Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hva er det som har den lengste levetiden på jorda? Av dyr, eller planter. Utenom lav da, som varer evig.

 

Edit: eller bakterier og den slags. Tenker på flercellede greier

Varer lav evig?

 

et søk på google gav blant annet dette svaret.

 

kom igjen folkens, vi kan være mer snedige enn dette. i alle fall er det lov å gjøre litt research på egen hånd. men svaret er bakterier. og alderen er "250-million-year-old"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En bakterie er ikke en flercellet organisme.

 

Ikke anklag innlegget mitt for å være usnedig :<

 

nonetheless, siden jeg linket til, som du helt sikket ikke har lest, beskriver også noen planter som har levd lenge. og jeg mener spørsmålet ditt er usnedig i den forstand at du ikke har gjort noen forsøk på å finne ut av denne informasjonen på egen hånd før du spør. gleder meg til et snedig spørmål nå!

Lenke til kommentar
En bakterie er ikke en flercellet organisme.

 

Ikke anklag innlegget mitt for å være usnedig :<

 

nonetheless, siden jeg linket til, som du helt sikket ikke har lest, beskriver også noen planter som har levd lenge. og jeg mener spørsmålet ditt er usnedig i den forstand at du ikke har gjort noen forsøk på å finne ut av denne informasjonen på egen hånd før du spør. gleder meg til et snedig spørmål nå!

 

Hva slags farge er det på undertøyet ditt?

Lenke til kommentar

Regner med det er sjokolade som etter det blir trukket gjennom et skall, som derhetter blir dyppet i farge :)

 

Og det er ikke påkrevd at man skal prøve å finne ut ting selv her, så slutt å klag om noen spør om noe som du allerede kan, eller klarer å finne nokså raskt.

Lenke til kommentar

Ett innlegg med support-spørsmål er fjernet:

 

Ingen support: Dette er ikke en tråd der du skal spørre om dataproblemer, hvilken mobil du bør velge, om samlivsproblemer eller andre irrelevante ting. Dette har vi andre tråder og kategorier til.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

Lurer på noe:

 

1. Når man hører om trimming, så blir det ofte sagt at man forbrenner mere om man jogger 10 min fremfor om man går i 10 min. Det sier jo seg selv, men jeg syntes det er litt mere intressant å vite i forhold til avstand. Jogge 3 km, gå 3 km, løpe 3 km, sykle 3 km etc. regner egentlig med at løping forbrenner mest, at sykling og jogging er omtrent det samme, og at gåing gir minst utbytte...

 

2. Hvis man skal gå/jogge/løpe/sykle på en helt 100% venrett strekning, er det da en oppover eller nedoverbakke? tenker hvis man ser det i det store perspektivet og tar hensyn til at jorden er rund...er jo på en måte "på vei over kulen" hele veien...

 

Teit spørsmål kanskje, men litt mere snedig enn om butikkene er åpne i dag. De er ihvertfall åpne i Nederland. Hørte at det bare er Norge og Danmark som har stengt på Skjærtorsdag. Er jo en grunn til at svenskene besluttet å stenge systembolaget i dag, ikke fordi at de hadde stengt i utgangspunktet :p

Lenke til kommentar
Lurer på noe:

 

1. Når man hører om trimming, så blir det ofte sagt at man forbrenner mere om man jogger 10 min fremfor om man går i 10 min. Det sier jo seg selv, men jeg syntes det er litt mere intressant å vite i forhold til avstand. Jogge 3 km, gå 3 km, løpe 3 km, sykle 3 km etc. regner egentlig med at løping forbrenner mest, at sykling og jogging er omtrent det samme, og at gåing gir minst utbytte...

 

2. Hvis man skal gå/jogge/løpe/sykle på en helt 100% venrett strekning, er det da en oppover eller nedoverbakke? tenker hvis man ser det i det store perspektivet og tar hensyn til at jorden er rund...er jo på en måte "på vei over kulen" hele veien...

 

Teit spørsmål kanskje, men litt mere snedig enn om butikkene er åpne i dag. De er ihvertfall åpne i Nederland. Hørte at det bare er Norge og Danmark som har stengt på Skjærtorsdag. Er jo en grunn til at svenskene besluttet å stenge systembolaget i dag, ikke fordi at de hadde stengt i utgangspunktet :p

 

1. Det er i alle fall sikkert at (så lenge det er flatt eller nedover) brukar du mindre krefter på å holde den samme farten jevnt på sykkel kontra å jogge. Utenom det vil eg tru at å jogge/springe 3km er noko du slit deg meir ut på enn å gå 3km, sjølv om eg er usikker på korleis "reknestykket" med energi/arbeid skal bli her. "Fysikk-matematisk sett" blir det vel nøyaktig det samme utførte arbeidet, men...

 

2. Vassrett er jo vassrett (evt. eigentleg langs krumminga av jorda, men det vil vere så små forskjellar at det ikkje er merkbart). Oppover vil jo vere oppover i forhold til det, nedover blir nedover i forhold til det.

 

...trur eg, i alle fall. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...