Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er kultur?

Det er mange definisjoner og derfor fritt spillerom for de besynderligste tolkninger.

 

Slik jeg forstår det kommer det fra ordet for å dyrke på latin, derfra er det blitt i overført betydning det som er menneskeskapt, i motsetning til natur som er uavhengig av mennesker.

 

Grensetilfeller er det mye av, f.eks. humor: en skaper noe morsomt som spiller på noe i den menneskelige natur.

Lenke til kommentar
Kongen ville ikke la ikke-katolikker eksistere.

wow såpass =) takk! Ville ikke queen Elizabeths slekt dødd ut ellernoe hvis the gunpowder plot hadde vert vellykket ?

Nja-nei.

De ville ta kverken på de ekstremt konservative katolikk-overhodene som hadde makta, og innføre datteren til Kongen som Dronning, som var noe mer åpen til idéen om flere typer religioner/avskudd av kristendommen.

Lenke til kommentar
Jeg sitter 4 meter fra klokkeradioen min, og sitter jeg bent opp og ned går det bra. Reiser jeg meg eller legger hånda på musa blir det skurring i radioen. Hvorfor?

Samme opplevde jeg. Hadde en klokkeradio stående på badet. Brukte å høre på denne når jeg var i dusjen o.l, og da fungerte den fiint. Når jeg derimot gikk ut av dusjen for å tørke meg (eller generelt) begynte det å skurre på radioen.

Lenke til kommentar
Jeg sitter 4 meter fra klokkeradioen min, og sitter jeg bent opp og ned går det bra. Reiser jeg meg eller legger hånda på musa blir det skurring i radioen. Hvorfor?

Samme opplevde jeg. Hadde en klokkeradio stående på badet. Brukte å høre på denne når jeg var i dusjen o.l, og da fungerte den fiint. Når jeg derimot gikk ut av dusjen for å tørke meg (eller generelt) begynte det å skurre på radioen.

Radiobølger inter-aktiverer lett med omgivelsene. Kroppen din består stort sett av vann. Jeg har eksperimentert en del med antenner og målt felt-styrken på en viss avstand når antennen påvirkes. F.eks. hvor mye dårligere en antennepisk blir på et håndholdt radioapparat når du stikker hodet (nesten) bort i antennen for å prate. En mulig nyttig lenke blir kanskje å lese om den japanske Yagi-teknologien, som etterhvert begynner å bli gammel. Les mer om Yagi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...