Ståle Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Uff, ergrer meg over hver gang fortauet er tomt, og gamle damer sykler veldig sakte i oppover bakker og det kommer biler i motgaende kjorefelt sa jeg og de 20 andre bilene ikke kan kjore fortere enn sykkelen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 bruker mennesker mindre kalorier i varme strøk? når det er kaldt må vel kroppen forbrenne mer og fortere for å holde tempraturen på ca. 37 men når det er varmt gjør kroppen det omvent og prøver å gjøre alt for å kjøle den ned, ved å svette. så da ville det vel også lønne seg å gjøre forbreingen mindre så du ikke lager like mye varme? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Har jeg lov til å øvingskjøre i et EU land? Hvorfor hjelper det ikke å drikke vann når jeg har tygget på en nyplukket chilli? Hvor river det så friskt i nesa når jeg sniffer hornsalt? Endret 8. mars 2008 av Emomilol Lenke til kommentar
pululf Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har jeg lov til å øvingskjøre i et EU land?Hvorfor hjelper det ikke å drikke vann når jeg har tygget på en nyplukket chilli? Hvor river det så friskt i nesa når jeg sniffer hornsalt? Grunnen til at det ikke går an å skylle bort den sterke smaken fra chili er fordi det er en olje mellom cellene i chilien som fester seg til tungen din. Vann løser seg ikke opp med olje, så derfor klarer du ikke skylle smaken bort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har jeg lov til å øvingskjøre i et EU land?Hvorfor hjelper det ikke å drikke vann når jeg har tygget på en nyplukket chilli? Hvor river det så friskt i nesa når jeg sniffer hornsalt? Grunnen til at det ikke går an å skylle bort den sterke smaken fra chili er fordi det er en olje mellom cellene i chilien som fester seg til tungen din. Vann løser seg ikke opp med olje, så derfor klarer du ikke skylle smaken bort. men melk derimot fungerer... Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvis jeg da blander en emulgator (f.eks. sennep) sammen med vannet før jeg drikker eller skyller munnen min med det vil den ulidelige smerten forsvinne da? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 hvorfor vil du blandet vann og senep, noe som må smake pyton, når du bare kan drikke melk Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg lurer bare på om det fungerer. Hvis noen kan svare på de to andre spørsmålene mine også hadde det vært fint. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 En emulgator som sennep vil sannsynligvis gjøre susen : Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Er det noen som har Mario og kan bekrefte om dette er sant? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det stemmer, ja. Er det noe å sippe for da? Jeg synes det er dritkult hvordan de gjorde mye med lite på den måten. Marios utseende er jo også resultat av tekniske begrensninger. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Har et veldig snedig spørsmål. Hvis en person hadde ligget i koma, og man hadde prøvd å drukne personen feks i et badekar. Ville personen da våknet først også dødd, eller dødd med en gang? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvorfor skulle personen våkne? Lenke til kommentar
superandreas Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Personen bare dør... Hvis ikke hadde det jo vært en ypperlig måte å vekke opp folk fra koma.... Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hvorfor skulle personen våkne? Fordi han/hun ble kvalt? Var jo et spørsmål bare. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvorfor kan ikke vann komprimeres volummessig sett? Vil vannet uansett ha tilnærmet lik volummessig mengede uansett hvor mye man presser på det? Det er jo kjent at trykket stiger voldsomt ved pressing på vann, men volumet forandrer seg ikke, hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvor river det så friskt i nesa når jeg sniffer hornsalt? Hornsaltet dekomponerer: NH4HCO3(s) = NH3(g) + H2O(g) + CO2(g) Det som river i nesen er altså ammoniakkgass. Du kan også prøve å drysse litt hornsalt på en varm kokeplate, og se hvordan alt det hvite pulveret bare fordamper. Ganske tøft. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Varmet opp hornsalt i ett reageringsglass i kjemien en gang, og skulle lukte på det, satte nesen rett over og dro dett rett opp i nesen. Noe av det jævligste jeg har vært med på. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Gjorde det samme med svovel (fordampet) Skulle bare få et lite "puff" bort så vi så vidt kunne kjenne det, jeg tok et stort sniff over reagensrøret. Var kvalm resten av dagen. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvorfor blir man trøtte? Sånn biologisk sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå