Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva kom først høna eller egget?

Bare for å avslutte dette spørsmålet skikkelig: Dinosaurene la egg lenge før evolusjonen utviklet høner. Ergo: egget kom først. Skilpadder, krokodiller og fisk legger også egg.

 

Er det sunt å ete mennesketestiklar?

Jeg ser ikke noen grunn til at det skal være usunt (med unntak av når man spiser for mye, det er usunt å spise for mye av noe, uansett hva det er). Værtestikler går for å være en delikatesse. I Asia regnes dyretestikler for å være potensfremmende. Mennesketestikler inneholder sikkert de samme næringsstoffene som dyretestikler.

Lenke til kommentar
Spenningen på batteriet er ganske lav, mens strømmstyrken er høy. Derfor får du kraft nok til og drive motoren, mens du selv ikke får vondt av og ta på polene.

 

Takk, men det var et litt kort svar. Jeg vet jo at strømstyrken dreper deg, ikke spenningen. Folk kan overleve 50 000 volt (som journalister elsker å skrive, uten å nevne at styrken var 0,07 ampere), men ikke prøv 50 000 ampere. Ikke prøv 50 heller for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Kva er hensikta med brystvorter på menn?
Er vel pga alle har vært kvinner en gang, vi bare utvikler oss til menn etterhvert

Utdyping: I de første ukene av fosterutviklingen er alle menneskefostre jenter, vi gutta er altså jenter som har blitt gutter, derfor har vi beholdt brystvortene fra den tiden vi var jenter.

Lenke til kommentar
Hvis en person snur hele kroppen 180 grader slik at han ser alt opp ned, og gjør dette lenge nok - vil synet da korrigere seg, slik at han etterhvert ser normalt, selv om han er opp-ned?

 

Altså at han på en eller annen måte får til å gå slik i mange dager:

 

Mitt spørsmål om akkurat dette for litt siden og svaret jeg fikk. Tolk det som du vil.

 

For en stund siden leste jeg en artikkel om noen folk som gikk med "opp-nedbriller", altså briller som gjorde at alt de så var snudd på hodet. Disse brillene gikk de med 24/7. Men etter et par dager (elns), så kompenserte hjernen for dette, og plutselig så de alt den rette veien som det skal være. Når de så tok av brillene så de opp-ned igjen et par dager før alt ble normalt igjen.

 

Er det noen som kan bekrefte dette for meg, eventuelt finne noen kilder på det? Dette er ikke bare noe jeg har drømt?

 

Jeg mener å ha lest om dette i IllVit, men kan ikke bekrefte noe. Styrker hvertfall saken litt :)

 

Jeg mener å huske at det tok mellom en og to uker før de så riktig vei med opp-ned-brillene.

 

Ja, jeg mener at en venn (av en venn!) sa at de hadde lest dette i Illustrert Vitenskap. Uansett så er det veldig interessant, og veldig snedig. Med andre ord: Hjernen er snedig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
vi gutta er altså jenter som har blitt gutter, derfor har vi beholdt brystvortene fra den tiden vi var jenter.

 

Haha, jeg skal le neste gang kjerringene sier at Gud lagde mannen først fordi han trengte en kladd!

 

Hvilken øyenfarge hadde Hitler?

 

brun og han var langt ifra lik den ariskerasen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...