Isbilen Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Da må det vel være produktutvikleren i Otrivin. Vet ikke hva han heter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 var det Vårgjevndøgn den 20. Mars 1985? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvorfor slipper ikke mindre partiet til på debattprogrammer på TV? For eksempel Innvandrerpartiet når det gjelder innvandring, Kystpartiet når det gjelder fiske (eller hva de enn står for). Det er jo bare FRP/AP som gjelder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Mulig det er fordi disse partiene står for høyest seertall? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Terskelen et parti må komme over for å få lov til å være med på et debattprogram på TV, virker å være representasjon på Stortinget. Om et parti ikke har noen seter i landets nasjonalforsamling (lovgivende forsamling) så er det 1) såpass lite at det er relevant for altfor få til at det får være med og 2) uten noen reell innflytelset. Og sett i lys av at redaksjonene sikkert er nødt til å prioritere litt når de setter opp gjestelistene sine for en sending, så er det ikke så vanskelig å forstå at enkelte partier - de aller minste uten representasjon - må vike. Til tross for at det er litt catch 22 å måtte få medieoppmerksomhet for å bli stor nok for representasjon, oppslutning og innflytelse. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvorfor kommer det veldig mye skum når jeg tar brus i en plastikkopp enn i en ikke-plastikkopp (vet ikke hva det heter )? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Er ikke pga materialet, men temperaturen i beholderen. Når kullsyra kommer i kontakt med noe varmere eller kaldere, så reagerer den og du vil se at brusen bruser over. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Når jeg kjenner etter, er plastkoppen varmere enn glasset. Har alltid lurt på det, plastkoppen blir alltid full av skum før brusen i det hele tatt kommer til syne. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Det kan nok ha noe med overflaten i koppen/glasset å gjøre. Bobler starter å vokse fra ingenting på små riper eller andre defekter i overflaten. Koppen og glasset har vel samme temperatur så lenge de har stått i det samme rommet før de fylles. Husk at det man føler med huden ikke er temperatur men varmeoverføring. Det er derfor en metallgjenstand utendørs på vinteren føles kaldere enn en tregjenstand selv om de har akkurat samme temperatur. * Jeg fikset forvekslingen av to ord. Endret 16. mars 2008 av Simen1 Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Jeg fant noen øl som har ligget i romtemperatur i ca 3 måneder. Jeg la de nettopp i kjøleskapet og de går ikke ut før i august. Tar man sjansen eller kan det ha utviklet seg bakterier og dritt? Snakk om bokser her, de er jo hermetisert. ps: jeg er ikke alkis eller desperat på noen måte Endret 15. mars 2008 av Cucumber Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Det er helt ok. De oppbevares jo i romtemperatur på butikken og bryggeriet. Hvis de står i kjøleskap så forlenges nok bare holdbarheten ut over det som står på etiketten. Øl som har stått over datoen risikerer ikke bakterier eller mugg men kan få dårlig smak. Det skjer veldig gradvis så du kan regne med at en som er akkurat på datoen knapt har begynt å få noen merkbare forandringer i smaken. Sannsynligvis må den stå mange måneder over datoen i romtemperatur før den begynner å bli ubehagelig. Selv har jeg drukket øl som er et halvt år over datoen i kjelleren (ca 15°C). Den smakte litt unormalt men det var ikke verre enn at jeg nøt den. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvor mye er det høyeste kunstig fremstilte trykket? Altså hvor mye trykk er det høyeste noen har klart å fremstille via forskning eller lignende? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Hvem er flinkest til aa suge, jenter eller gutter? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 hvordan kan noen mennesker vifte med ørene? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Man strammer muskler som er tilkoblet ørene. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Man strammer muskler som er tilkoblet ørene. Noe som forøvrig ikke er vanskelig, selvom mange ikke får det til For meg er det like lett som å røre en finger Lenke til kommentar
BorN Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Når vi er inne på temaet ører: Jeg føler noen ganger at det står noen rett bak meg, da får jeg en følelse et sted i bakhodet, men også en eller annen plass nær ørene. De fleste gangene er det noen som står der, men noen ganger er det ingen der. Hva kalles nervene eller plassen i kroppen som gjør at jeg "føler" at folk står eller kommer bak meg? En teori er jo at folk lager lyder som jeg hører, og deretter blir mekanismen som får meg til å "føle" dette, satt i gang. Dette skjer. Men andre ganger skjer denne mekanismen uten at jeg hører noen lyder. Jeg føler at det står noen bak meg, enda det ikke gjør det. (Ja, jeg lider sikkert av synsk-/klarsynthet. Eller av vrangforestilinger for den saks skyld ) Egenskapen var vel nyttig da urmennesket snek seg rundt og måtte sense ting rundt seg. Edit: Får meg til å tenke på et program jeg så en gang, som omhandlet spøkelser. De hjemsøkte følte det sto noen bak dem da de brukte PC-en. Jeg føler det samme noen ganger. "uhuuuuuuuu..." Endret 15. mars 2008 av BorN Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Edit: Får meg til å tenke på et program jeg så en gang, som omhandlet spøkelser. De hjemsøkte følte det sto noen bak dem da de brukte PC-en. Jeg føler det samme noen ganger."uhuuuuuuuu..." Jeg fikk en plutselig følelse av at noen sto bak meg og så på da jeg leste dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå