Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvor stor er sjangsen for att jorden blir truffet av en metteoritt i 2039?

ca 100%. Hvert år ramler det ned svært mange meteoritter.

Rettelse: 99,9999...

Hva er det liksom som skiller tallene 100 og 99,9999..., da? (Her tolker jeg "99,9999..." som en uendelig rekke av 9-tall.)

 

Og hvis nitallsrekken er endelig: er det feil å si "ca. 100" hvis "fasiten" er 99,9999?

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt diverse krigsrelaterte spørsmål:

I en moderne krig, hvor mange % av soldatene er direkte involvert i kamphandlingene?

Hvor mye tid brukes av disse soldatene til kamphandlinger og hvor mye på å vente e.l.?

Hvor mange av de som er involvert i kamphandlinger blir såret?

Hvor mange dør?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Kor sunt/usunt er det å ete mandlane eg tok då eg var liten no? Dei har ligge i eit glas med sprit eller noe heile tida.

Det kommer an på om du filmer det og legger det ut på Youtube eller ikke.

Eg har ikkje tenkt til å gjere det, då. :p

 

Men kan eg få eit seriøst svar no?

Endret av Underpants
Lenke til kommentar

Hvis jeg steker kjøttdeig til for eksempel fajitas, så deler jeg den opp med en gaffel. Siden gafler er nokså små, så må jeg holde hånden rett over pannen, eller det vil si ca. 8-10 cm over. Når jeg i tillegg tar kryddermix og vann oppi der, så kommer den en god del varm damp på hånden jeg skviser kjøttdeigen med.

 

Det jeg lurer på er hvorfor det går helt fint å gjøre dette med min venstre hånd (dvs. det er ikke ubehagelig varmt), mens hvis jeg prøver å gjøre det med min høyre hånd, så brenner jeg meg nesten med en gang.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hvis jeg steker kjøttdeig til for eksempel fajitas, så deler jeg den opp med en gaffel. Siden gafler er nokså små, så må jeg holde hånden rett over pannen, eller det vil si ca. 8-10 cm over. Når jeg i tillegg tar kryddermix og vann oppi der, så kommer den en god del varm damp på hånden jeg skviser kjøttdeigen med.

 

Det jeg lurer på er hvorfor det går helt fint å gjøre dette med min venstre hånd (dvs. det er ikke ubehagelig varmt), mens hvis jeg prøver å gjøre det med min høyre hånd, så brenner jeg meg nesten med en gang.

 

hvorfor i alle dager bruker du ikke en stekespade..?

Lenke til kommentar
Litt diverse krigsrelaterte spørsmål:

I en moderne krig, hvor mange % av soldatene er direkte involvert i kamphandlingene?

Hvor mye tid brukes av disse soldatene til kamphandlinger og hvor mye på å vente e.l.?

Hvor mange av de som er involvert i kamphandlinger blir såret?

Hvor mange dør?

 

Skal du håpe på et konkret svar bør du nok rote frem et mer spesifikt tilfelle. Døds- og skadetall er fullstendig forskjellig fra sted til sted og fra armé til armé. I Nord-Afghanistan er det relativt "trygt" for øyeblikket, i Sør-Afghanistan er det kontakt omtrent hver dag.

Lenke til kommentar
Fordi jeg får most den mye bedre og jevnere med en gaffel :) Brukte stekespade før. Pluss jeg begynte jo med venstre hånden, og da var det ikke noe problem. Det var ikke før etter et par uker jeg merket at jeg bare klarte å gjøre det med venstre hånden.

Har du en gammel brannskade på høyre hånd? Jeg glapp en kjele med kokende vann og pasta en gang og skåldet venstre hånda. Siden jeg sto ved vasken fikk jeg kjølt ned skaden relativt fort men det gikk over en uke før jeg kunne vaske hendene i vanlig temperatur. Alt som var varmere enn 25 grader gjorde skikkelig vondt...

Lenke til kommentar
Fordi jeg får most den mye bedre og jevnere med en gaffel :) Brukte stekespade før. Pluss jeg begynte jo med venstre hånden, og da var det ikke noe problem. Det var ikke før etter et par uker jeg merket at jeg bare klarte å gjøre det med venstre hånden.

Har du en gammel brannskade på høyre hånd? Jeg glapp en kjele med kokende vann og pasta en gang og skåldet venstre hånda. Siden jeg sto ved vasken fikk jeg kjølt ned skaden relativt fort men det gikk over en uke før jeg kunne vaske hendene i vanlig temperatur. Alt som var varmere enn 25 grader gjorde skikkelig vondt...

 

Ingen brannsår på noen av hendene nei :) Ingen skader generellt, og følerikke at jeg har forskjellig flsomhet i hendene, utenom når det kommer til varme.

Lenke til kommentar

Hvis en person snur hele kroppen 180 grader slik at han ser alt opp ned, og gjør dette lenge nok - vil synet da korrigere seg, slik at han etterhvert ser normalt, selv om han er opp-ned?

 

Altså at han på en eller annen måte får til å gå slik i mange dager:

post-77163-1205190425_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tror ikke det. Gar det an a sammenligne det med astronautene, som ikke vet forskjellen pa opp eller ned, i flere uker i strekk.

 

Det er noe i øret vårt som sier til hjernen om vi er opp eller ned, den bruker da selvfølgelig tyngdekraften. Men når astronauter som har vært lenge oppe i verdensrommet kommer tilbake til jorda, så greier de så vidt å stå oppreist, siden hjernen klarer ikke å skille mellom opp og ned.

 

Hva heter den tingen i øret igjen? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...