Imsvale Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 "Eighty-seven-octane gasoline is gasoline that contains 87-percent octane and 13-percent heptane (or some other combination of fuels that has the same performance of the 87/13 combination of octane/heptane)." Hvordan er det da mulig med oktan > 100? http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hvordan vil et menneske kokt med mikrobølger se ut? Endret 22. april 2008 av Zaran Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Kanskje som han på avataren din Men seriøst, jeg vet ikke. Hvis noen finner det ut bør bildet være i spoiler Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Er det noen som vet om en side der det står noe om Mars og jordas opprinnelse? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvordan vil et menneske kokt med mikrobølger se ut? Jeg vil tippe at rød hud er det første stadiet. Etterfulgt av voksende blemmer. Når blemmene har blitt så store at det begynner å gå hull på blemmene blir det ihvertfall et lite pent syn. Hele kroppen blir vel et eneste stort kjøttsår. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvordan vil et menneske kokt med mikrobølger se ut? Dette er et noe makabert spørsmål. Jeg vil tippe det vil se ut omtrent som om det er lagt i kokende vann. Det sier forhåpentligvis ikke så mye, men det vil neppe være et pent syn. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvor mye får man i feriepenger? Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvor mye får man i feriepenger? Jeg mener å huske at det er 11-12% av forrige års lønn. Er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvor mye får man i feriepenger? Jeg mener å huske at det er 11-12% av forrige års lønn. Er ikke helt sikker. Wikipedia har som alltid svaret For de som ikke gidder å klikke på linken: "Feriepengene utgjør 10,2% av feriepengegrunnlaget (arbeidstakere over 60 år mottar 12,5%). Arbeidstakere som omfattes av tariffavtale som gir en femte ferieuke mottar 12% (arbeidstakere over 60 år 14,3%)." Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 En ting jeg alltid har lurt på: Hvor lenge "varer" en hestesko på en hest? Byttes den med jevne mellomrom? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Ja, den byttes med jamne mellomrom. Akkurat kor lang tid det går mellom kvar gong veit eg ikkje. Men skoen vert gradvis brutt ned og deformert. Kva er det logoen til Google.com skal "ære" i dag? Edit: eg fann det ut ved å trykke på logoen http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_Day Endret 22. april 2008 av aspic Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvor mye får man i feriepenger? Jeg mener å huske at det er 11-12% av forrige års lønn. Er ikke helt sikker. Wikipedia har som alltid svaret For de som ikke gidder å klikke på linken: "Feriepengene utgjør 10,2% av feriepengegrunnlaget (arbeidstakere over 60 år mottar 12,5%). Arbeidstakere som omfattes av tariffavtale som gir en femte ferieuke mottar 12% (arbeidstakere over 60 år 14,3%)." Man bør også merke seg at dersom man får feriepengene utbetalt i juni, som veldig mange gjør, vil de trekkes 4/26 av feriepengene dersom man har 5 ukersferie. Dette er da fordi 5 uker er mer enn en arbeidsmåned og det skal trekkes 4/26 for å kompensere for dette, slik at du ikke får mer enn en mndslønn innenfor en mnd. Du taper da ikke disse pengene ettersom du får vanlig lønn når du har ferie Vanskelig å forklare, men håper det var forståelig. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hva er den nøyaktige grunnen til at å sole seg bak et vindusglass ikke har noen effekt? Litt usikker på hva jeg skal søke på her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvor mye får man i feriepenger? Jeg mener å huske at det er 11-12% av forrige års lønn. Er ikke helt sikker. Wikipedia har som alltid svaret For de som ikke gidder å klikke på linken: "Feriepengene utgjør 10,2% av feriepengegrunnlaget (arbeidstakere over 60 år mottar 12,5%). Arbeidstakere som omfattes av tariffavtale som gir en femte ferieuke mottar 12% (arbeidstakere over 60 år 14,3%)." Man bør også merke seg at dersom man får feriepengene utbetalt i juni, som veldig mange gjør, vil de trekkes 4/26 av feriepengene dersom man har 5 ukersferie. Dette er da fordi 5 uker er mer enn en arbeidsmåned og det skal trekkes 4/26 for å kompensere for dette, slik at du ikke får mer enn en mndslønn innenfor en mnd. Du taper da ikke disse pengene ettersom du får vanlig lønn når du har ferie Vanskelig å forklare, men håper det var forståelig. Det er jo ikke for å man ikke skal få mer enn en månedslønn, det er ganske enkelt man trekkes 5 ukers lønn (fordi man få ta 5 uker ferie i løpet av året), man får utbetalt feriepenger oppspart i fjor. Man kan fint få mer enn en månedslønn om man jobbet mye overtid året før feks. AtW Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hva er den nøyaktige grunnen til at å sole seg bak et vindusglass ikke har noen effekt? Litt usikker på hva jeg skal søke på her tongue.gif Vindusglasset stopper UV-strålene. Endret 22. april 2008 av heanwi Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) De ultrafiolette strålene trenger ikke igjennom glasset? Red.: Rau, for treig. Endret 22. april 2008 av Koffert Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hva gjør en mikrobølgeovn forskjellig når man bruker f.eks. koking kontra opptining? Forskjellig effekt? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hva gjør en mikrobølgeovn forskjellig når man bruker f.eks. koking kontra opptining? Forskjellig effekt? Ja. Noen nyere mikrobølgeovner har også programmer hvor effekten øker gradvis med tid, det skal visstnok være bra for tining. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hva er den nøyaktige grunnen til at å sole seg bak et vindusglass ikke har noen effekt? Litt usikker på hva jeg skal søke på her tongue.gif Vindusglasset stopper UV-strålene. Så hvis man bruker briller med vanlig gjennomsiktig glass så er øynene helt UV-beskyttet, som solbriller? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hva er den nøyaktige grunnen til at å sole seg bak et vindusglass ikke har noen effekt? Litt usikker på hva jeg skal søke på her tongue.gif Vindusglasset stopper UV-strålene. Så hvis man bruker briller med vanlig gjennomsiktig glass så er øynene helt UV-beskyttet, som solbriller? Blir man solbrent i vanlig forstand på øynene? Er det ikke synlig lys som er problemet? Og det er vel uansett et problem så lite at det er uproblemtisk å bevege seg uten solbriller om sommeren, uten solkrem kan det bli verre. VIdere er jo vindusglass vesentlig tjukkere. Trodde forresten ikke glass blokket UVA-stråler? AtW Endret 22. april 2008 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå