Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Takk takk. Jeg leser i en bok, 100 steg jeg kan gjøre for å unngå global oppvarming. Sparedusj er en av punktene. Kjøpte en sparedusj på Clas Ohlson som brukte 7,9 liter i minuttet. Jeg trodde det var spesielt mye, og at de bare kalte det en sparedusj for å selge flere selv om det egentlig ikke var en sparedusj. Men det var det visst. :)

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
100 grader kan no ikkje vere nødvendig, ettersom pasteurisering foregår ved 72 grader ... Men eg veit ikkje når det gjeld spørsmålet til Isbilen.

9055614[/snapback]

 

det vil forsatt være baktereier hvis man bare "pasteuriserer" det. Ved 100 grader vil vannet være helt sterilt. Derfor hvis man skal renske kniver, sakser etc ved å koke dem.

Lenke til kommentar

Dusjing i kladtvann er sundt for kroppen, det setter igang blodsirkulasjonen for fult i noen minutter og "trener" hjertet og blodårene. Bare det å senke temperaturen litt vil hjelpe, så lenge alle er med på det (refererer meg selv). Personlig fåretrekker jeg å dusje i litt kaldt vann, rett og slett fordi jeg syntes det er mer behagelig, men det er fordi jeg har vendt meg til det over tid.

Lenke til kommentar
Er det farlig å være våken for lenge? Kan det ha noen bivirkninger, som død? Og hva er det lengste noen har vært oppe uten å bruke narkotiske stoffer?

9057187[/snapback]

Så lenge en ikke tar narkotika (eller får folk til å vekke deg med smertefulle metoder) så er det helt trygt å være våken så lenge man orker.

 

I hvert fall om en ikke tenker på andre bivirkninger enn død... :innocent:

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Er det farlig å være våken for lenge? Kan det ha noen bivirkninger, som død? Og hva er det lengste noen har vært oppe uten å bruke narkotiske stoffer?

9057187[/snapback]

Så lenge en ikke tar narkotika (eller får folk til å vekke deg med smertefulle metoder) så er det helt trygt å være våken så lenge man orker.

 

I hvert fall om en ikke tenker på andre bivirkninger enn død... :innocent:

9057231[/snapback]

 

Det kan være skadelig jo, hvertfall når vi snakker om utmattelse.

Lenke til kommentar

Har vært tatt opp i denne(gamle) tråden flere ganger. Tyskerne drev vist med et prosjekt hvor de torturte dyr og mennesker for å se hvor lenge de kunne klare seg uten søvn. Maur klarte seg rundt 24 timer, sauer rundt 350 timer, mens mennesker et sted under 300 timer.

Lenke til kommentar
Har vært tatt opp i denne(gamle) tråden flere ganger. Tyskerne drev vist med et prosjekt hvor de torturte dyr og mennesker for å se hvor lenge de kunne klare seg uten søvn. Maur klarte seg rundt 24 timer, sauer rundt 350 timer, mens mennesker et sted under 300 timer.

9058101[/snapback]

Men kan ikkje samanlikne å halde seg våken normalt og å bli holdt våken av å bli torturert. Då vil jo kroppen undergå enorme påkjenningar, og (etter kva eg synes er logisk) kollapse mykje raskare.

Lenke til kommentar
Har vært tatt opp i denne(gamle) tråden flere ganger. Tyskerne drev vist med et prosjekt hvor de torturte dyr og mennesker for å se hvor lenge de kunne klare seg uten søvn. Maur klarte seg rundt 24 timer, sauer rundt 350 timer, mens mennesker et sted under 300 timer.

9058101[/snapback]

Men kan ikkje samanlikne å halde seg våken normalt og å bli holdt våken av å bli torturert. Då vil jo kroppen undergå enorme påkjenningar, og (etter kva eg synes er logisk) kollapse mykje raskare.

9058428[/snapback]

 

300 timer tilsvarer 12,5 dager, noe som er høyere enn hva du ville klart å holde deg våken uten narkotika til å hjelpe deg eller lignende. ( 12 dager kan forøvrig være dødelig )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...