Dragen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 De har en del av nettverket i Eastcoast, og en i Westcoast. Hver del sender ting når den kysten skal se det. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Pirkemodus: Det er 3 timer forskjell mellom New York og Los Angeles, ikke 2. New York er UTC -5/-4, mens Los Angeles er UTC -8/-7. Endret 9. april 2008 av dravisher Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det jeg mente var at hvis man har to personer som begge følger med på Lost. Den ene bor i New York og den andre i Los Angeles. Vil det da si at den personen som følger med på Lost i New York vil se episoden 2 timer før han i Los Angeles og kan derfor avsløre til personen som bor i Los Angeles hva som skjer. Er du helt sikker på det? Hørtes litt rart ut at de må ha 3 versioner av den samme kanalen. Det er da noe lignende i norge? på NRK1, Østlandssendingen før Dagsrevyen blir bare sendt på østlandet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hva skjer med de som bor i grensen da? Heh, sa rett etter episoden er ferdig, (eller trenger ikke vaere rett etter engang), sa kan han/hun lope til naboen og rope hva som skjedde. tihi Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Haha.. Sant nok, ein ny form for naboterror hjå grensekommunane! Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Finnes det noe som er fysisk/praktisk/teknisk (eller hva det skal kalles) mulig, men ikke teoretisk mulig? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Finnes det noe som er fysisk/praktisk/teknisk (eller hva det skal kalles) mulig, men ikke teoretisk mulig? Hva legger du i "ikke teoretisk mulig" at vi har gode modeller som gir feil resultat, eller at vi ikke har evnen til å modellere det på en skikkelig måte? AtW Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Kan dette vere noko i den dur? Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Når jeg tenker meg om er det kanskje et veldig dårlig spørsmål. Det finnes vel mange kjente ting i verden som man ikke har klart å forklart enda, som for eksempel selve universets eksistens. Edit: Den filmen var jo litt kul Endret 9. april 2008 av GW Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg har en radiostyrt klokke hjemme. Den er stort sett nøyaktig men en sjelden gang er den helt på viddene. I dag var den hele 14 timer feil! Hva skjer? Er det en tulling et sted som morer seg med å sende falske tidssignaler? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Kan dette vere noko i den dur? AAaaah, hodet mitt . Menneskelig lologikk... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ah.. Veit, 3FY hjelper lite på den saken der Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ah.. Veit, 3FY hjelper lite på den saken der Hjelper bitte litt, Broglibølgelengde (skrivefeil, brenn). Men fortsatt like uforståelig . Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 hvor høy temperatur tåler alkohol før den "mister effekten" Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing? Ren spekulasjon, men mulig det ikke skal forstyrre "navigasjonslysene" som er på utsiden av flyet, slik at andre i luftrommet tydlig ser disse? Kan jo følge opp med noe jeg har lurt på med fly, det ser ut som propellene evt jetemotoren roterer samme vei på alle motorerer på ett gitt fly, det vil jo sette opp et dreimoment som forsøker å vippe flyet, hvorfor roterer de ikke hver sin vei? AtW Endret 9. april 2008 av ATWindsor Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Muli det er fordi at de er veldig følsomme intrumenter i kokpiten og at viss det er mye strøm på at de forstyrres elns? EDIT: Eller kanskje det krever mer effekt under letting og landing? Endret 9. april 2008 av Minarelli-Tuning Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing? Ren spekulasjon, men mulig det ikke skal forstyrre "navigasjonslysene" som er på utsiden av flyet, slik at andre i luftrommet tydlig ser disse? Det må jo være like viktig, og vanskelig/lett å se disse "navigasjonslysene" uansett om det er under take-off, landing eller stødig flyvning midt oppi lufta.(?) Muli det er fordi at de er veldig følsomme intrumenter i kokpiten og at viss det er mye strøm på at de forstyrres elns? EDIT: Eller kanskje det krever mer effekt under letting og landing? Det med følsomme instrumenter tenkte jeg ikke på, men det høres jo logisk ut. Var også så vidt innom tanken på at det trengs mer energi under letting og landing, men jeg har egentlig ikke peiling. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Kan jo følge opp med noe jeg har lurt på med fly, det ser ut som propellene evt jetemotoren roterer samme vei på alle motorerer på ett gitt fly, det vil jo sette opp et dreimoment som forsøker å vippe flyet, hvorfor roterer de ikke hver sin vei? AtW Åhh.. Det der var nesten det samme jeg skulle spørre om i dag Bare at mitt spørsmål er: Er det slik at propellene på et fly (la oss si et Dash 8) snurrer mot hverandre, fra hverandre eller samme vei? Hvis de roterer samme vei, vil jo flyet skyves til en siden, eller i værstefall, som AtW sier, prøve å vippe rundt. Grunnen til at jeg mener flyet vil skyver én vei, er at faren min jobber på ei ferje, og på den går begge propellene (en foran, en bak) samme vei, noe som gjør at ferja skyves til den ene siden, istedenfor å gå rett frem. Men på ferja han jobbet på tideligere gikk propellene hver sin vei, og ferja gikk rett frem, uten noen store problemer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Flyspørsmål: hvorfor slukkes lysenen i kabinen under take-off og landing? Ren spekulasjon, men mulig det ikke skal forstyrre "navigasjonslysene" som er på utsiden av flyet, slik at andre i luftrommet tydlig ser disse? Det må jo være like viktig, og vanskelig/lett å se disse "navigasjonslysene" uansett om det er under take-off, landing eller stødig flyvning midt oppi lufta.(?) Muli det er fordi at de er veldig følsomme intrumenter i kokpiten og at viss det er mye strøm på at de forstyrres elns? EDIT: Eller kanskje det krever mer effekt under letting og landing? Det med følsomme instrumenter tenkte jeg ikke på, men det høres jo logisk ut. Var også så vidt innom tanken på at det trengs mer energi under letting og landing, men jeg har egentlig ikke peiling. Navigasjonlysene er jo mye viktigere under letting og landing, det er mindre forutsigbare flybaner, det er tettere med fly, det er da ting gjerne går galt. Uten at jeg vet om det jeg påstår er riktig av den grunn Jeg tviler på at de er så stupide at de lager instrumenter om ikke tåler at lyset står på når de designer fly, isåfall bør de sparkes hele gjengen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå