Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det forskjell på tv overvåking og vidoeovervåking osv osv

Ser for meg følgende skille mellom de to:

TV-overvåkning er at noen sitter og ser på, så de kan gripe inn hvis det skjer noe. Video-overvåkning er at det tas opp og lagres, og ses igjennom ved eventuelle mistanker om lovbrudd.

Man benytter seg vel helst av begge på en gang.

Lenke til kommentar
er det forskjell på tv overvåking og vidoeovervåking osv osv

Ser for meg følgende skille mellom de to:

TV-overvåkning er at noen sitter og ser på, så de kan gripe inn hvis det skjer noe. Video-overvåkning er at det tas opp og lagres, og ses igjennom ved eventuelle mistanker om lovbrudd.

Man benytter seg vel helst av begge på en gang.

OK, var det jeg trodde. et spm til :p er det påbudt å vise at man filmer ? eller kan man bli filmet aten at en vet det? er det lov å vise at man filmer og man gjør det egentli ikke?

*vise = skilter osv

Lenke til kommentar
OK, var det jeg trodde. et spm til :p er det påbudt å vise at man filmer ? eller kan man bli filmet aten at en vet det? er det lov å vise at man filmer og man gjør det egentli ikke?

*vise = skilter osv

Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven).

Kapittel VII. Fjernsynsovervåking

§ 40. Varsel om at overvåking finner sted

Ved fjernsynsovervåking på offentlig sted eller sted hvor en begrenset krets av personer ferdes jevnlig, skal det ved skilting eller på annen måte gjøres tydelig oppmerksom på at stedet blir overvåket og hvem som er behandlingsansvarlig.

http://www.lovdata.no/all/hl-20000414-031.html#40

Lenke til kommentar

*vise = skilter osv

Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven).

Kapittel VII. Fjernsynsovervåking

§ 40. Varsel om at overvåking finner sted

Ved fjernsynsovervåking på offentlig sted eller sted hvor en begrenset krets av personer ferdes jevnlig, skal det ved skilting eller på annen måte gjøres tydelig oppmerksom på at stedet blir overvåket og hvem som er behandlingsansvarlig.

http://www.lovdata.no/all/hl-20000414-031.html#40

Hmm, er det lov å ha noen skjulte kameraer? jeg er elektriker, og har lagt opp kameraer utformet som røykdetektorer i en butikk. i samme butikk hang det bilder av naskere på en tavle i spiserommet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så lenge det står "Området er videoovervåka" så er det lov å ha kameraer. De må søke om lov først, så vidt jeg veit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...