Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om du Simen1, som oss andre her inne, taper 99% av diskusjonene du har med kjerringa?

 

Det virker som om at du kan alt, ikke langt unna ihvertfall ;-) Sitter du å googler å bruker wikipedia aggresivt, eller kan du rett og slett så sinnsykt mye?

 

Tør du svare på hvilket parti du stemmer?

 

Kunnskap er makt! Kult å følge med på denne tråden, og å ha en som deg her inne. Synd at det er så mange spørsmål om når bussen går og hvem oppfant gråstein etc..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkelt spørsmål: Hvor høy må du være for å være en "perfekt" jagerflypilot i det norske forsvaret?

Lave, kompakte mennesker tåler g-krefter bedre enn høye mennesker visstnok (så det på discovery for 5-6 år siden, så ta det med en klype salt).

 

Så jeg ville tippet på en person litt under gjennomsnittet, men en som såklart er stor nok til å ikke måtte trenge et spesialbygd fly for å se ut frontruta.

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om du Simen1, som oss andre her inne, taper 99% av diskusjonene du har med kjerringa?

 

Det virker som om at du kan alt, ikke langt unna ihvertfall ;-) Sitter du å googler å bruker wikipedia aggresivt, eller kan du rett og slett så sinnsykt mye?

 

Tør du svare på hvilket parti du stemmer?

 

Kunnskap er makt! Kult å følge med på denne tråden, og å ha en som deg her inne. Synd at det er så mange spørsmål om når bussen går og hvem oppfant gråstein..

 

Og:

 

Jeg lurer på om du Simen1, som oss andre her inne, taper 99% av diskusjonene du har med kjerringa?

 

Det virker som om at du kan alt, ikke langt unna ihvertfall ;-) Sitter du å googler å bruker wikipedia aggresivt, eller kan du rett og slett så sinnsykt mye?

 

Tør du svare på hvilket parti du stemmer?

 

Kunnskap er makt! Kult å følge med på denne tråden, og å ha en som deg her inne. Synd at det er så mange spørsmål om når bussen går og hvem oppfant gråstein etc..

 

Joda :)

Lenke til kommentar
Enkelt spørsmål: Hvor høy må du være for å være en "perfekt" jagerflypilot i det norske forsvaret?

Lave, kompakte mennesker tåler g-krefter bedre enn høye mennesker visstnok (så det på discovery for 5-6 år siden, så ta det med en klype salt).

 

Så jeg ville tippet på en person litt under gjennomsnittet, men en som såklart er stor nok til å ikke måtte trenge et spesialbygd fly for å se ut frontruta.

 

Det beste er nok menn med litt under normal, kanskje rundt 175cm. Kan også være greit at de har litt høyt blodtrykk :p For hvis man har litt høyt blodtrykk så tåler man mer g-krefter :)

 

Men vet ikke om det er noe hold i det.

 

Forresten, er det en makshøyde for jagerflypiloter? Jeg tenker at det ikke er så god plass i en sånn cockpit at det kan være at det rett og slett ikke er plass til for høye personer.

 

Hvor godt brenner CD/DVDer?

 

Det er vel bare å teste :) Men de er jo laget av en type plastikk og noen veldig tynne metallbelegg. Jeg har testet, og de brenner ikke så veldig godt. Kan sammenlignes med når man brenner vanlig plast. Det brenner sakte og lager en del røyk og lukt.

Lenke til kommentar
Forresten, er det en makshøyde for jagerflypiloter? Jeg tenker at det ikke er så god plass i en sånn cockpit at det kan være at det rett og slett ikke er plass til for høye personer.

Makshøyde er 193 og en vekt på 93 kg.

 

I tillegg er det visse krav ved sittehøyde og lårlengde.

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Forresten, er det en makshøyde for jagerflypiloter? Jeg tenker at det ikke er så god plass i en sånn cockpit at det kan være at det rett og slett ikke er plass til for høye personer.

Makshøyde er 193 og en vekt på 93 kg.

 

I tillegg er det visse krav ved sittehøyde og lårlengde.

 

Eg fekk i alle fall plass i ein F-16 når eg prøvesatt den, er om lag 195 høg. Komfortable seter faktisk :)

 

 

finnes det en oversikt over blodtyper? fra sjeldne til de mest vanlige og hvor mange i norge har dem?

 

http://nn.wikipedia.org/wiki/Blodtype

http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_type

 

Litt lesestoff :)

Lenke til kommentar
så fort levert :cool:

 

min militære "dogtag" viser at jeg har ab+, er det da sjeldent ?

 

og hvorfor har noen mennesker i samfunnet ingenting imot av å se på operasjoner på tv mens slike som meg nesten besvimer bare jeg blør litt i fingern? (okei litt overdrivelse der men ikke langt unna)

Tilvenning. Noen er vant med å se blod, og tåler dermed å se det.

Jeg takler blod, men ikke innvoller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...