Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omformulering: Kan man knipse en ordinær mynt, og få den til å lande på høykant? Da forutsatt at mynten i lufta roterer flere ganger rundt sin egen akse.

Jeg ser ingen grunn til at det skal være komplett umulig og da er det vel en viss sannsynlighet for at det kan skje. Selv om den er lav. Jeg vil tippe sannsynligheten ligger i området 0,0001 til 0,01 avhengig av type mynt og kastemetoden.

 

Hvordan kan jeg få tak i svovelheksafluorid?

Hør med din lokale gassforhandler. Det må sikkert spesialbestilles og har lang leveringstid og høy pris.

Lenke til kommentar

Ble det ikke slått fast her for en stund siden at egget kom først? Siden mutasjoner skjer under celledeling (og så videre - her kan biologer skyte inn mer info), så må overgangen fra pre-høne til høne ha skjedd på et svært tidlig stadium i den første hønens livsløp, og ihvertfall før klekking av egget. Sagt på en annen måte - vi kan se for oss at en en pre-høne la det første egentlige hønseegget.

Lenke til kommentar
Ble det ikke slått fast her for en stund siden at egget kom først? Siden mutasjoner skjer under celledeling (og så videre - her kan biologer skyte inn mer info), så må overgangen fra pre-høne til høne ha skjedd på et svært tidlig stadium i den første hønens livsløp, og ihvertfall før klekking av egget. Sagt på en annen måte - vi kan se for oss at en en pre-høne la det første egentlige hønseegget.

 

Nettop :) En "nesten-høne" la en høne i et egg, og når det klekket, kom det en høne ut.

 

Egentlig et veldig tåpelig spørsmål siden det garantert ikke er noe klart nok skille til at vi kunne sagt at moren og faren til denne høna definitivt ikke var høner, men at barnet var en høne. Evolusjon skjer jo som sagt over lang tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...