Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

at jeg ikke forstår noe :p

 

men altså alt er jo bygd opp på store plater som alle vet... løfte den ene kanten opp, og flippe den over rett og slett...

 

vet dette ikke er mulig og gjøre da.. men satt og lurte av en eller annen merkelig grunn :(

Kommer egentlig an på hva du lurer på. Hvor mye hva? Hvor mye kraft, energi, tid? If you catch my drift.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer egentlig an på hva du lurer på. Hvor mye hva? Hvor mye kraft, energi, tid? If you catch my drift.
Om jeg sier kraft har du ett nytt vanskelig spørsmål? :p

 

tid er ikke ett problem :)

Da kan du velge nesten helt fritt. Tilfeldig tall over en viss størrelse jeg ikke vet.

 

Svar på denne dere:P :hvorfor finnes det genfeil?

Blandt annet fotoelektrisk effekt tror jeg :) . Fotoner som slår vekk elektroner i DNA og polariserer (?) det. Mye artig, kreft og faenskap.

Lenke til kommentar

til posten over: fy FAEN jeg skvatt når jeg så det bilde, helvetes ødelagte menneske.

 

Er man født med en hjerne du har resten av livet? Altså; Har du det samme potensialet hele livet, at du ikke kan få høyere IQ enn du "har".

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Nei, hjernens ferdigheter kan forandre seg ganske drastisk i begge retninger gjennom livet. Det er nok i tillegg et bakenforliggende potensiale av et eller annet slag, men hva vi skal kalle det er ikke godt å si. IQ er i hvert fall ikke bra, siden det bare er et utslag på en IQ-test og på sitt beste en pekepinn om hvordan det står til med resten av skolten.

Lenke til kommentar
Er man født med en hjerne du har resten av livet? Altså; Har du det samme potensialet hele livet, at du ikke kan få høyere IQ enn du "har".

Jo, hvis du trener på IQ-tester og lignende oppgaver så vil du etter hvert få bedre og bedre IQ. Men det vil likevel være slik at hvis du starter på en IQ i nærheten av ditt skonummer, så vil du neppe noensinne bli akseptert som et Mensa-medlem, nesten uansett hvor mye du trener hjernen.

 

Den nyeste hjerneforskningen viser dessuten at mennesker som stadig bruker hjernen til mentale utfordringer, f.eks til å løse kryssord, blir senere demente enn mennesker som ikke gir seg selv mentale utfordringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...