Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

En annen ting jeg funderte på i kveld var; hvis man skal fly fra f.eks. norge til new zealand som er ~ motsatt side av jorden. har det da noe å si om man flyr med eller mot dreieretningen til jorden? skulle tro at det var mere effektivt å fly mot dreieretningen..

 

For å få tråden seriøs igjen;

 

Flyet vil jo uansett vere del av det fysiske systemet jorda utgjer, og vil følge jorda uansett. Difor vil det vel strengt tatt ikkje bety noko kva retning du flyr. Ut i frå eigen logikk blir det slik i alle fall, skyt meg om eg tar feil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvifor blei det plutseleg populært å bruke semikolon feil heile tida?

Jeg håper virkelig du skjønte at "^^;;" er en smiley.

 

Og angående flyet så kan man forestille seg at når det står stille så beveger det seg så fort som jorda gjør. Begynner det å kjøre MOT dreieretningen, vil det bare gå saktere, og jorda vil "dra fra" flyet. Derfor vil det ikke for meg tilsi at en retning går raskere enn noen annen.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar

"Det består av en elektronisk svingekrets hvor musikeren selv er en del av denne svingekretsen. Instrumentet spilles ved at musikerens hender forandrer posisjon i forhold til to fast oppstilte elektroder (antenner)." Mao. så forandres styrken i det elektroniske feltet når du beveger på hendene over elektrodene. Samme effekt får du ofte med vanlige FM-radioer.

 

Hvis alt du skal gjøre er å klage, så kan du holde kjeft.

Endret av Den Gylne Apekatt
Lenke til kommentar

Å herregud! Der har han sikkert ikke sjekket før! Har du i det hele tatt lest på linken din? Står ikke så mye der gitt.

 

Du kunne like godt svart www.google.com + theremin.

 

Må da gå an å få litt bedre kvalitet på svarene her!

 

Regner med du har mensen i dag?

 

Uansett, trykker du på venstre side der, så ser du at du kan får artikkelen på engelsk. Jeg regner med at den er mye mer utfyllende, eller jeg vet at den er mye mer utfyllende, siden jeg har vært innpå den selv.

 

Jeg gav han et svar, så slutt å klag.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Jeg er under 1.90 og trekker helst dyna opp til haka samtidig som jeg gjerne vil dekke tærne og ei 2-metersdyne tillater ikke at jeg gjør det. Skal jeg dekke til både hals og tær *må* jeg bøye knærne.

Har samme problemet som deg (selv om jeg er "bare" 184). Det som er like irriterende er at alle dynetrekkene jeg har er kortere eller like korte som dyna, så det er ikke bare-bare å modifisere dyna heller.

 

En annen forklaring er at dyna måles diagonalt (slik man måler antall tommer på tv-er).

Lenke til kommentar

Saken er jo den at man er 190 med flat fot, når man ligger strekker man jo ut beina (da er man plutselig mer enn 190) og om det da er 5 cm igjen av dyna vil fortsatt tærne få en liten kald "trekk", men gjør som meg, kjøp ei 220 dyne så får både haka og tær gleden av dyna.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...