Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne artikkelen kan gi en pekepinn, selv om den stammer fra Irland. Det ser ut til at diesel er dyrere før avgifter enn det bensin er.

www.ipia.ie/Issues/upload/What_determines_pump-prices.doc

EDIT: Spørsmål: Er det mulig å lage instant kaffe og andre frysetørkede produkter hjemme?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Ut fra tabellene der er diesel 26% dyrere enn bensin før avgifter.

Denne prisutviklingen mellom bensin og diesel ble spådd for tre år siden av Jon Winding-Sørensen:

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27322

Og alt tyder på at diesel vil bli vesentlig dyrere enn bensin innen få år. Og da får nok JWS rett i sin spådom om at dieselbiler om få år blir omtrent umulig å bli kvitt på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg har observert at dieselen har steget mye mer i pris enn det bensinen har. Takk for forklaringen om hvorfor, SeaLion. Og takk for advarselen mot å kjøpe Dieselbil.

Forøvrig leste jeg denne interessante PDFen om drivstoff. Det ser ut til at oljeprisene bare vil fortsette å stige og stige. Det kan jo gi en kraftig smell til de som har kjøpt seg digre SUVer og hele den amerikanske bilkulturen.

Ståle: Det stemmer. Hver liter diesel inneholder ca 11% mer energi enn en liter bensin.

Lenke til kommentar
Jeg har observert at dieselen har steget mye mer i pris enn det bensinen har.

Gikk forbi Statoil forrige uke. Da merket jeg at Diesel prisen var høyere en vanlig bensin. Var kun snakk om noen få ører.

Var i Flekkefjord - Vest-Agder.

Lenke til kommentar
Hvordan lager man forresten figurer som denne: ♥ ?

♥♣♦♠♂♀☼☻☺♪♫

Noen tegn får du fram ved å bruke ALT+xxxx der xxxx er fire siffer på NumPad. Resten må du kopiere (inkl. alle de over). Oversikt over alle finner du her (noen funker bare med visse skrifttyper; ellers får du enten en firkant eller et spørsmålstegn):

Start > run > charmap

eller

Start > Programs > Accessories > System Tools > Character Map

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Hva er de vanligste årsakene til neseblod?

"Ei vanleg årsak er slag eller støyt på nasen, eller brot på nasebeinet. Men naseblødningar kan òg koma av trykkendringar, stress, allergi, tørr luft og mange andre små eller store påkjenningar. Nokre personar får lettare naseblødning enn andre, og gjerne utan at ein kan sjå ei klår årsak til blødninga."

Wikipedia

Lenke til kommentar

Hos meg kommer det en gang i blant neseblod helt uten forvarsel ved kombinasjonen tørr luft og mye stress/kaffe. Jeg antar det er tynn og lettsprukken hud i nesen som er problemet. Stress/kaffe øker vel blodtrykket noe i nesen. Et snufs eller rynking på nesen så begynner det å renne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...