Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Føler meg presset til å spørre.. :p Hvorfor blir gammel mat muggen? Jeg vet rett og slett ikke dette :p

Mugg er en slags sopp. Muggen sprer mikroskopiske sporer som hver for seg kan skape egne kolonier med muggsopp. Disse er så små at man ikke kan se dem. Under de riktige forholdene (nok mat og ikke for mye kulde eller varme) vil disse sporene vokse til en så stor koloni at det synes med det blotte øyet. Faktisk så er de fleste overflater rundt deg dekket med enorme mengder muggsoppsporer. De er bare for små til at man ser dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et snedig spørsmål:

Finnes det en rangering over hvilke kjønnsykdomer som er mest aggresiv? (Les videre)

Si at jeg har tilnærmet de fleste kjønnsykdommene som eksisterer. Så puler jeg en frisk kjerring. Hvilke(n) sykdom(er) er det størst fare for at hun får?

Lenke til kommentar
Føler meg presset til å spørre.. :p Hvorfor blir gammel mat muggen? Jeg vet rett og slett ikke dette :p

Mugg er en slags sopp. Muggen sprer mikroskopiske sporer som hver for seg kan skape egne kolonier med muggsopp. Disse er så små at man ikke kan se dem. Under de riktige forholdene (nok mat og ikke for mye kulde eller varme) vil disse sporene vokse til en så stor koloni at det synes med det blotte øyet. Faktisk så er de fleste overflater rundt deg dekket med enorme mengder muggsoppsporer. De er bare for små til at man ser dem.

And thats why we don't eat of the floor :)

Lenke til kommentar

Finnes det en rangering over hvilke kjønnsykdomer som er mest aggresiv? (Les videre)

Si at jeg har tilnærmet de fleste kjønnsykdommene som eksisterer. Så puler jeg en frisk kjerring. Hvilke(n) sykdom(er) er det størst fare for at hun får?

huffda stakkars mann sier jeg bare.

tror ikke du får noe hos dama ettersom

du kommer sikkert til å lukte noe helt forferdelig nedentil

Lenke til kommentar
Er det farlig å styrte en hel flaske tran, mht. vitaminer, kalorier, giftstoffer osv..?

Ja, de fettløselige vitaminene A, D og E lagres i kroppen og for store inntak kan derfor føre til forgiftninger. Spesielt vitaminene A og E er farlig i for store doser. Et eventuelt overskudd av de andre vitaminene, de såkalte vannløselige vitaminene, skiller kroppen ut gjennom urinen.

Den store mengden fett i tranen er heller ikke spesielt heldig. Mengden A-vitamin er redusert med 75% i tran de siste årene, bl.a fordi for store mengder A-vitamin kan føre til beinskjørhet. Dagsrasjonen med tran, forutsatt at man ikke tar kosttilskudd som inneholder A-vitamin, er to skjeer per dag. Hvis man tar kosttilskudd som inneholder A-vitamin bør man helst ikke ta tran i det hele tatt.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

And thats why we don't eat of the floor :)

Man får nok mye av dette i seg uansett, men regner med at i (relativt)små doser så kan bakteriene i kroppen ta seg av dem.

Lenke til kommentar

huffda stakkars mann sier jeg bare.

tror ikke du får noe hos dama ettersom

du kommer sikkert til å lukte noe helt forferdelig nedentil

Hey, jeg snakker ikke ut fra ren sannhet her.. :whistle:

"I en hypotetisk situasjon.."

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Har ei delvis nøtt her...

Du er svolten, du eter...

Du er tørst, du drikker...

Du er mett, du slutter å ete

Du er ****, du slutter å drikke...

Kva er det omvende av tørst!!??

Utørst!

Farlig - Ufarlig

Tørst -Utørst

Endret av Tirumtei
Lenke til kommentar
Er det farlig å styrte en hel flaske tran, mht. vitaminer, kalorier, giftstoffer osv..?

Ja, de fettløselige vitaminene A, D og E lagres i kroppen og for store inntak kan derfor føre til forgiftninger. Spesielt vitaminene A og E er farlig i for store doser. Et eventuelt overskudd av de andre vitaminene, de såkalte vannløselige vitaminene, skiller kroppen ut gjennom urinen.

Den store mengden fett i tranen er heller ikke spesielt heldig. Mengden A-vitamin er redusert med 75% i tran de siste årene, bl.a fordi for store mengder A-vitamin kan føre til beinskjørhet. Dagsrasjonen med tran, forutsatt at man ikke tar kosttilskudd som inneholder A-vitamin, er to skjeer per dag. Hvis man tar kosttilskudd som inneholder A-vitamin bør man helst ikke ta tran i det hele tatt.

Aha. Tror jeg skal holde meg vekke fra den russeknuten. :)

Lenke til kommentar

Jeg fåreslår "kjetørst". Sier det hele tida jeg: "Næi æ e kjetrøst..."

Jeg lurer på hvorfor folk som mister hukommelsen, ikke glemmer hvordan, man f.eks. prater, skriver, regner osv, men man glemmer f.eks. navnet sitt?

Navnet sitt er jo blant annet det første man lærer seg, og hvem som er foreldre o.l.

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...