Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jo teste hvor mange du får nedi ved å bruke krøll og stapp-metoden.
Ja, en dag jeg våkner opp tidlig om morgen og ikke har noen planer for dagen, og ingenting å glede meg til.

 

Ellers kan du lage små firkantar av alle posene, og så stable dei saman nedi posen.. Til ein stor rund og fin ball!.. Så kan du sparke fotball med poseballen etterpå, og sjå kor fint du klarar å plassere poseballen i målet..
Huff, tror bare den blir ganske tung til slutt. Genialt forslag tho :D

 

Frichassé: Tror det er standard-størrelse på de fleste sånne plast-bæreposer. Så lenge du har sånne funker det jo bra.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Vet i hvertfall at de får vite et visst antall med å bruke stemmefunksjoner. Alle programmer som har noe der man kan sende inn noe, hjelper jo til å finne ut hvor mange som ser på, og hvilken kanal. Som f.eks når Skaperen og Dansefeber gikk nesten samtidig på TV2 og TVNorge, finner de ut hvem som ser på hva, logisk nok :)

Lenke til kommentar

Tror de har AC i USA og, siden det gir mindre tap i ledningene. Og høyere spenning gir og mindre tap, det er derfor det er 300kV+ på de store overføringslinjene. Men høyere spenning er og farligere hvis en skulle komme borti, men med alle regler og normer som vi har i Norge skulle ikke det være et problem.(med mindre man prøver å få strøm i seg/leker hobby elektriker)

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet går 110-120V på likestrøm (DC), i allefall i USA. Ulempen med det, er at kontakten kun kan stikkes en vei i

9062059[/snapback]

 

Er det ikke slik at transformatorer MÅ ha vekselstrøm for å funke? Så enten kjører strømmen gjennom kraftledningene på 110-120V DC, eller så har hvert hus i USA transformator som gjør det om fra vekselstrøm med masse volt om til likestrøm?

Lenke til kommentar
Hvorfor eksisterer 240V og 120V, hva er mest økonomisk av de 2 og hvilke fordeler/ulemper gir de ?

9061979[/snapback]

 

240-220v er det vi bruker i Norge, det er vekselstrøm. Kontakten kan bli brukte begge veier og har en stærk strøm på 10A. (lavspent, og stor strøm)

 

 

120v har jeg ikke vært borti, men tviler på at det blir brukt uten om intert i apparater. Hvis man skulle hatt dette i huset ville man måtte ha en ekstrem strøm.

 

 

så vid jeg vet bruker man kun DC internt i apparater og med transportering av strøm under vann.

Lenke til kommentar
Man kan jo også spørre hvor mange pakker med Rema 1000 poser mann får i en Rema 1000 pose.. :!:

 

Edit: 2. Kanskje 3... :ermm:

9060200[/snapback]

Vel, jeg jobber på butikk. Riktignok ikke Rema 1000 da, men jeg regner med at de bruker samme esker som vi bruker, og de er det 150 poser i om jeg ikke husker helt feil, skal sjekke i morgen.

 

Vil anta at det er plass til rundt 50 poser i en annen pose =)

Eller, hvis du tar de rett ut fra esken så er det nok plass til en 300 poser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...