Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro det er forskjell om kula er laget av bly eller kobber og avstanden fra løpet til vannet da utgangshastigheten også er veldig hotskjellig.

Mp7 4,6 x 30 mm 750 meter /sec Vs Mp5 9mm 400 meter/ sec

AK-101 910 meter/sec

Spiss kule vs flat kule.

Browning Mark III 9mm med bare 350 meter pr sek.

 

Om balistisk gele eller en menneskekropp kan stoppe kula eller passere hel gjennom hvorfor skal vannet ødelegge den

Lenke til kommentar

Han fastet dagen før, slik at lungene kunne utvide seg mer (på bekostning av magesekken). Han inhalerte også rent oksygen i en halvtime, frem til han skulle dukke under, og han svelget luft for å tvinge lungene til å utvide seg ytterligere. En kan nesten kalle det litt juks. :p

Lenke til kommentar

Det går an å presse mer luft ned i lungene enn lungene selv klarer å dra inn. Det er ikke direkte svelging, men noe lignende. Du puster inn alt du klarer, så trekker du inn mer luft i munnen, lukker munnen og presser luften ned i lungene, lukker for lungene og gjentar. Det blir fort litt ubehagelig, siden du strekker lungene. :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det fysisk mulig å gå uten mat i 44 dager? Kun vann!

Han samme frøs seg ned i 63 timer og overlevde..

17 minutter under vann klarte han også...

 

og hans neste prosjekt er å gå i mer enn 11,5 dager uten søvn.

 

http://www.kjendis.no/2008/05/04/534366.html

 

Hvordan KAN noe sånt være mulig?

 

Mye av det som er gjort er vel gjort av andre før? Å klare seg 12 dager uten søvn er feks gjort av andre førs, sikkert det med 44 dager uten mat også. Det er jo såklart imponerende, men det er vel ikke så overraksende at det går ann, uten mat tærer man bare på kroppens reserver, uten søvn blir man bare trøtt og sliten i et såpass kort tidsperpektiv som 11 dager (ofte får man litt bivirkninger i form av hallisunasjoner og slikt, men det får man jo fort etter bare 3 dager).

 

AtW

Lenke til kommentar
Mye av det som er gjort er vel gjort av andre før? Å klare seg 12 dager uten søvn er feks gjort av andre førs, sikkert det med 44 dager uten mat også. Det er jo såklart imponerende, men det er vel ikke så overraksende at det går ann, uten mat tærer man bare på kroppens reserver, uten søvn blir man bare trøtt og sliten i et såpass kort tidsperpektiv som 11 dager (ofte får man litt bivirkninger i form av hallisunasjoner og slikt, men det får man jo fort etter bare 3 dager).

 

AtW

 

Den offisielle verdensrekorden på å holde seg våken er på drøye 11 dager.

Kilde

 

Har hørt at man kan få hjerneskader og i hverstefall dø etter mer enn 10 dager uten søvn, men dette varierer vel litt fra person til person.

Etter det jeg har skjønt er hjernen avhening av noe som heter REM-sleep.

REM-sleep i Wikipedia

 

Greit at folk går langt for å få oppmerksomhet, men slike ting har jeg strengt tatt ikke noe særlig sans for.

Lenke til kommentar
Mye av det som er gjort er vel gjort av andre før? Å klare seg 12 dager uten søvn er feks gjort av andre førs, sikkert det med 44 dager uten mat også. Det er jo såklart imponerende, men det er vel ikke så overraksende at det går ann, uten mat tærer man bare på kroppens reserver, uten søvn blir man bare trøtt og sliten i et såpass kort tidsperpektiv som 11 dager (ofte får man litt bivirkninger i form av hallisunasjoner og slikt, men det får man jo fort etter bare 3 dager).

 

AtW

 

Den offisielle verdensrekorden på å holde seg våken er på drøye 11 dager.

Kilde

 

Har hørt at man kan få hjerneskader og i hverstefall dø etter mer enn 10 dager uten søvn, men dette varierer vel litt fra person til person.

Etter det jeg har skjønt er hjernen avhening av noe som heter REM-sleep.

REM-sleep i Wikipedia

 

Greit at folk går langt for å få oppmerksomhet, men slike ting har jeg strengt tatt ikke noe særlig sans for.

 

Jeg har ihvertfall tilgode å se noe forskning på søvn som tyder på at man får noen permanente problemer av å gå i størrelsesorden 10 dager uten søvn. Det er isåfall en hittil ukjent faktor som slår til, man har jo hverken observert hjerneskader eller livstruende fysiske problemer for folk som går lenge uten søvn såvidt jeg vet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål.På film, dere vet når en person svømmer i vannet og så står en person over vannet og skyter ned i vannet. Da kan man se kulene fly igjennm vannet.

Hvor realistisk er det?

Det finnes noe som heter superkaviterende ammunisjon som er effektivt også mot mål under vann. Prosjektilet har bare kontakt med vannet i tuppen, resten er omgitt av en luftboble. Prinsippet brukes både på torpedoer og kuler men bad-guys på film har ennå ikke fått tak i dem. ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Supercavitati...nt_applications

Lenke til kommentar
Mye av det som er gjort er vel gjort av andre før? Å klare seg 12 dager uten søvn er feks gjort av andre førs, sikkert det med 44 dager uten mat også. Det er jo såklart imponerende, men det er vel ikke så overraksende at det går ann, uten mat tærer man bare på kroppens reserver, uten søvn blir man bare trøtt og sliten i et såpass kort tidsperpektiv som 11 dager (ofte får man litt bivirkninger i form av hallisunasjoner og slikt, men det får man jo fort etter bare 3 dager).

 

AtW

 

Den offisielle verdensrekorden på å holde seg våken er på drøye 11 dager.

Kilde

 

Har hørt at man kan få hjerneskader og i hverstefall dø etter mer enn 10 dager uten søvn, men dette varierer vel litt fra person til person.

Etter det jeg har skjønt er hjernen avhening av noe som heter REM-sleep.

REM-sleep i Wikipedia

 

Greit at folk går langt for å få oppmerksomhet, men slike ting har jeg strengt tatt ikke noe særlig sans for.

 

Jeg har ihvertfall tilgode å se noe forskning på søvn som tyder på at man får noen permanente problemer av å gå i størrelsesorden 10 dager uten søvn. Det er isåfall en hittil ukjent faktor som slår til, man har jo hverken observert hjerneskader eller livstruende fysiske problemer for folk som går lenge uten søvn såvidt jeg vet.

 

AtW

 

Rotter dør etter ca 18 dagers søvnløshet. Store blødende sår og et immunsystem som har brutt helt sammen. 18 rottedager tilsvarer ca 60 menneskedager, så det er ingen mennesker som har vært i nærheten av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...