Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor sover japanerne hele tiden på ryggen, og på gulvet, med nesten ingenting under? :hmm:

 

Hvis man spør "Hvorfor?" til alle svar, hvorfor kan man på et punkt ikke svare på det?

9050864[/snapback]

Fordi det er sånn de er vant til det?

Det er vel ganske varmt i Japan så vidt meg bekjent, da trenger de jo ikke dyne. Hva madrassen angår så de vel bare vant til det, på samme måte som vi er vant til senger.

 

 

Fordi man har lagt seg til vane og si det?

Mange jeg kjenner sier "Hæ?" til alt man sier, også svarer de på det jeg/de sa rett etterpå =)

 

 

Hvorfor er cubanske sigarer ulovlig?

9052227[/snapback]

De er ulovlige i USA fordi de som sagt har en handelsblokkade med Cuba. I Norge og så vidt meg bekjent stort sett alle andre land i verden er de fullt lovlig.
Lenke til kommentar

Er det ikke at det dannes kullos CO3 (karbonmonoksid), under ulmebrann dør man av røyken og ikke brannen.

Det dannes kullos fordi brannen ikke for nok tilgang til oksygen, folk dør flest av ulmebrann her i Norge.

 

Hadde det i 9ende klasse, forteller det jeg husker. Forhåpentligvis er dette korrekt :).

Endret av specnaz91
Lenke til kommentar
Er det ikke at det dannes kullos CO3 (karbonmonoksid), under ulmebrann dør man av røyken og ikke brannen.

Det dannes kullos fordi brannen ikke for nok tilgang til oksygen, folk dør flest av ulmebrann her i Norge.

 

Hadde det i 9ende klasse, forteller det jeg husker. Forhåpentligvis er dette korrekt :).

9053231[/snapback]

 

Karbonmonoksid er CO

Karbontrioksid er CO3

Lenke til kommentar
Er det værre å spise smeltet ost framfor usmeltet ost?

 

Hvis man steker en osteskive i stekepannen (uten smør og fett tilsatt) og spiser den etterpå, er dette sunnere eller usunnere enn å spise en osteskive med akkurat samme størrelse ''rå''

 

Burde vel egentlig være like usunt/sunt?

9045365[/snapback]

En gang da jeg var liten og spurte om det var sunt med smeltet ost, sa mamma nei. Men det kan hende at det var fordi det var smeltet ost på masse usunt, jeg var jo veldig liten da 8D

 

Nei, det skal ikke være noen forskjell.

9045431[/snapback]

Endel fett siver vel ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...