Isbilen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hvordan kan jeg få tak i svovelheksafluorid? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Tror heller du vil få vondt i hodebunnen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Omformulering: Kan man knipse en ordinær mynt, og få den til å lande på høykant? Da forutsatt at mynten i lufta roterer flere ganger rundt sin egen akse. Jeg ser ingen grunn til at det skal være komplett umulig og da er det vel en viss sannsynlighet for at det kan skje. Selv om den er lav. Jeg vil tippe sannsynligheten ligger i området 0,0001 til 0,01 avhengig av type mynt og kastemetoden. Hvordan kan jeg få tak i svovelheksafluorid? Hør med din lokale gassforhandler. Det må sikkert spesialbestilles og har lang leveringstid og høy pris. Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hvorfor gir Maple (matteprogramvare) meg svaret -195948537900 på tan(90)? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Fordi tan(90) ikke eksisterer og jeg gjetter det er det laveste tallet programmet kan skrive? Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Fordi tan(90) ikke eksisterer og jeg gjetter det er det laveste tallet programmet kan skrive? Ja, jeg vet jo godt at tan(90) er udefinert. Forventet likevel at programmet kom til å gi "udefinert" e.l. som svar. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Opplever mennesker med perfekt fargesyn farger likt? Er kanskje dette et filosofisk spørsmål man aldri kan svare på? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Opplever mennesker med perfekt fargesyn farger likt? Er kanskje dette et filosofisk spørsmål man aldri kan svare på? Eg trur spørsmålet er stilt fleire gonger tidelegare i tråden. Men eg veit dessverre ikkje svaret.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hvor mye har (vil) CERN koste totalt? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Er kanskje dette et filosofisk spørsmål man aldri kan svare på? Bingo. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hva kom først høna eller egget? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hva kom først høna eller egget? Høna la egget. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Det har vel blitt bevist at egget kom først. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Hva kom først høna eller egget? Høna la egget. Nei, egget kom først. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ble det ikke slått fast her for en stund siden at egget kom først? Siden mutasjoner skjer under celledeling (og så videre - her kan biologer skyte inn mer info), så må overgangen fra pre-høne til høne ha skjedd på et svært tidlig stadium i den første hønens livsløp, og ihvertfall før klekking av egget. Sagt på en annen måte - vi kan se for oss at en en pre-høne la det første egentlige hønseegget. Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Vi kan dermed slå fast at det er et definisjonsspørsmål om hva en høne er? Endret 13. mars 2008 av operg Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Nei. Vi kan slå fast at uansett hva du definerer som en høne, har den utviklet seg fra forstadiet til høne inni egget. Altså kom egget først. Endret 13. mars 2008 av Loeve Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Sikkert ingen som vet svaret, men må nesten stille det likevel. Hvor mange A4 sider ville internett tatt, sett bort i fra levende bilder og lyd? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 (endret) Den første skikkelig høna må jo ha blitt født og siden den var den første så kan den ikke ha blitt født av en høne (men en "pre-høne"). Hence egget kom først. Endret 13. mars 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ble det ikke slått fast her for en stund siden at egget kom først? Siden mutasjoner skjer under celledeling (og så videre - her kan biologer skyte inn mer info), så må overgangen fra pre-høne til høne ha skjedd på et svært tidlig stadium i den første hønens livsløp, og ihvertfall før klekking av egget. Sagt på en annen måte - vi kan se for oss at en en pre-høne la det første egentlige hønseegget. Nettop En "nesten-høne" la en høne i et egg, og når det klekket, kom det en høne ut. Egentlig et veldig tåpelig spørsmål siden det garantert ikke er noe klart nok skille til at vi kunne sagt at moren og faren til denne høna definitivt ikke var høner, men at barnet var en høne. Evolusjon skjer jo som sagt over lang tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå