Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Jeg kjedet meg og satt og tafset på magen min nå, så kom jeg på; "POW!".

Kroppshår fra alle kriker og kroker kryper inn til NAVLEN! Denne lille maveknapp som ikke betydning har enn å trykkes på.

Var det en plan med dette fra Skaperens side? Er mageknappen The Third Eye, løsningen og svaret på alt? Er virkelig mageknappen 6,480740698407860230965967436088²?

EDIT: Tror dere jeg kan tjene mye på magehår-kamsalg?

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kroppshår fra alle kriker og kroker kryper inn til NAVLEN! Denne lille maveknapp som ikke betydning har enn å trykkes på.

Var det en plan med dette fra Skaperens side? Er mageknappen The Third Eye, løsningen og svaret på alt? Er virkelig mageknappen 6,480740698407860230965967436088²?

Grunnen til at vi har navlen er at det er der navlestrengen gikk inn i magen før vi ble født, gjennom den fikk vi næring fra mamma der vi lå og suttet på tommelen vår inne i hennes trygge og gode livmor. Når vi ble født ble navlestrengen klippet av, og restene av den er det vi kjenner som "navlen". Etter det mister den sin funksjon og blir ikke annet enn bittelitt ekstra hud utenpå (eventuelt inni) magen, naturen hadde nok ikke noen annen hensikt enn dette :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hvor mange watt bruker en gjennomsnittlig komfyr når du bruker ovnen?

Og hvor mange watt bruker den når du bruker de forskjellig platene?

Dette står sannsynligvis i bruksanvisningen til komfyren din.

Vanligvis vil to av platene kunne reguleres mellom 150 og 2000W, mens de to andre vil kunne reguleres mellom 100 og 1500W.

Lenke til kommentar

Navlelo er ganske enkelt lo fra t-skjortene dine. Loen preller av den glatte huden på magen, men navlen er jo et lite hull som lett fanger opp dette.

Lenke til kommentar
Hva er formelen for å gjøre antall Watt om til KWh ?

f.eks 100W hvor mange KWh blir det?

Om du bruker 1000watt i en time blir det 1kwh, dette fordi 1kilo watt som kjent er 1000 watt og du bruker det i en time.

Ditt eksempel vil utgjøre 0.1kwh (om det går over en time)

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Korleis greidde dei å lage slike detaljerte kart på 1500-talet?

Lengdegrad er det enkleste. Det finner man ved å bruke sekstant. Breddegrad er det verre med. Det krever veldig nøyaktige klokker og det var vel rundt 1600-tallet at slike ble funnet opp. Klokker fra før den tiden ga en unøyaktighet på flere minutter per dag og da gikk det ikke an å finne breddegraden. Oppfinnelsen av nøyaktige klokker var faktisk en revolusjon i navigasjon og ga franskmennene (?) en betydelig fordel i en eller annen krig. Fienden hadde ikke nøyaktige klokker og kunne dermed ikke navigere trygt på åpent hav. Siden fienden måtte følge land så ble de også lett oppdaget og fikk motangrep.

Hvor mange watt bruker en gjennomsnittlig komfyr når du bruker ovnen? Og hvor mange watt bruker den når du bruker de forskjellig platene?

Komfyren bruker ca 2000W når den varmes opp. Når den når temperaturen på f.eks 225°C så slår termostaten av varmeelementet. Når temperaturen vipper under f.eks 220°C så slåes det på igjen osv. Sånn bruker komfyren vekselvis 0 og 2000W når den holder temperaturen. På noen komfyrer kan det også være to varmeelementer. Ett på 2000W for å varme opp ovnen og ett på ~300W for å holde temperaturen jevn.

Plater bruker som nevnt 100-2000W. De med keramikktopp slår seg også av og på ved hjelp av en termostat.

Hva er formelen for å gjøre antall Watt om til KWh ? f.eks 100W hvor mange KWh blir det?

Det er samme formel som når man omgjør hastighet til strekning. Man ganger med tid.

1000 W = 1 kW. Gang med antall timer for å finne antall kilowatttimer, kWh.

80 kilometer per time * 2 timer = 160 kilometer strekning

Lenke til kommentar
Kongen kan som kjent ikke bli dømt i Norge, men ved lovbrudd i en annen stat, kan han da dømmes etter deres rettssystem?

Nei, som statsoverhode har han alltid diplomatisk immunitet når han er utenlands.

Derimot så har det hendt mange ganger at overhodet for den tapende part i en krig har blitt stilt for krigsrett av seierherren men det blir vel ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Vil det bli betraktet som justismord å dømme en siamesisk tvilling vel vitende om at andre halvpart nektet å ha noe med saken å gjøre? Har siamesiske tvillinger noen sinne blitt dømt for noen ting eller er de immune?

Hjelpe meg. Jeg tror spørsmålet er avhengig av om man anser tvillingene for en eller to personer i rettslig forstand, og jeg vil nok tippe at de regnes som to personer. Dersom den ene har begått en straffbar handling, kan man ikke straffe den andre. Derfor vil jeg tro at fengselsstraff er utelukket, siden man derved ville straffe den uskyldige liksom den skyldige.

For øvrig kan man få vriene spørsmål om ugjerningen skal anses begått av den ene eller andre, eller av begge to i fellesskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...