkurat slike testar. Nokon er flinke praktisk, nokon har spesielt anlegg for akkurat fotball, og nokon er flinke på slike testar.

 

On: Testen var heilt grei den. Var ein del prosentoppgåver osv om eg ikkje hugsar heilt feil. Og litt sånne når tog A startar frå X og når tog B startar frå Y kor tid møtes dei osv.

Lenke til kommentar
Hvor stor enighet er det om evolusjon av respekterte forskere?

 

Det rykte at det er kontroverser rundt evolusjonsteorien er et rykte startet og holdt i live av ignorante og religiøse mennesker som ikke kan noe om biologi. Hvis du er interessert kan du lese om flere saker i USA, hvor religiøse mennesker vil substituere læring om evolusjonsteorien med "alternative teorier."

Lenke til kommentar
Hvor stor enighet er det om evolusjon av respekterte forskere?

 

100%, evolusjonsteorien er fakta.

 

100% er det nok ikke, men blant forskere innen relevante emner, så er enighteten om at evolusjon er dagens mest riktige teori stor, antakelig over 99% også i USA. Tallene er vesentlig annerledes blant forskere enn de er blant folket.

 

AtW

Lenke til kommentar

Via blod. F.eks hvis to personer med munnsår kliner og det kommer ørlite blod fra den ene i blodet til den andre. Det finnes selvsagt et utall andre måter blodsmitte kan skje på.

 

 

Jeg var på tannlege-seminar og der ble det sagt at dersom man puttet en oppkuttet arm, ned i en krukke med HIV-blod ville man muligens få HIV. Men selv da var det ikke 100 prosent sikkert at man ble smittet.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Eg har høyrt at folk må utveksle rundt 100 liter med kyss (slev) før det kan vere sjanse for å bli smitta av HIV. :D (dette var vel ikkje relevant i det heile).

Hehe, jeg har hørt fire liter, men poenget er vel uansett at det ikke skjer uten at man legger merke til det selv.

Lenke til kommentar
Eg har høyrt at folk må utveksle rundt 100 liter med kyss (slev) før det kan vere sjanse for å bli smitta av HIV. :D (dette var vel ikkje relevant i det heile).

Hehe, jeg har hørt fire liter, men poenget er vel uansett at det ikke skjer uten at man legger merke til det selv.

HIV smitter ikke via spytt, så hvis det er rent spytt stemmer vel ingen av tallene?

Lenke til kommentar
Kongen ville ikke la ikke-katolikker eksistere.

wow såpass =) takk! Ville ikke queen Elizabeths slekt dødd ut ellernoe hvis the gunpowder plot hadde vert vellykket ?

Nja-nei.

De ville ta kverken på de ekstremt konservative katolikk-overhodene som hadde makta, og innføre datteren til Kongen som Dronning, som var noe mer åpen til idéen om flere typer religioner/avskudd av kristendommen.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Eg har høyrt at folk må utveksle rundt 100 liter med kyss (slev) før det kan vere sjanse for å bli smitta av HIV. :D (dette var vel ikkje relevant i det heile).

Hehe, jeg har hørt fire liter, men poenget er vel uansett at det ikke skjer uten at man legger merke til det selv.

HIV smitter ikke via spytt, så hvis det er rent spytt stemmer vel ingen av tallene?

HIV kan smitte via spytt hvis man har sår i munnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...