Isbilen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Cubanske sigarer er fullt lovlige her til lands, men for amerikanere er det forbudt å ha noen som helst befatning med landet til en hver tid. Det betyr at de bryter loven selv om de røyker dem på ferie i utlandet. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvorfor sover japanerne hele tiden på ryggen, og på gulvet, med nesten ingenting under? Hvis man spør "Hvorfor?" til alle svar, hvorfor kan man på et punkt ikke svare på det? 9050864[/snapback] Fordi det er sånn de er vant til det? Det er vel ganske varmt i Japan så vidt meg bekjent, da trenger de jo ikke dyne. Hva madrassen angår så de vel bare vant til det, på samme måte som vi er vant til senger. Fordi man har lagt seg til vane og si det? Mange jeg kjenner sier "Hæ?" til alt man sier, også svarer de på det jeg/de sa rett etterpå =) Hvorfor er cubanske sigarer ulovlig? 9052227[/snapback] De er ulovlige i USA fordi de som sagt har en handelsblokkade med Cuba. I Norge og så vidt meg bekjent stort sett alle andre land i verden er de fullt lovlig. Lenke til kommentar
ThisIsMyPath Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvordan stavet tobaken Petterøse ? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Kan noen forklare meg hvaen ulmebrann er, og hvordan det skjer? Mener og huske at dette ble sykt opphauset av læreren vår som "livsfarlig" Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ulmebrann er vel når glør brenner og blusser opp etter tid - dvs. etter brannmenn tror de har slokket brannen og forlatt stedet? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jah, det er skummelt når man tror at noe har slukket, men så plutselig begynner det å brenne igjen. ____ Hvordan kan kullrester selvantenne? Er så vidt meg bekjent en kullfylling på Svalbard som har brent i flere år, og den selvantente visst. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Er det ikke at det dannes kullos CO3 (karbonmonoksid), under ulmebrann dør man av røyken og ikke brannen. Det dannes kullos fordi brannen ikke for nok tilgang til oksygen, folk dør flest av ulmebrann her i Norge. Hadde det i 9ende klasse, forteller det jeg husker. Forhåpentligvis er dette korrekt . Endret 11. juli 2007 av specnaz91 Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Åssen uttales kink? Sjink eller kink? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Er det ikke at det dannes kullos CO3 (karbonmonoksid), under ulmebrann dør man av røyken og ikke brannen. Det dannes kullos fordi brannen ikke for nok tilgang til oksygen, folk dør flest av ulmebrann her i Norge. Hadde det i 9ende klasse, forteller det jeg husker. Forhåpentligvis er dette korrekt . 9053231[/snapback] Karbonmonoksid er CO Karbontrioksid er CO3 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvordan var det der igjen. Mono, duo, trio og hvafornooksid? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Er det værre å spise smeltet ost framfor usmeltet ost? Hvis man steker en osteskive i stekepannen (uten smør og fett tilsatt) og spiser den etterpå, er dette sunnere eller usunnere enn å spise en osteskive med akkurat samme størrelse ''rå'' Burde vel egentlig være like usunt/sunt? 9045365[/snapback] En gang da jeg var liten og spurte om det var sunt med smeltet ost, sa mamma nei. Men det kan hende at det var fordi det var smeltet ost på masse usunt, jeg var jo veldig liten da 8D Nei, det skal ikke være noen forskjell. 9045431[/snapback] Endel fett siver vel ut? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvordan var det der igjen. Mono, duo, trio og hvafornooksid?9053487[/snapback] Tetra, penta, heksa, septa trur eg, og so hugser eg ikkje meir. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvordan var det der igjen. Mono, duo, trio og hvafornooksid? 9053487[/snapback] Monoksid Dioksid Trioksid Tetroksid Pentoksid Hexoksid? Heptoksid Masserartnoeoksid Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Endel fett siver vel ut? 9053507[/snapback] Det fettet er vel i osten fra før vel? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Endel fett siver vel ut? 9053507[/snapback] Det fettet er vel i osten fra før vel? 9053605[/snapback] Ergo er smeltet ost sunnere enn direkte fra pakken. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Ja, fettet siver ut fra osten. Tørker du vekk dette, får osten lavere fettinnhold (d'oh) og blir "sunnere". Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Åssen uttales kink? Sjink eller kink? 9053332[/snapback] Sistnevnte. "Sjink" Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Åssen uttales kink? Sjink eller kink? 9053332[/snapback] Sistnevnte. "Sjink" 9053659[/snapback] Motsier ikke du deg litt nå? Tror rett uttalelse er en slags freste hj-lyd på første k'en. hjink! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå