Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvor mange kopper kaffe tilsvarer en Burn/Battery?

Om jeg ikke husker feil er det ca 150ml med koffein i en Battery :hmm:

9045017[/snapback]

Hadde du hatt mg i stedet for ml ville jeg kunne gitt deg et riktig svar, men om jeg bare enkelt bytter ml med g vil 150 g koffein være litt over det som er i én kaffekopp. Jeg er dog i stor tvil på at det er 150 g koffein i en Burn/Battery.

9045111[/snapback]

Ja, jeg hvet ikke :innocent:

Noen andre som hvet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mange kopper kaffe tilsvarer en Burn/Battery?

Om jeg ikke husker feil er det ca 150ml med koffein i en Battery :hmm:

9045017[/snapback]

Hadde du hatt mg i stedet for ml ville jeg kunne gitt deg et riktig svar, men om jeg bare enkelt bytter ml med g vil 150 g koffein være litt over det som er i én kaffekopp. Jeg er dog i stor tvil på at det er 150 g koffein i en Burn/Battery.

9045111[/snapback]

 

Halvannen hekto koffein?

Lenke til kommentar
Hvor mange kopper kaffe tilsvarer en Burn/Battery?

Om jeg ikke husker feil er det ca 150ml med koffein i en Battery :hmm:

9045017[/snapback]

Hadde du hatt mg i stedet for ml ville jeg kunne gitt deg et riktig svar, men om jeg bare enkelt bytter ml med g vil 150 g koffein være litt over det som er i én kaffekopp. Jeg er dog i stor tvil på at det er 150 g koffein i en Burn/Battery.

9045111[/snapback]

 

Halvannen hekto koffein?

9045194[/snapback]

glemte mili da, din nisse. :w00t:

 

Ifølge Zappza blir det da 50 mg koffein i en Burn/Battery. Det er ca to og en halv bokser i en kaffekopp á 130 mg koffein.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

Er det værre å spise smeltet ost framfor usmeltet ost?

 

Hvis man steker en osteskive i stekepannen (uten smør og fett tilsatt) og spiser den etterpå, er dette sunnere eller usunnere enn å spise en osteskive med akkurat samme størrelse ''rå''

 

Burde vel egentlig være like usunt/sunt?

Lenke til kommentar
Er det værre å spise smeltet ost framfor usmeltet ost?

 

Hvis man steker en osteskive i stekepannen (uten smør og fett tilsatt) og spiser den etterpå, er dette sunnere eller usunnere enn å spise en osteskive med akkurat samme størrelse ''rå''

 

Burde vel egentlig være like usunt/sunt?

9045365[/snapback]

En gang da jeg var liten og spurte om det var sunt med smeltet ost, sa mamma nei. Men det kan hende at det var fordi det var smeltet ost på masse usunt, jeg var jo veldig liten da 8D

 

Nei, det skal ikke være noen forskjell.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
Hvem sier det er en ulykke?

Hva mener du? Kommer ikke på plausibel situasjon der noen tar selvmord eller blir drept av sitt eget spy?

9045686[/snapback]

årsakene grunnet spying er jo varierende. Og noe tall på hvor mange som dør av kvelning pga oppkast, sett bortifra høyt forbruk av alkohol av egen fri vilje?

Lenke til kommentar
Hvordan får man helt 100% gjennomsiktige isbiter?

9037516[/snapback]

Så et sted at de ristet vannet mens de frøs det ned, da ble isen gjennomsiktig. De lager isskulpturer og sånn.

 

Søkte litt nå:

 

- Icicles are made from pure water in the form of melted snow.

- Icicles are created in layers. Water drips down the icicle and freezes in progressive layers rather than freezing all at once. This approach avoids entrapped bubbles.

 

If you ever look inside a restaurant ice maker, you will find that it makes ice in layers. Cold water runs continuously over a plate or a grid where the ice is forming, and the ice cubes (or ice disks in some machines) grow in layers.

 

If you would like to try creating clear ice at home, start with distilled water (to eliminate the minerals) and boil it (to eliminate air dissolved in the water). Make the cubes small or thin to get closer to the way that icicles are formed.

 

Kilde

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...