Astralnoise Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hvordan funker dette at noen er så "magnetiske" at man kan feste skjeer og lignende på dem? http://youtube.com/watch?v=j9YXKypQ-fg Endret 8. mai 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvordan kan HIV smitte fra kvinne til mann? Lenke til kommentar
Moff Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kongen ville ikke la ikke-katolikker eksistere. wow såpass =) takk! Ville ikke queen Elizabeths slekt dødd ut ellernoe hvis the gunpowder plot hadde vert vellykket ? Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Man blir fortere bruk uten solkrem en med sant ? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Man blir fortere bruk uten solkrem en med sant ? I hvertfall fortere rød Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Apropos å sprenge parlamentet i London: finnes det en norsk oversettelse av Vs tale (i filmen V for Vendetta) når han introduserer seg for Evey? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Med en solkrem med feks faktor 5, betyr det at du kan oppholde deg fem ganger lengre i sola og oppnå samme solingseffekt. Vil nok uansett ikke unngått solkrem bare for å bli fortere brun, men det er meg da Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Må også tenke på at sjansen for hudkreft øker uten solkrem. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvordan reproduserer man kjerne/stein/frø-fri mat? for eks. stenfrie druer, steinfrie vannmeloner etc. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hva er kultur? Det er mange definisjoner og derfor fritt spillerom for de besynderligste tolkninger. Slik jeg forstår det kommer det fra ordet for å dyrke på latin, derfra er det blitt i overført betydning det som er menneskeskapt, i motsetning til natur som er uavhengig av mennesker. Grensetilfeller er det mye av, f.eks. humor: en skaper noe morsomt som spiller på noe i den menneskelige natur. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kongen ville ikke la ikke-katolikker eksistere. wow såpass =) takk! Ville ikke queen Elizabeths slekt dødd ut ellernoe hvis the gunpowder plot hadde vert vellykket ? Nja-nei. De ville ta kverken på de ekstremt konservative katolikk-overhodene som hadde makta, og innføre datteren til Kongen som Dronning, som var noe mer åpen til idéen om flere typer religioner/avskudd av kristendommen. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg sitter 4 meter fra klokkeradioen min, og sitter jeg bent opp og ned går det bra. Reiser jeg meg eller legger hånda på musa blir det skurring i radioen. Hvorfor? Samme opplevde jeg. Hadde en klokkeradio stående på badet. Brukte å høre på denne når jeg var i dusjen o.l, og da fungerte den fiint. Når jeg derimot gikk ut av dusjen for å tørke meg (eller generelt) begynte det å skurre på radioen. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg sitter 4 meter fra klokkeradioen min, og sitter jeg bent opp og ned går det bra. Reiser jeg meg eller legger hånda på musa blir det skurring i radioen. Hvorfor? Samme opplevde jeg. Hadde en klokkeradio stående på badet. Brukte å høre på denne når jeg var i dusjen o.l, og da fungerte den fiint. Når jeg derimot gikk ut av dusjen for å tørke meg (eller generelt) begynte det å skurre på radioen. Radiobølger inter-aktiverer lett med omgivelsene. Kroppen din består stort sett av vann. Jeg har eksperimentert en del med antenner og målt felt-styrken på en viss avstand når antennen påvirkes. F.eks. hvor mye dårligere en antennepisk blir på et håndholdt radioapparat når du stikker hodet (nesten) bort i antennen for å prate. En mulig nyttig lenke blir kanskje å lese om den japanske Yagi-teknologien, som etterhvert begynner å bli gammel. Les mer om Yagi. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er dette siste 24 timer? https://www.diskusjon.no/index.php?act=Stats Vanvittig jevnt bak førsteplassen! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hva heter dette tiåret? Totusenårene. Året i år er totusenogåtte.http://www.sprakrad.no/Aktuelt/2014-totuse...er-tjuefjorten/ Endret 8. mai 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Totusentallet er jo hundreåret! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Totusentallet er jo hundreåret! Jepp, jeg har redigert innlegget mitt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvordan reproduserer man kjerne/stein/frø-fri mat? for eks. stenfrie druer, steinfrie vannmeloner etc. De skiller rett og slett ut de som har mindre frø, så blir de igjen reprodusert. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Men hvordan kan man reprodusere planter som ikke har frø? Endret 9. mai 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå