KjellV Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det er alt som skjer? De krever meg ikke for penger pga. eventuell forsinkelse eller finner på noe annet? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hvordan søren kan Hubblekonstanten være en konstant? :!: Heller en funksjon av tid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hubble-konstanten er vel egentlig variabel siden universet har utvidet seg med ulik hastighet opp gjennom historien. F.eks gikk utvidelsen rett etter big bang (inflasjons-perioden fra 0 - 10-43 sekunder) ekstremt mye raskere enn nå. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hubble-konstanten er vel egentlig variabel siden universet har utvidet seg med ulik hastighet opp gjennom historien. F.eks gikk utvidelsen rett etter big bang (inflasjons-perioden fra 0 - 10-43 sekunder) ekstremt mye raskere enn nå. Så det er feilaktig å kalle det en konstant altså? Siden universet er 1/H gammelt og om det er en konstant så vil jo alltid alderen være lik. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Hubble-konstanten er vel egentlig variabel siden universet har utvidet seg med ulik hastighet opp gjennom historien. F.eks gikk utvidelsen rett etter big bang (inflasjons-perioden fra 0 - 10-43 sekunder) ekstremt mye raskere enn nå. I følge fysikkboken min varte inflasjonsfasen fra 10-43 til 10-33. Fra t=0 til t=10-43 er plancktiden som vi ikke kan forklare enda (vi må forene gravitasjonsteorien og kvanteteorien) Bare for å pirke litt Endret 24. april 2008 av _Zeke Lenke til kommentar
ecko Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 finnes det noen liste for hvilke sanger de forksjellige radiokanalene har? for å se om de har noe fra for eksempel N.W.A. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 De stikker bare av gårde med bagasjen min? Hva hvis jeg har en bombe i bagasjen og har planer om å detonere denne mens flyet er i lufta og jeg står trygt på bakken? Det er ikke lov å ha med bomber i bagasjen. Jeg tror ikke man bryr seg så mye om det om man først har tenkt å sprenge flyet i luften Men som sagt, de hiver av bagasjen før flyet går. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Men hvor vanskli/lett hadde det egentli vert å fått en bombe ombord på flyet? Er ikke dagens systemer følsomme nok til å skille ut? Hunder som lukter det osv... Lenke til kommentar
spareku Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvorfor er aldri Italia med i Eurosong? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 De er ikke interressert. http://en.wikipedia.org/wiki/Italy_in_the_...on_Song_Contest Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Fins det, eller er det mulig å lage ei "strålebombe", som sender ut f.eks. ei sjokkbølge med gammastråler eller lignende? (og ikke mer etter det, om dere skjønner. Bare "BOOM", ferdig.) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Tja, du har jo EMP-bomber og bomber som har som hovedmål å spre radioaktivt materiale som gir f.eks gammastråling. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hva er overflateruheten til en prosessorkjærne og til en kameralinse med høy kvalitet? Hva blir værdens minste kulelager som bare veier noen få gram brukt til, og hva blir værdens størse kulelager som veier 50tonn brukt til? Og noen som har bilder av disse? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvor mange ganger er det mulig å klappe på 1 sekund? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvor lang tid bruker et DNA på å lage en kopi av seg? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Rekorden er vel rundt 7 ganger (i gjennomsnitt) Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 1. Jeg fikk overført penger fra sparekonto til forbrukskonto i banken idag, og de sa det ville ta tid siden det ikke var min faste/lokale bank. Hvor lang tid snakker vi? 2. Jeg har fått en faktura i en butikk. Kan denne betales i butikken? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 1. ca 1-2 virkedager. Går det 4 virkedager bør du ringe banken og spørre hva som skjer. 2. Nei vanligvis ikke, men de kan være grei å stryke fakturaen fra systemet og la deg betale der og da. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Om det fremdeles ikke er overført imorgen blir jeg nødt til å hoppe fra en bro. At det skal være så forbaska tungvint bare fordi jeg ikke har med meg kortleser(passord) for nettbank. BLEH! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg antar de utsetter det for å tjene penger på en eller annen måte. Rente, gebyr, I dunno. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå