Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 mil = 0,9kg CO2? Hvis jeg husker rett fra et regnestykke fra før jul kan man gange massen til brukt bensin med ca. 4 for å få masse karbondioksid produsert, så her har man altså brukt 0,225kg drivstoff. Altså et drivstofforbruk på under 1 desiliter pr. mil?

 

Sikkert noen som kan bekrefte tallene sånn ca. eller rive dem i stykker :)

 

Og han har tatt hensyn til alle utslipp når han regner ut for kjøtt, altså fra korn til ferdig mat på tallerk? Mens han måler CO2 ved enden av eksosrøret? Litt av en vitenskapelig undersøkelse :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg tror at "tre mil" her er engelske mil, ca en halv norsk mil hvis jeg ikke husker helt feil. Mer realistisk må alle måter, ingen gidder å *gå* 15km til butikken og tilbake igjen, 2.5km derimot går greit. Da kryper bensinforbruket også over halvliteren på mila, som i det minste er realistisk for europeiske småbiler.

 

 

Edit: Den er ikke helt vitenskapelig men ikke direkte feil heller. Poenget er nok å sette fokus på hvor energikrevende moderne matvaner er.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Jeg tror at "tre mil" her er engelske mil, ca en halv norsk mil hvis jeg ikke husker helt feil. Mer realistisk må alle måter, ingen gidder å *gå* 15km til butikken og tilbake igjen, 2.5km derimot går greit. Da kryper bensinforbruket også over halvliteren på mila, som i det minste er realistisk for europeiske småbiler.

 

 

Edit: Den er ikke helt vitenskapelig men ikke direkte feil heller. Poenget er nok å sette fokus på hvor energikrevende moderne matvaner er.

 

Ok, da synes jeg det høres litt mye ut med 180 kcal igjen, det er ganske mange prosent av et dagsforbruk ekstra, bare for å gå rolig i en time. Men det stemmer kanskje?

 

AtW

Lenke til kommentar
DESSUTEN spiser folk den biffen uansett om man kjører eller går.

Nja. I min erfaring spiser man ekstra når man er mye i fysisk aktivitet, da man blir ekstra sulten. Jeg gjør i alle fall det. Men da spiser jeg ikke en hel biff. Biff er jo noe av den verste maten med tanke på CO2-utslipp, og mange vil nok spise andre mattyper for å kompensere for fysisk aktivitet, og da vil nok regnskapet se litt annerleders ut.

Lenke til kommentar

Er det noen forskjell på menn og damers tarmer og rompe?

 

Jeg har en kompis som jeg diskuterer dette med. Jeg mener at det ikke er noen (eller lite) anatomiske forskjeller, at begge er like skitten og uren i prinsippet. Grunnen til at vi diskuterer er at han syntes ikke det er ekkelt med analsex (med jenter seff), men han syntes det selvfølgelig er feil når det kommer til gutter.

 

Jeg syntes (ikke testet og skal heller ikke teste) at begge deler virker ufyselig og at begge deler er like galt etter min mening, og jeg argumenterer med at det i prinsippet er det samme, og at eneste forskjellen er hva du tenker.

 

Derfor lurer jeg på om det er noe spesiellt som er forskjellig fra vi gutter og kvinners anus ;)

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell på menn og damers tarmer og rompe?

 

Jeg har en kompis som jeg diskuterer dette med. Jeg mener at det ikke er noen (eller lite) anatomiske forskjeller, at begge er like skitten og uren i prinsippet. Grunnen til at vi diskuterer er at han syntes ikke det er ekkelt med analsex (med jenter seff), men han syntes det selvfølgelig er feil når det kommer til gutter.

 

Jeg syntes (ikke testet og skal heller ikke teste) at begge deler virker ufyselig og at begge deler er like galt etter min mening, og jeg argumenterer med at det i prinsippet er det samme, og at eneste forskjellen er hva du tenker.

 

Derfor lurer jeg på om det er noe spesiellt som er forskjellig fra vi gutter og kvinners anus ;)

 

Menn har jo G-punkt der inne, noe jentene ikke har, så mannesex er vel mest "rett" utifra det.

Lenke til kommentar

Det er vel tenknisk sett ganske identisk, men så er jo også sexopplevelsen mer enn bare det tekniske. Det får vel bli en smakssak om man liker analsex eller ikke og i så fall hvem man kunne tenke seg å gjøre det med.

 

Vaginalsex er godt men jeg kunne ikke tenkt meg å ha sex med hvem som helst som har en Vagina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...